הדרך לגיהנום ביקורת סרט

A Walk Among the Tombstones Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "הדרך לגיהנום":
"מותחן בלשי כמו שהיו עושים פעם - אפל, אלים ולא מתחנף"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר A Walk Among the Tombstones
משחק ליאם ניסן, דן סטיבנס במאי/ת סקוט פרנק  
מתח/פעולה
ביקורת סרט להדרך לגיהנום מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מותחן אפקטיבי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע60.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די29.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
עולם סרטי המתח, הפשע והאימה לא זר לתסריטאי סקוט פרנק. בין התסריטים שהוא היה מעורב בכתיבתם ניתן למצוא הצלחות כגון "וולברין", "רצח מן העבר", "בכוונת זדון", "רומן לא חוקי", "מזימות זרות", ו-"דו"ח מיוחד". הוא גם כתב את התסריט לסרטו הראשון כבמאי למותחן עם ג'וזף גורדון לוויט, The Lookoutמשנת 2007, שזכה לביקורות מהללות ואף זכה בפרס סרט הביכורים הטוב ביותר בטקס פרסי "רוח החופש". המקבילה לאוסקר של הקולנוע העצמאי בארה"ב.למרות ההצלחה, מאז 2007 פרנק לא שב אל כסא הבמאי. עכשיו אחרי 7 שנים הוא חוזר עם תסריט פרי עטו ועם אחד השחקנים הלוהטים ביותר בהוליווד – ליאם ניסן. השחקן הבריטי מוכר בעיקר מתפקידו הבלתי נשכח כאוסקר שינדלר התעשיין שסיכן את חייו כדי להציל יהודים בזמן מלחמת העולם השנייה בסרטו של סטיבן שפילברג, "רשימת שינדלר". בשנים האחרונות, ולעת זקנה, התבסס ניסן דווקא כשחקן סרטי פעולה בעזרת סדרת סרטי "חטופה" (בינואר הקרוב יוצא סרט שלישי) וכמובן הלהיט האחרון "נון-סטופ" המתרחש כולו במטוס חטוף.
זאת כבר הפעם השניה שספר עם דמותו של מאט שודר זוכה לגרסה קולנועית. לורנס בלוק כתב 16 ספרים בהם מככב הבלש. בפעם הראשונה זה קרה בשנת 1986 בסרט "8 מיליון דרכים למות" בבימויו של האל האשבי בכיכובו של ג'ף ברידג'ס. "הדרך לגיהנום" הוא מותחן בלשי קלאסי כמו שהיו עושים פעם ואכן יש הרגשה במיוחד לקראת סיום הסרט שנפתחה כאן אופציה ליצירת סדרת סרטים בכיכובו של הבלש הפרטי המריר משהו.ליאם ניסן בעל הנוכחות הפיסית המרשימה הפך בעשור ה-6 לחייו לכוכב סרטי מתח ופעולה. יש לזכור שהגבר הזה חגג השנה 62 והוא כבר לא יוכל לרוץ ולקפץ מגגות ולכן נראה שהדמות של שודר שלא עושה הרבה חוץ מלעקוב אחרי חשודים ורק מדי פעם לירות או ללכת מכות מתלבשת על השחקן הותיק כמו כפפה ליד. זוהי דמות עם אופי המזכירה את סרטי הבלשים המסורתים על רקע הצדדים הפחות סקסיים של התפוח הגדול. שודר הוא בלש משטרה ואלכוהוליסט לשעבר, אדם רדוף אשמה, שאיבד את היקרים לו מכל ועכשיו הוא במסע לגאולה עצמית כאשר הוא עוזר לאנשים הנזקקים לשירותיו ואלו בתמורה נותנים לו כהגדרתו מתנות.
אין שום דבר שהוא באמת מפתיע או חדשני בסרט "הדרך לגיהנום" אבל מי שיגיע לסרט הזה לא הגיע לצפות ביצירת אומנות קולנועית. הקהל מחפש בידור ובאופן מפתיע ולא צפוי "הדרך לגיהנום" הרבה יותר טוב ממרבית הסרטים הנעשים בז'אנר זה בשנים האחרונות. שודר מוצא את עצמו עוזר דווקא לסוחר סמים שאשתו נחטפה ונרצחה בעינויים. כאשר הוא מתחיל לרדת לעומקם של דברים הוא מגלה שהוא הסתבך עם שני רוצחים פסיכופטים מטורפים במיוחד שחוטפים את בנות זוגם של סוחרי סמים, דורשים מהם כופר כספי ולמרות זאת מענים ורוצחים את הנשים המסכנות וכל זאת בידיעה שסוחרי הסמים העשירים לא יכולים להרשות לעצמם לפנות למשטרה.בנוסף לניסן אפשר לציין לטובה את דן סטיבנס הבריטי שעזב את סדרת הטלוויזיה הבריטית עטורת הפרסים "אחוזת דאונטון", כדי להפוך לכוכב קולנוע ובתפקיד המשנה שלו כסוחר הסמים קני קריסטו שאשתו נחטפה הוא מוכיח שיש לו את זה. גם הדוגמן בויד הולברוק מרשים למדי כאחיו הנרקומן של קריסטו. אבל אלה שמצליחים להפחיד ולהטריד במיוחד הם דיוויד הרבור ואדם דויד תומפסון כצמד הפסיכופטים. כאמור, זה לא סרט שממציא את הגלגל מחדש, אבל המוצר הזה עובד ומספק את הסחורה."הדרך לגיהנום" עשוי היטב, איננו מזלזל בקהל הצופים, הוא יחסית מאופק ומרוסן, הקצב שלו איטי ומדוד, המשחק טוב, הבימוי והתסריט מהוקצעים ובסך הכל למי שאוהב סרטים מסוג זה צפויה הנאה רבה. למי שמחפש רק סצנות פעולה ומרדפים בסגנון סרטי "חטופה" הסרט הזה לא מיועד בשבילו.
הדרך לגיהנום - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: nofiגיל: 2231/03/2015 10:39:39
8/10אייקון ציון
סרט מתח ממש טוב!! כרגיל ליאם ניסן בתפקיד שנראה כאילו אותו דבר כמו חטופה ונון סטופ.. אבל אין עליו! צפייה חובה!
שם: שי אלימלךגיל: 3424/01/2015 21:18:19
6/10אייקון ציון
הרגשה שליאם ניסן עושה סרט רק בשביל להעביר את הזמן או את חלון הצילומים התורן של השלושה חודשים. סרט באמת סתמי אפילו פחות טוב מנון סטופ וכמובן מסדרת סרטי חטופה. עדיין מעביר את הזמן אבל בהחלט אפשר למצוא המון דברים טובים יותר בטח בסרטים. הסרט מתנהל באיטיות רבה , אין כמעט מתח , הכל צפוי , אפשר לוותר אלא אם באמת משעמם.
שם: איתיגיל: 4512/01/2015 00:58:43
4/10אייקון ציון
מותחן/סרט פעולה בינוני. נראה כמו פרק מסדרת מתח בשנות ה- 80, כשממש אין חשק לראות את הפרק הבא...
קישורים
חץ הדרך לגיהנום (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט