שומרי הגלקסיה ביקורת סרט

Guardians of the Galaxy Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "שומרי הגלקסיה":
"שובר הקופות הכי כייפי של קיץ 2014"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Guardians of the Galaxy
משחק לי פייס, בראדלי קופר, ווין דיזל, זואי סלנדה במאי/ת ג'יימס גאן  
מדע בדיוני
ביקורת סרט לשומרי הגלקסיה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"חזרה לנעורים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע76.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די19.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
כאשר ג'יימס גאן, הבמאי/תסריטאי של סרט האימה הקומי הנפלא "Slither" ותסריטאי הבית של אולפני Troma הטראשיים נבחר על ידי אולפני דיסני וחברת Marvel לביים את הסרט "שומרי הגלקסיה", המון גבות הורמו בהוליווד. רבים תהו כיצד תראה סדרת חוברות קומיקס נשכחת המתרחשת בחלל שגיבוריה הם רקון ועץ, כשהיא מבויימת על ידי במאי/תסריטאי שההפקה הכי גדולה שהוא היה מעורב בה היא כתיבת התסריטים לסרטי "סקובי דו".אבל איכשהו החוש המחודד של הבוסים הגדולים עבד וההימור הפרוע השתלם. הסרט שהושקעו בו כמה מאות מיליונים טובים, נחת לתוך ידיו של איש קולנוע ייחודי, שהוציא תחת ידיו חוויה קולנועית צבעונית ומסחררת חושים. 120 דקות של עונג צרוף וקסום. "שומרי הגלקסיה" הוא שילוב נוסטלגי מנצח של "מלחמת הכוכבים" עם סרטי "אינדיאנה ג'ונס". אף נראה שהוא עושה זאת אפילו יותר טוב מג'ורג' לוקאס, סטיבן שפילברג ובן טיפוחיהם ג'יי ג'יי אברהמס גם יחד.
דווקא התסריטאי שאחראי על סרט הפולחן "Tromeo and Juliet" הוא האיש שמצליח ליצור גלקסיה מרהיבת עין חדשה לחלוטין ולהפוך את דמויותיהם הנשכחות של חבורת שומרי הגלקסיה לנצחיות כל כך. אסופת המנודים כוללת את פיטר קוויל – גנב הקורא לעצמו "סטאר לורד", רוקט - רקון ערמומי כנחש וגרוט - עץ אנושי שיודע להגיד רק את המשפט המאוד קצר "I'm Groot". גאמורה היא לוחמת קטלנית ירוקת עור ואילו דראקס הוא יצור המעוניין לנקום ברוצח משפחתו. החבורה המורכבת משלל אנטי גיבורים ממש לא טיפוסיים היוצאים להגן על היקום מפני רונאן נבל המעוניין לשלוט בו ובחיסול כל מי שעומד בדרכו.העלילה נעה סביב אבן קטנטנה וקוסמית שהכוח הרב שלה יכול להכריע את גורל הגלקסיה כולה. כולם מעוניינים באבן: רונן הרצחני בגילומו המפתיע של השחקן לי פייס, יונדו מנהיג כנופיית השודדים בגילומו של מייקל רוקר הזכור כמירל דיקסון הפסיכופט מ"המתים המהלכים". גם זוכה פרס האוסקר, בניסיו דל טורו חוזר לגלם בשנית את האספן, אחרי שדמותו הופיעה באמצע הקרדיטים של "ת'ור העולם האפל".
נראה שגם הליהוק המבריק של חבורת "שומרי הגלקסיה" הוא עוד הוכחה שלפעמים לקחת סיכון וללהק שחקנים פחות מוכרים יכול להתגלות כקלף מנצח. כריס פראט שעד היום היה מוכר בעיקר כשחקן קומי שמנמן מהסיטקום Parks and Recreation מתגלה ככוכב סרטי פעולה כריזמטי. השחקן המוכשר בעל התזמון הקומי המבריק עבר שינוי גופני מרשים עבור התפקיד ויש לו שרירי בטן מרשימים לפחות כמו לוין דיזל המדבב את העץ האנושי, גרוט, או בראדלי קופר המדבב את רוקט הרקון.זואי זלדנה שהפכה בשנים האחרונות לאייקון אצל הגיקים חובבי המדע בדיוני בעקבות השתתפותה בסרטים "אוואטר" ו"מסע בין כוכבים" מגלמת את הלוחמת גאמורה ואילו כוכב האבקות דייב בוטיסטה מתגלה לא רק כשחקן פיסי מרשים אלא גם בעל תיזמון קומי מעולה. התמימות העלילתית שעוסקת ביצורים מהשוליים המתאחדים כדי להלחם ברוע הטהור וביחד מוצאים את עצמם וגם מגלים משפחה חדשה, מזכירה את הסרטים הקלאסיים של לוקאס ושפילברג וגם את הניסיונות הכושלים של אברהמס להחיות את הקסם שהבמאים הותיקים איבדו עם השנים.איכשהו בדרך בלתי צפויה דווקא ג'יימס גאן הוא זה שמצליח להחיות את הקסם של הסרטים עליהם גדלו כל כך הרבה אנשים בסוף שנות ה-70 וראשית שנות ה-80. דווקא גאן והגיבורים המוזרים שלו הם אלו שמחזירים עטרה ליושנה. הוא עושה זאת בשילוב של תסריט רווי הומור ציני ושנון, שפע אנושיות, אהבת אדם ובימוי בוטח שמוביל את כולם אל התוצאה המרשימה. סצנות פעולה מהירות ומבדרות, פעלולים המספקים חוויה ויזואלית פורצת דרך ועריכה מדויקת שלא מבזבזת זמן על פטפטת מיותרת הופכים את "שומרי הגלקסיה" לשובר הקופות הכי כייפי של קיץ 2014.
שומרי הגלקסיה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אופירגיל: 1713/09/2019 13:20:38
10/10אייקון ציון
הסרט הראשון של מארוול שראיתי בקולנוע. ללא ספק הרפתקה אחת גדולה. סרט מצחיק עם אקשן טוב וגיבורים מעניינים. מארוול הוכיחו שהם יכולים להוציא את המיטב גם כשזה לא קל. ג''יימס גאן במאי גאון וכריס פראט מדהים כפיטר קוויל. הנבל מעפן אבל הסרט מכפר על זה במדהימות.
שם: אלעדגיל: 2817/02/2019 01:51:40
10/10אייקון ציון
סרט מעולה! משלב קומי וציניות במינון מדויק.. ממליץ בחום
שם: .MOR Rגיל: 1418/05/2017 00:33:50
8/10אייקון ציון
סרט אדיר !!! השחקנים נהדרים, הצילום מעולה, הפס-קול ראוי לשבח, האפקטים מהפנטים, האקשן מרתק, הבדיחות משעשעות ומבדרות והדיאלוגים לא רעים בכלל אבל התסריט והעלילה פשוטים ובסיסיים, דבר שמוריד מעט מאיכות הסרט. בקיצור, סרט שתמיד כיף לראות שוב ושוב. רוצו לפות ותזכו לשעתיים מלאות בהנאה צרופה !!!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מדע בדיוני
זמן Old 2021
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט