שתף קטע נבחר

"הסקס של מאסטרס": מתח מיני לנצח

אחרי עונה ראשונה מוצלחת, חוזרת "הסקס של מאסטרס" וממשיכה לשמור על עניין. הנוסחה: עלילה חכמה בשילוב עם זוג מהפנט - שמעדיף מין במקום רגשות. ל"משחקי הכס" יש עוד הרבה מה ללמוד

"רומן זה בנאלי, וזה תמיד נגמר אותו הדבר", אומרת וירג'יניה ג'ונסון לביל מאסטרס בסוף הפרק הראשון בעונה השנייה של "הסקס של מאסטרס". "בינינו יש הרבה יותר - לנו יש את העבודה". בתור בוס ביל מאסטרס אמור להיות מרוצה - השותפה שלו למחקר אובססיבית לא פחות ממנו. בתור מאהב, אעפס, הוא קצת נעלב. נעלב ומייד מתעשת. רומן? איכס. נמשיך להשתגל, כמובן, אבל רק למען המדע. המהלך הזה הוא כנראה זה שמציל את העונה שעלתה אתמול (ג', yes OH ו-3 HOT), מלהידרדר לקלישאה של עוד רומן טלוויזיוני צפוי ומשעמם. זה לא מקרה שכל האגדות מסתיימות בהאפילי אבר אפטר. מה שקורה אחר כך לא מעניין אף אחד.

 

ביקורות טלוויזיה נוספות:

"מתים לרגע": עלילה שחזרה לחיים

"אמן הבריחה": מטפסת לפסגת הפחד

"קליפורניקיישן": פאתטית כמו הגיבור שלה

 

"הסקס של מאסטרס". רומן זה בנאלי (צילום: באדיבות yes) (צילום: באדיבות yes)
"הסקס של מאסטרס". רומן זה בנאלי(צילום: באדיבות yes)
 

מלכתחילה הצליחה רשת שואוטיים לקיים את הבלתי אפשרי כשיצרה מערכת יחסים אסורה ששמרה על המתח המיני בין בני הזוג גם אחרי (!) שכבר קיימו יחסי מין קבועים. ווירג'יניה וביל עפו קרוב מאוד לשמש בעונה הראשונה של "הסקס של מאסטרס", אבל היוצרים תפסו אותם בזמן והחזירו אותם למסילה הבטוחה: קולגות שמהלכים על החבל הדק של אהבה ייצרית, מבלי להיחשף יותר מדי. רגש גלוי? מה פתאום. זה לחלשים. ככל שזה נוגע לשני אלה, הם לא יזהו את מרכיב ה- X החסר בסקס – רגש – גם אם הוא יקפוץ להם מהמוניטור ויתלוש להם את האף.

 

זה יכול היה להיחשב לתרגיל תסריטאי חכם אם זה לא היה קורה ככה גם במציאות: הספר עליו מבוססת הסדרה, מעין ביוגרפיה של מערכת היחסים של ג'ונסון ומאסטרס האמיתיים מנקודת מבטה של ג'ונסון, משאיר, גם בדיעבד, לפחות שאלה אחת פתוחה בנוגע לקשר בין השניים: את מי הם אהבו יותר, האחד את השנייה או את הפרויקט המשותף שלהם? ככה או ככה, צופי העונה הראשונה לא צריכים להשתכנע לחזור לשנייה, והפרק הראשון אכן לא מאכזב. תזכורת קלה מהקליף האנגר של העונה הראשונה – הקתרזיס המענג שבמפגש בין שני הגיבורים, תשוקה חסרת מעצורים, סגירת מעגל וחזרה לנקודת ההתחלה. המחקר המדעי שמנטר תגובות פיזיות של בני אנוש במהלך קיום יחסי מין ימשיך במקום אחר, הרגשות ביניהם יידחקו שוב אל מתחת לפני השטח ויבצבצו – כדרכם של רגשות מודחקים – בתקריות סמליות אחרות.

 

 

רגשות מודחקים יבצבצו שוב (צילום: באדיבות yes) (צילום: באדיבות yes)
רגשות מודחקים יבצבצו שוב(צילום: באדיבות yes)

החיבור בין ג'ונסון (ליזי קפלן המעולה) ומאסטרס (מייקל שין) ממשיך להפנט. שניהם אינטליגנטים, שניהם חזקים ומלאי מוטיבציה, והם להוטים להמשיך במחקר שלהם בכל מחיר – וירג'יניה דוחה את הצעת הנישואים שקיבלה מאיתן, ביל מוחל על כבודו ועובר לבית חולים אחר בעסקת חבילה. אלא שלא משנה עד כמה הם ליברלים מול הטאבו החברתי על מין, הוא בדרכו הרובוטית המנותקת והיא בבטחון עצמי משוחרר, וכמה רחוק והם מוכנים להגיע במסגרת המחקר שלהם, כשזה מגיע לפירוק והרכבה של הרגשות שלהם אחד לשני, הם עדיין מתקשים. החיבור הזה בין קו עלילה חכם ורומן שמתקשה להגיע לכדי מימוש, הוא כנראה סוד הקסם של הסדרה, שבפרק אחד שלה תספר לכם על סקס מה ש"משחקי הכס" לא תוכל לספר לכם בעונה שלמה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: באדיבות yes
"הסקס של מאסטרס"
צילום: באדיבות yes
לאתר ההטבות
מומלצים