המועדון של ג'ימי ביקורת סרט

Jimmy's Hall Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "המועדון של ג'ימי":
"גם בסרט פחות בוטה מצליח לואץ' להעביר את ביקורתו החברתית כלכלית"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Jimmy's Hall
משחק בארי וורד, פרנסיס מקי, איילין הנרי במאי/ת קן לואץ'  
דרמה
ביקורת סרט להמועדון של ג'ימי מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"סרט כובש"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע76.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די15.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
קן לואץ' ,אחד מהקולות הנוקבים ביותר שהגיעו אי פעם מהאי הבריטי כבר לא ילד. בגיל 78 ואחרי חמישים שנות עשייה הוא מודיע שהוא התעייף ואין לו כבר את האנרגיה ללחום את מלחמתו של המדוכא והמנוצל. זו הסיבה שככל הנראה סרטו החדש "המועדון של ג'ימי" יהיה סרטו האחרון.לואץ' שעוד מימי כיור המטבח עושה קולנוע המכונה "ריאליזם ביקורתי" תמיד מנסה להציג בסרטיו את המערכות החברתיות הכלכליות שלטעמו מדכאות את האדם וגורמות לו לחיי סבל. בסרטין כגון "קס", " גשם של אבנים", "אנשי המסילה" ועוד רבים וטובים הוא עוסק בהפרטה, כיבוש, עבדות, קניין פרטי, ניכוס אוצרות טבע וניצול כוח אדם. את סרטו החדש הוא עשה לטענתו מכיוון שדרך תיאור אירלנד בשנות השלושים של המאה ה20 הוא יכל להראות שהכנסייה והמדינה הם סוכנים של דיכוי כהגדרתן.
באירלנד של שנות ה-30,עשור לאחר מלחמת האזרחים העקובה מדם, שוררת אופטימיות והרגשה שהמדינה בדרך לתקופה של שגשוג ויציבות. ג'ימי גארלטון חוזר מארה"ב לכפר הקטן שבו גדל וגוזר על עצמו חיים שקטים. אלא שג'ימי הוא "ציפור חופשייה" ואדם פוליטי המאמין בשיווין ואחווה. ג'ימי מקים עם שובו את מועדון הריקודים שבנה בכפרו בשנות העשרים והמקום הופך למרכז של שמחה וחופש בלב העגמומיות האירית.הכומר המקומי נחרד מהריקודים ומשיעורי ההיסטוריה המועברים במועדון של ג'ימי, החשש מהקומוניזם ומסטייה מהתלם מעלה את חמתם של אנשי השלטון וההתנגשות בין האור לחושך (כמו בכל סרטיו של לואץ') היא בלתי נמנעת.
כדי להשיג אותנטיות מקסימאלית שהיא אחד מסימני ההיכר של לואץ', הסרט צולם במקום שבו שכן המועדון המקורי של ג'ימי ולואץ כהרגלו השתמש בתושביי המקום כניצבים. המוסיקה המנוגנת בסרט הוקלטה בלייב ולא באולפן והתוצאה ריאליסטית וכובשת."המועדון של ג'ימי" הוא מסרטיו המעודנים של לואץ'. אין בו כמעט סצנות קורעות לב (אירלנד זכתה למבט הרבה יותר קיצוני בסרטו של לואץ' משנת 2006, "כשרוח נושבת") .לרגעים נדמה שלואץ' מציג תמונה פשטנית וחד ממדית של המציאות. אולם ממרום גילו מוכיח לואץ' בסופו של דבר כי את מסריו הוא יכול להעביר גם בנועם וללא צורך בהתלהמות.יצוין לטובה משחקם של השחקנים הראשיים בארי וורד כג'ימי ובמיוחד ג'ים נורטון כאב שרידן המייצג את כל מה שלואץ' מתנגד לו: קיבעון מחשבתי ואי היכולת לקבל את האחר ואת השונה. במידה ולואץ' אכן יפרוש. יאבד הקולנוע העולמי את אחד מהקולות האוטנטיים והנוקבים שלו ."המועדון של ג'ימי" הוא שירת ברבור ראויה.
המועדון של ג'ימי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4406/03/2016 16:27:54
7/10אייקון ציון
הליברליות והרצון לחיות את החיים באופן חופשי אל מול השמרנות והדעות הקדומות. ג''ימי חוזר לאירלנד אחרי מספר שנות גלות באמריקה ונחשף לצורך ולכמיהת אנשי המקום לתת דרור לרגשותיהם וצורכיהם. בעקבות כך הוא פותח מחדש את המועדון שבעטיו גורש מאירלנד, שם הוא מלמד את המקומיים ריקוד לצלילי מוסיקת הג''אז אליה התוודע באמריקה ובעצם מעניק להם את המקום היחיד בו הם יכולים לרקוד ולהתפרק. הדבר אינו מוצא חן בעיני המימסד הפוליטי והדתי שמתחיל לרדוף את ג''ימי וקהל תומכיו. ברקע יש גם מפגש מחודש עם אהובתו טרם הוגלה. סיפור אמיתי ומעניין על רקע נופיה המקסימים של אירלנד, מוסיקה יפה, נושא שהוא תמיד אקטואלי וגם אהבה. מי שלא יבוא עם ציפיות מוגזמות ,יהנה מסרט אנושי וטוב.
שם: רחליגיל: 6302/09/2014 20:52:50
9/10אייקון ציון
דרמה תקופתית יפה ואמיתית על מלחמתה של הכנסיה הקתולית הנוקשה, ובלתי מתפשרת, בכל מי שאינו הולך בדרכה. הסיפור מתרחש על רקע נופיה הירוקים (יורד שם המון גשם) של אירלנד ומשרטט חיי צעירים השואפים להינות ולהתפתח בחיי הכפר השוממים של שנות השלושים. כדאי מאוד לראות ולו כדי להיווכח שוב שהפוליטיקה חזקה מהכל.
שם: איתיגיל: 4431/08/2014 13:21:12
6/10אייקון ציון
דרמה חברתית-אנושית שקטה ונעימה, המראה כי בעיות "הון-שלטון" היו רלוונטיות גם לפני 80-90 שנה.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט