סולו בשניים ביקורת סרט

En Solitaire Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "סולו בשניים":
"פרנסואה קלוזה טוב כהרגלו וזהו"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר En Solitaire
משחק פרנסואה קלוזה, סמי סגיר, וירג'יני אפירה במאי/ת כריסטוף אופנשטיין  
דרמה
ביקורת סרט לסולו בשניים מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"מים רדודים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע50.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די30.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות20.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
יאן קרדמק הוא שייט מנוסה שברגע האחרון מחליף את הבוס שלו בתחרות ה"ונדה גלוב"- שיט מפרשיות מסביב לעולם. אי שם עמוק לתוך השיט הוא מגלה שלמפרשית הסתנן בחור צעיר מסנגל וכך המרוץ של יאן הופך ל"סולו בשניים" שמו של הסרט.כריסטוף אופנשטיין הינו צלם קולנוע צרפתי ידוע שזהו סרטו הראשון כבמאי. הוא גם אחראי לכתיבת התסריט, שבבסיסו נשמע מרתק .הרעיון של האדם כנגד הטבע בכלל והאדם למול הים בפרט אינו חדש ונעשו עליו לא מעט סרטים בעבר דוגמת העיבוד ל"הזקן והים" של המינגווי בבימוי של ג'ון סטרגס עם ספנסר טרייסי הנפלא,ולאחרונה "חיי פיי " ו"הכל אבוד", שהציג את רוברט רדפורד באחד מתפקידיו הטובים ביותר.
אופנשטיין שבעצמו השתתף בכמה וכמה מרוצים-בים וביבשה -יודע היטב את מלאכת הצילום בטבע ולמול איתני הטבע ואם היה משאיר את כל הסרט על המפרשית המיטלטלת בין הגלים ומסתפק במאבקו הסיזיפי של השחקן המצוין פרנסואה קלוזה בגלים, הרי הסרט היה יכול להיות סרט מסע אפקטיבי ואף מרשים. אולם נדמה שאופנשטיין כבמאי חושש לקפוץ למים עמוקים מדי ולכן הוא מכניס לסרט כמה וכמה אלמנטים מיותרים והצופה נשאר בתחושת "תפסת מרובה לא תפסת".ראשית, הכנסת הנער הסנגלי לתמונה היא שוב ניסיון (צפוי) לעסוק בנושא שמטריד את הצרפתים בכלל והקולנוע הצרפתי בפרט- המהגר מול החברה הצרפתית הוותיקה. אולם בין השייט לבין הנער כמעט ולא מתקיים דיאלוג והקשר ביניהם כמעט ולא מתפתח במהלך המסע (עד לסצנת הסיום המופרכת). גם דמותו של יאן אינה מהמעניינות ביותר בלשון המעטה. אנו הצופים לא יודעים עליו דבר מעבר לכך שהוא גרוש וחברתו ממתינה לו בבית. אם חוסר ידיעה זה היה משתלב עם מינימליזם ספרטני שהיה עוטף את הסרט ניחא, אבל מכיוון שהסרט סובל לעיתים מגודש עלילתי אני אישית מאד רציתי ללמוד על גיבור יותר.
הסצנות שבהן משיט יאן את המפרשית במזגי אוויר סוערים יפות ומשכנעות, אבל אופנשטיין מקפיד להחזיר את הצופה לקרקע ולעבור מדי פעם למה שקורה ביבשה -במיוחד אצל חברתו של יאן והבת הקטנה שלו. סצנות אלו שומטות את הקצב מתחת לרגלי הסרט, מוציאות אותו מהאיזון והצופה שוב מאבד עניין ומשווע לחזרה למפרשית ולמאבק האדם בטבע."סולו בשניים" הוא סרט כובש רק בחלקים ממנו. יוצרים רבים כבר הוכיחו כי אפשר לצלם סרט שלם במקום אחד ועם גיבור אחד ולהצליח. חבל שהבמאי לא העז יותר ונגרר אל מחוזות הבנאליה והקיטש. קלוזה מבצע את תפקידו בנחישות המאפיינת אותו אולם זה פשוט לא מספיק. ואף מילה על גיום קאנה שדמותו בסרט אינה מוסיפה דבר ונדמה שצורף לקאסט רק מתוך חברותו האישית עם הבימאי (שצילם כמה וכמה מסרטיו).
סולו בשניים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: michalגיל: 7015/11/2014 14:02:52
8/10אייקון ציון
סרט מעולה עם משחק טוב בעיקר של פרנסואה צילומים מדהימים
שם: חייםגיל: 3213/11/2014 12:10:54
9/10אייקון ציון
סרט באמת יפה .עוצמתי ונועז .עם מלא רגשות ...שווה כל רגע דרמה למופת לכו לראות !!
שם: דפנהגיל: 4822/10/2014 06:10:56
8/10אייקון ציון
הסרט סולו בשניים מספר על מרוץ להקפת העולם בסירת מפרש ליחידים. השחקן הראשי אמור להיות לבד בסירה אך מתגנב אליו בחור לסירה ונוצר קשר מיוחד, בנוסף אנחנו רואים את הקשר של הגיבור עם משפחתו ואיך הם עוקבים אחריו שזה גם די מעניין. לאורך כל הסרט אנחנו בים ורואים תמונות יפות של שקיעות, גלים וים כחול ויפה. הסרט אינו דומה לסרטי הרפתקאות או דרמות והוא מעניין, מרתק, מותח, ומפתיע.
קישורים
חץ סולו בשניים (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט