מי שומר על השומרים? "שומרי הגלקסיה" הגיע להציל את הקיץ

עם המון הומור ופסקול מרגש, “שומרי הגלקסיה" מצליח להציל קיץ יבש ונטול שוברי קופות

מתוך הסרט "שומרי הגלקסיה"
מתוך הסרט "שומרי הגלקסיה"
6 באוגוסט 2014

איירון מן זוז הצדה. הדביבון הגיע, והוא עצבני! אם נדמה היה שסרטי “אקס מן" ו"הנוקמים" מיצו את עניין חבורות גיבורי העל, מתברר שלמארוול יש עוד כמה הפתעות בשרוול. “Hooked on a Feeling" שרים Blue Swede בפסקול, ואין דרך מיידית ומלבבת יותר לגרום לצופים להתחבר לגלקסיה של “שומרי הגלקסיה". סרט המבוא למה שיהפוך לסדרה קיצית מן המניין אמנם מתרחש בעולמות רחוקים ומאיימים, אבל להיטי הסבנטיז הנשמעים מהווקמן המיושן של בן הארץ פיטר קוויל (המתכנה סטאר לורד) גורמים לנו להרגיש בבית.

החבורה הנוכחית היא מהמוזרות שבחבורות, מאז שהברון מינכהאוזן הקיף את עצמו באאוטסיידרים בעלי יכולות מגוונות. אל הדביבון צייד הגולגולות רוקט (קולו של בראדלי קופר + לכידת הופעה של שון גאן, אחיו של הבמאי), העץ גרוט שיודע להגיד רק משפט אחד אבל מתכוון ליותר (קולו של וין דיזל), ודראקס הנוקם שאינו מבין מטפורות (המתאבק דייב בטיסטה), מצטרפים גם גאמורה המצולקת שנוצרה להיות מתנקשת מיומנת (זואי סלדנה מ"אווטאר", הפעם בירוק), ופיטר שמנהיג את החבורה אף שכוחות העל שלו עדיין לא נחשפו. בינתיים הוא היחיד שמתייחס אל עצמו כאל משהו מיוחד, וכריס פראט השמנמן מ"מחלקת גנים ונוף" ו"היא" מגלה שלמרות הדיאטה הקפדנית ואימוני הכושר שהתפיחו את שריריו והעניקו לו מראה של אליל הוליוודי (האינטרנט מלא בתמונות של לפני ואחרי) הוא לא איבד את כישוריו הקומיים המבורכים.

התסריט השנון מאת ניקול פרלמן (שזה הקרדיט הראשון שלה) והבמאי ג'יימס גאן מניח ללא מאמץ יתר את הבסיס לקרב על שליטה גלקטית. אתם יודעים, יש נבל אדיר כוח אחד ויש עוד נבל אדיר כוח כמעט כמותו עם פטיש גדול, ושניהם רוצים להחריב את הצד המואר של הגלקסיה כי זה מה שנבלים כמותם עושים, ולכן כולם מנסים לשים ידיהם על כדור קטן שצפון בתוכו כוח כביר. מתוך מודעות מופגנת לכך שקשה לקחת את העסק הזה ברצינות, התסריט משקיע בעיקר בעיצוב הדמויות והדינמיקה עתירת ההומור ביניהן.

קשיי התקשורת בין הדביבון מהיר הדיבור לבין הבריון המקועקע שמבין הכל באופן מילולי והעץ משנה הצורה שמתקשה להתבטא – מניבים הרבה רגעים משעשעים, וחבל רק שהיחידה שאינה מצחיקה כלל וכלל היא האישה שבחבורה (על אחת כמה וכמה משום שהתסריט נכתב על ידי אישה עם חוש הומור). הסרט מהלך על סף הפרודיה אך אינו מוותר על אפקטים מרהיבים ואקשן מספק ומצליח לבדר כהוגן. גאן, שסרטו הקודם “סופר" היה קומדיה על גיבור על נטול כוחות על, מניע את הגלקסיה בקצב טוב ובקלילות ראויה. ועכשיו כולם ביחד: “אוגה אוגה אוגה צ'קה".

השורה התחתונה: כיף של סרט קיץ