דרקולה: ההתחלה ביקורת סרט

Dracula Untold Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "דרקולה: ההתחלה":
"מזכיר פרק בסדרת טלוויזיה ולא מרגיש ונראה כמו סרט קולנוע"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Dracula Untold
משחק לוק אוונס, דומיניק קופר במאי/ת גארי שור  
אימה
ביקורת סרט לדרקולה: ההתחלה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"געגועים לג'ורדן"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע76.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די20.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
עד שלא יסחטו את טיפת דמו האחרונה של הערפד המפורסם ביותר בתולדות ההיסטוריה, דרקולה, ימשיכו ליצור שלל סרטים בכיכובו. נראה שגם הפעם בהוליווד לא התאפקו והמפיק המועמד לאוסקר מייקל דה-לוקה (קפטן פיליפס, הרשת החברתית, מאניבול) גייס לשרותיו את התסריטאים מאט סאזמה ובורק שארפלס, ואת במאי הפרסומות גרי שור. שני תסריטאים מתחילים ובמאי טרי ולכולם זהו סרט קולנוע ראשון. לכאורה היה ניתן לצפות לסרט צעיר ורענן, אך התוצאה מיושנת ומיובשת.זה גם תפקיד ראשי בסרט קולנוע גדול לשחקן הבריטי לוק אוונס. השחקן בוגר מחזות הזמר של ווסט-אנד הפך עם השנים לשחקן משנה פופולארי בשלל סרטי פעולה ופעלולים הוליוודיים ובקרדיט הרחב שלו ניתן למצוא סרטים כגון "מהיר ועצבני 6", "ההוביט", "בני אלמוות", "התנגשות הטיטאנים" ו"שלושת המוסקיטרים". זאת הפעם הראשונה שסרט הוליוודי גדול נישא על כתפיו הוולשיות ולמרות שרירי הבטן והגוף המחוטב למשעי שהוא מציג לאורך כל הסרט, כוכב קולנוע צריך להיות בעל כריזמה. אפשר להיזכר בנוכחות הממגנטת הבלתי נשכחת, לדוגמה, של גארי אודלמן כדרקולה בסרטו של קופולה. אפילו לג'ונתן ריס מאיירס שגילם את דרקולה בסדרה שהחזיקה מעמד רק עונה אחת היתה יותר כריזמה.
לוק אוונס הוא שחקן שאני מאוד מחבב, הוא שחקן אופי לא רע, שחקן משנה מוצלח ובכלל גבר וולשי נאה במיוחד. אבל בלי הדרכה של במאי מקצועי הוא מתגלה כשחקן ראשי מלודרמטי ואף תיאטרלי. גרוע מכל בסרט הזה הוא פשוט נטול כל נוכחות. בדרך כלל הסרטים המתמקדים בדרקולה מתארים את עלילותיו בלונדון בחיפוש אחר אהובתו מינה. משם הסרט ניתן להבין שהיוצרים מתיימרים לספר סיפור שלא סופר עדיין. כיצד דרקולה הפך בעצם לדרקולה. העלילה מתרחשת ברומניה במהלך הפלישה הטורקית ועוקבת אחרי הנסיך המהולל המוכר את נשמו לערפד קשיש (צ'ארלס דאנס שעשה הפסקה "ממשחקי הכס"). מה לא עושים כדי להציל את המולדת?"דרקולה ההתחלה" חושף כיצד הכל התחיל אבל לא עושה עם זה שום דבר מעניין באמת. אז הוא יכול לנוע במהירות השיא, ולהפוך למספר עטלפים. הבעיה היא שהעטלפים האלו מופיעים כמעט בכל סצנת פעולה. היתרון המרכזי של הסרט הוא אורכו - רק 90 דקות. התסריט משופע בדיאלוגים המזכירים באופיים טלנובלות, ועוד לא התחלנו לדוש במיזנסצנות של השיחות בין השחקנים השונים. כחובב סרטים מסוג זה ובכלל סרטי פנטסיה ופעולה קלילים לא מחייבים, קיווויתי ש"דרקולה ההתחלה" יהיה מהנה כמו סרטי ה"אויב שבפנים" ו"עולם האופל" – טעיתי.
בכל מקרה זה גרם לי להרהר מה היה קורה עם ניל ג'ורדן הבמאי של "ראיון עם ערפד" ו"ביזנטיום", שני סרטי ערפדים בוגרים ואיכותיים, היה מקבל לידיו את המשימה לביים את הסרט הזה. כמה קינקי, מהנה ומתוחכם הסרט הזה היה יכול להיות.
דרקולה: ההתחלה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ליאורגיל: 1930/06/2015 15:00:32
8/10אייקון ציון
עלילה מאוד מעניינת, אהבתי מאוד.. אפקטים מאוד יפים בסרט. סוף יפה לסרט
שם: Mr. Rגיל: 2320/01/2015 19:32:00
5/10אייקון ציון
העיצוב הסביר וסצנות האקשן הבינוניות לכל היותר לא מסוגלים להציל את "דרקולה: ההתחלה", ניסיון מאכזב, גנרי ומשמים לברוא מחדש את דמותו של הערפד המפורסם בתור גיבור על אפל ומיוסר - משום שהוא נוקט גישה רצינית ומלאת פאתוס מיותר, ולא מיטיב לנצל את יכולות המשחק של אוונס הכריזמטי.
שם: michalגיל: 7015/11/2014 13:58:08
9/10אייקון ציון
סרט טוב אפקטים טובים ועלילה סבירה פלוס סהכ שווה צפייה בקולנוע
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אימה
טהורה Immaculate חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט