פארטי גירל ביקורת סרט

Party Girl Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "פארטי גירל":
"סרט קטן עם לב שפועם בחוזקה ודמות ראשית בלתי נשכחת"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Party Girl
משחק אנגג'ליק ליצנבורגר, ג'וזף באור, מריו תאיס במאי/ת מארי אמשוקלי, קלייר ברגר, סמואל תאיס  
דרמה
ביקורת סרט לפארטי גירל מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"אנושי וסוחף"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע50.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די10.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות40.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרטם הראשון באורך מלא של מארי אמשוקלי, קלייר בורגר וסמואל תאיס עורר עניין רב בפסטיבל קאן האחרון וזכה בצדק בו בפרס מצלמת הזהב. הסרט מבוסס על סיפורו המשפחתי המאוד לא שגרתי של תאיס, אודות אמו, אנג'ליק ליצנבורגר, אשה חזקה וצבעונית שעבדה במשך 40 שנה כסטרפטיזאית. דרך סיפורה האישי של אנג'ליק "פארטי גירל" מנסה לבדוק האם אנשים שהתרגלו לדרך חיים מסוימת הכוללת עבודה לילית במועדון סטריפטיז מעופש וצריכה מאסיבית של אלכוהול יכולים לשנות את הרגליהם ולעשות זאת כנגד כל הסיכויים.להיות בת 60 ומארחת במועדון חשפנות כשמרבית הבחורות שעובדות במקום צעירות ממך, זאת לא בדיוק סביבת עבודה בריאה, במיוחד שזה הדבר שמעסיק אותך 24 שעות ביממה. לאנג'ליק מתחיל להמאס משגרת החיים הזאת. היא רוצה לנסות משהו חדש, כמו זוגיות יציבה, בית מרווח ונקי, בן זוג אמיתי ולא רק טריק תמורת כסף. השאלה הגדולה היא האם האשה החזקה והלא שגרתית הזאת המודעת מאוד ליתרונות ובעיקר לחסרונות באופיה הפגום מסוגלת בכלל להתנתק מהעבר ולצעוד אל עתיד קצת יותר ורוד.
הפורטרט הקולנועי של אנג'ליק מורכב והרבדים בו רבים ומגוונים. היא אם לארבעה ילדים, כנראה מאבות שונים. היא מנסה לשמור על קשר, להיות אם ראויה אך היא יודעת שהיא היתה אף פעם לא היתה כזאת. אנג'ליק מודעת לכך שילדיה הרבה יותר בוגרים ואחראים ממנה ומכאן נובעת העוצמה של דמותה המהפנטת אותנו למסך מהרגע הראשון. אנג'ליק יודעת בדיוק אלו טעויות היא עשתה ועושה. היא מנסה לכפר על טעויות העבר ולהשלים עם הטעויות שהיא עושה בהווה.דמותה אנרגטית, בעלת תאווה בלתי נדלית לחיים, אשה שגם בגיל 60 מסרבת להתבגר. אשה המסרבת להכיר בגבולות וחיה בחירות מוחלטת. לעיתים זה מרגיש אגואיסטי אך אישיותה כזאת - היא פשוט איננה מסוגלת להתרגל לדרך חיים אחרת וזאת למרות שהיא מעוניינת להשתנות. אנג'ליק והתכשיטים המעטרים את אצבעותיה וזרועות ידייה היא פרדוקס. אכזרית ומלאת חמלה, חיה את הרגע ופשוט לא חושבת על תוצאות מעשיה, או שהיא כבר מודעת היטב לתוצאות של מעשיה ומוכנה לשלם על כך.
ואכן אחד היתרונות המרכזיים של "פארטי גירל" הוא שהדמויות עליהם מבוסס הסרט גם מגלמות את עצמן. החופשיות שהשחקנים מרגישים להביע את תחושותיהם אחד לשני ותחושת הניחוחות יוצרת תחושה דקומנטרית לחלוטין - אמינות במאה האחוזים. הכימיה הנרקמת מול המצלמה ולנגד עיני הצופים הופכת את היצירה הקולנועית הזאת לסוג של תרפיה משפחתית לאם ולארבעת ילדיה. זאת הפעם הראשונה על גבי המסך הגדול שמשפחה אמיתית שלמה משחקת את עצמה, זה מה ששונה בסרט זה מסרטים ניאו-ריאליסטים אחרים."פארטי גירל" ודמותה הייחודית של אנג'ליק מעוררים רגשות רבים וזאת על אף שהסרט נמנע מסנטימנטליות ומצליח להשאר אמין וריאליסטי. קשה שלא לחבב את דמותה המבוגרת והאבודה של אנג'ליק, את ילדיה הבוגרים שלמדו לאהוב את אמם למרות כל המגרעות והחסרונות שלה. אם יש תחושה חזקה שהסרט מעביר הוא אהבה. בקלות היה ניתן ליצור סרט המתבונן בצורה אליטיסטית על תושבי הכפר בגבול צרפת גרמניה, על המשפחה הנמצאת בשוליים של השוליים בחברה הצרפתית ועם זאת ניתן לחוש באהבה הרבה של היוצרים ושל השחקנים אחד לשני.כדאי לצפות ב"פארטי גירל" על רגעיו הדרמטים הקשים, המצחיקים והמרגשים, ובעיקר בזכות הדיוקן הנשי הלא שגרתי של אנג'ליק ומשפחתה. סרט אמיץ ומעורר מחשבה, שמצליח להפתיע ולגרום ללב לדפוק בחוזקה.
פארטי גירל - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אפרתגיל: 4519/10/2014 17:59:23
7/10אייקון ציון
זכיתי בכרטיסים לסרט אולם אין לי ספק שגם אם לא הייתי הולכת לצפות בו. התקציר של הסרט אינו נאמן לרעיון הסרט לדעתי שכן הוא מדבר על הרצון של הכוובת שלו לאחד את ילדיה ואני ראיתי בו סרט שמדבר על חוסר היכולת להשתנות גם במחיר כבד. סרט קטן ואנושי, מתאים יותר לקהל בוגר ואמפתי.
שם: רוח חופשיהגיל: 5617/10/2014 21:40:06
6/10אייקון ציון
הסרט הזה אינו מתאים לכל צופה...ואני ממליצה לצופים שאוהבים קולנוע זר, ובגילאים בוגרים, בוודאי שאינו מתאים לצעירים מאוד. חשוב לי לומר זאת בהתחלה, אני כן ממליצה, אך לאנשים עם סבלנות, ושאוהבים קולנוע זר. השחקנית הראשית וכל השחקנים האחרים משחקים טוב. הסרט קשה לעיכול, ולו רק כי הוא ריאליסטי ואינו מספק מספיק הנאה במובן הבנאלי שלה. הסרט הוא סרט שראוי לראותו, העלילה נפרשת לאט, הדמויות מתגלות באיטיות, השחקנית הראשית נהדרת, משחקת נפלא, וברור לאורך הסרט, שאינה מודעת לעצמה כלל...מה שעושה את הסרט קשה לצפייה עבורי, לפחות. זו אישה שחיה את החיים בלי אוזנים ובלי עיניים לזולת, רק לעצמה, וגם זה לא בטוח, היא מעשנת, שותה, ושוכבת עם גברים, לטעמה אינה זונה...והיא מקבלת הצעת נישואין, תמוהה מאוד, אבל זה מה שקורה...וזו הסיבה בגינה נפגשת עם ילדיה, ארבעה במספר מארבעה אבות...סוף הסרט צפוי מראש, אבל האופן שבו הוא מובא לביטוי מעניין. מומלץ לאוהבי קולנוע מהסוג הזה. אני יצאתי עם מחשבות... וזה כבר טוב...לא סרט השנה...
שם: רחליגיל: 6330/09/2014 21:53:40
8/10אייקון ציון
"נערת המסיבות" היא אישה מבוגרת, המבלה את לילותיה כמארחת במועדון לילה מפוקפק והיא אם ל4 ילדים שונים, כנראה מגברים חולפים בחייה.היא מוצאת הזדמנות לצאת מחיים אלו באמצעות איש הגון ויציב המתאהב בה. לדאבון ליבו האהבה היא חד צדדית ולמרות שהם נישאים, לשמחת בני משפחתה וחבריה, היא לא מצליחה להתנתק מחייה הקודמים ובעצם חוזרת אליהם. סרט אנושי ואמיתי על רגשות ומצבים שאין לנו שליטה עליהם ובמיוחד רגש האהבה והמשיכה למין השני. מומלץ.
קישורים
חץ פארטי גירל (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
Radical4רדיקליציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.3
White Bird A Wonder Story5ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט