Skip to content

"חברים טובים": לא חייבים לעשות דרמה מכל דבר

בלי קונפליקטים ובלי דרמות: "חברים טובים" הוא סרט חביב ומבדר, שנוגע בקלילות בחיים של כל אחד ואחת מאיתנו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

[rating=3]

 

"חברים טובים" הוא סרט קליל לצפייה. הדמויות משעשעות, הסוף צפוי למדי והדיאלוגים מהירים ומבדרים. העלילה לא מעמיקה יותר מדי אל תוך בעיות הקשורות לחברים, ידידים או רעים (טובים או לא), והסיפור נוגע בקלילות רבה בכל הנושאים העולים על המסך.

דמויות משעשעות. "חברים טובים"

אם יש להגדיר את הסרט, ניתן לכנות אותו כ"פיסת חיים". הצופים חיים במשך כ-104 דקות עם הגיבורים, מזדהים עם הדברים שהם עושים ואף מבקרים במקומות שהם מגיעים אליהם. אנו לומדים לחבב אותם, ולחשוב שהיינו רוצים חברים כאלו גם במציאות. הסרט הוא בעצם עיבוד קולנועי למחזה מאת סטפן ארשינאר ו-פרנסואה פרבו לגוני (תסריטאי ובמאי הסרט), שזכה להצלחה רבה בעת שהוצג בתיאטרון "אדואר 7" הידוע בפאריז במהלך 2006.

ז'ראר לנווין ("אויב הציבור מספר 1"), המגלם את וולטר, מוצלח מאוד כאב כריזמטי ואוהב – אם כי משתלט יותר מדי על חיי בתו, ועל כן מקשה עליה להתבגר לבד. הוא נערץ על ידי חבריו, וזאת בגלל הערכים שהוא מייצג. אבל הוא גורם לנו לתהות אם אדם חברותי זה הוא גם סלחני כמו שהוא נראה.

"חברים טובים" הוא סרט מאוד מאוזן, כשכל קונפליקט בעלילה לא מסלים לטריטוריה מסוכנת, או חס וחלילה, טראגית. חוסר העוצמה הרגשית הוא כנראה הצד השלילי היחיד של הסרט, ועל כן אתם לא ממש חייבים לחשוש ממה שקורה לדמויות. סרט שאפשר לצפות בו בערב רגוע עם בת/בן זוג, לאחר בקבוק יין טוב, ובעיקר לדעת שמישהו שאכפת לו, חבר טוב, נמצא לידך.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן