קסם לאור ירח ביקורת סרט

Magic in the Moonlight Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "קסם לאור ירח":
"מסרטיו הזניחים ביותר של וודי אלן"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Magic in the Moonlight
משחק קולין פירת', אמה סטון, ג'קי וויבר במאי/ת וודי אלן  
קומדיה
ביקורת סרט לקסם לאור ירח מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"קליל כנוצה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע65.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די9.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות25.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בימים רחוקים, בשנות השמונים חיכיתי בקוצר רוח לסרט החדש שוודי אלן יוציא מתחת לידיו. אחד אחרי השני ניפק אלן יצירות מופלאות כ"זליג", "שושנת קהיר הסגולה", " ימי הרדיו" ולשיאו הגיע בסרט שהוא בעיני יצירתו הגדולה האחרונה "פשעים ועבירות קלות. מאז מעביר אלן את ימיו ביצירת יצירות שנונות ומשעשעות לעיתים, אך רחוקות שנות אור מההתחבטויות הקיומיות התהומיות שאפיינו אותו בימי השיא שלו (מעניין שמאז שהפסיק לדון ביהדותו הידרדרה יצירתו). אלן גם החל לנדוד למחוזות רחוקים ולביים ברומא בפאריז ובלונדון כשנדמה שלעיתים הסרט נקבע על פי המקום שבו מוכנים להשקיע בו.סרטו ה-43 "קסם לאור ירח "לוקח את הצופה לדרום צרפת בשנות העשרים הסוערות. קולין פירת מגלם את סטנלי קוסם בריטי המתכנה ווי לין סו ומופיע בהצלחה במופעי קסמים ברחבי אירופה. חברו הטוב הווארד (קוסם בעצמו) קורא לו להגיע למשכנה של משפחה עשירה שנכבשה בסערה על ידי מגדת עתידות . סטנלי הרציונליסט המובהק שאינו מאמין ברוחות ושדים ובהשגחה עליונה אמור לחשוף את פרצופה האמיתי של מגדת העתידות המגולמת בחינניות על ידי אמה סטון הנהדרת.
עלילת סרט מלכתחילה נדמית כלא מסקרנת במיוחד (אם להתבטא בעדינות) ומוטב היה לו שימשה במקרה הטוב כעלילת משנה משנית לחלוטין – הרי "קסם לאור ירח" סובל מבעיית חוסר עניין מתחילתו ועד לסופו, כל הסרט נדמה כיצירה שאלן ביים על אוטומט כשהוא כבר חושב על הפרויקט הבא שלו.אלן השתמש בעבר בקסמים כדי להניע עלילות, וזכורה במיוחד הסצנה שבה מעלים הקוסם את אימו של אלן ב"שברי אדיפוס" חלקו של אלן ביצירה "סיפורי ניו יורק" אבל איפה הנשכנות של "שברי אדיפוס " ואיפה השעמום והטרחנות של"קסם לאור הירח". השנינות של אלן והציניות שלו נדמה שנטבלו בים של שביעות רצון והסתפקות במועט בסרט זה.
כפי שמצופה בסרט של אלן, סטנלי הספקן יתחיל לפתח רגשות כלפי מגדת העתידות והעלילה הזעירה כביכול תסתבך. אבל אלן לא ממש עושה מאמץ להפוך את דמויותיו לרבות מימדים ואנו נותרים עם עוד סרט על היפים המפורסמים והמשועממים שכל מה שמעניין אותם ברבצם בוילות הפאר שלהם הוא האם קרוביהם שעברו לעולם הבא היו נאמנים להם או לא בחייהם.הכימיה בין פירת לסטון לא ממש פורצת את המסך ואולי 28 שנות ההבדל בין השחקנים תורמות לכך. נדמה לעיתים שסטון ממש נבוכה לנשק את פירת שמתחפש כאן (ולא בפעם הראשונה) ליו גראנט (דרך אגב, כל היודע דבר על מקום הימצאו של יו גראנט מתבקש להודיע על כך בדחיפות לתחנת המשטרה הקרובה).אלן בעיני הוא אחד מגדולי הבימאים האמריקאים של המחצית השנייה של המאה העשרים. האם הוא ויתר סופית על הנשכנות והציניות שלו והפך לחביבי מפגשי קפה ומאפה וקולנוען שמתמחה לעשות נעים בגב לצופיו? אני מסרב להאמין בכך ואחכה כתמיד בציפייה לסרטו הבא.
קסם לאור ירח - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4729/06/2019 10:59:58
7/10אייקון ציון
חביב אבל לא הרבה מעבר לזה. לא מסרטיו הגדולים של וודי אלן.סטנלי הארוגנטי והאנטיפתי הוא קוסם אנגלי מצליח בסוף שנות ה-20 של המאה הקודמת. בעקבות בקשה של חבר ותיק שהוא גם קוסם, הוא מגיע לצרפת. שם המטרה שלו היא לגלות את הטריקים של מיסטיקנית אמריקנית צעירה בשם סופי ,שכבשה את ליבו של בן למשפחת עשירים. בהתחלה סטנלי סבור שהיא נוכלת, אך עם הזמן הוא מתחיל להאמין שהיכולות שלה אותנטיות. השהות של שניהם יחד יוצרת דינמיקה מעניינת, כולל בפן הרומנטי.השאלה היא מה אמיתי ולא אמיתי בסיפור הזה. אהבתי את המוסיקה והאווירה של אותה תקופה. בסך בכל סרט קליל שאפשר לראות.
שם: shayeגיל: 3302/01/2015 15:56:48
9/10אייקון ציון
סרט מבריק פשוט מקסיפם לצפייה הומור חביב מאוד עם שילוב קומנטיקה במקצת. סרט חביב מאוד ולא מעצבן כמו וודי אלן טיפוסי באופן יחסי כמובן. מאוד מומלץ.
שם: איילתגיל: 5706/12/2014 00:43:12
9/10אייקון ציון
לאוהבי וודי אלן,דיאלוגים שנונים,נופים של פרובנס,תקופה של שנות ה-20 של המאה הקודמת,חיי היום יום של המעמד העליון.אהבתי את הלבוש,המכוניות, והמוזיקה של אותה תקופה.וכמובן האם ללכת עם הלב או עם הרציו.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט