שתף קטע נבחר

בריקוד הזה כבר היינו

הכל נראה מיושן ואיטי ב"מלחמת העולמות". הקרבות נמתחים ומייגעים והשידור האינסופי מנסה להכריע בין פלאפל לגורמה. סמדר שילוני תוהה מה בכלל ההבדל בין זה לבין "נולד לרקוד"


 

השנה היא שנת 2005. ברחבי עזה מחנות צבאיים מתקפלים, מכבים את האור והולכים הביתה. בטלוויזיה עולה שעשועון ריקוד שקוראים לו "נולד לרקוד". מיכל אמדורסקי, דוד דביר ואונה הולברוק אומרים לרקדנים שהם יפים או לא, מרגשים או לא, מותחים את הברך בערבסק או לא, ומביאים רייטינג משהו משהו. ב"קשת" כולם שמחים.

 

שלוש שנים עוברות. כוחות צה"ל מתגייסים למילואים כדי להיכנס לעזה ולהיכנס בעזה. "קשת" מבינה את הרמז ומחזירה את "נולד לרקוד", באדרת שהיא הכי לפני שלוש שנים.


גורמה ופלאפל מתחרים - על מה בדיוק? (צילומים: רונן אקרמן) 

 

הלוווו? או כמו שאמר הילד הקטן לבלש ההוליסטי, דירק ג'נטלי, לפני שבעט לו ברגל, יש לכם מכונת זמן מזוינת? כבר ראינו את התוכנית הזאת! היינו שם, עשינו את זה ואפילו סיכמנו שהפוטנציאל מוצה. איך לעזאזל חזרנו לאותה תוכנית? שוב אודישנים, שוב רקדנים, שוב מיכל אמדורסקי מריירת על גברברים חשופי חזה, שוב דוד דביר מתעמר במתמודדים, שוב עידו תדמור עושה את הקטע שלו. נכון, הפעם זה ההיפ הופ נגד המודרני. מה זה אומר? גורמה ופלאפל מתחרים – על מה בדיוק? על מה הסגנון הכי אחלה? מה ייתן לי ניצחון של כל אחד מהם, להוציא אולי עוד שם לרשימת התפוצה של היח"צנים?

 

בעקבות צירוף מקרים מוזר, "מלחמת העולמות" עולה לשידור רגע אחרי שפרצה פה באמת מלחמה. אם הייתי קצת יותר קונספירטיבית, הייתי תוהה אם קונספט "האח הגדול" לא עלה ל"קשת" קצת לראש ושוב נקלענו לסיטואציה בה הטלוויזיה יוצרת את המציאות. אני יודעת שזה נשמע נורא, אבל יכול להיות שדווקא הפעולה הצבאית בעזה, שממילא מדביקה אנשים למסך, תדביק אותם לפחות לפרק הראשון של "מלחמת העולמות". למה לא? בעולם בו אנשים שוקלים אם לצאת למלחמה לפי הבחירות המתקרבות, גם לזכיינית טלוויזיה מותר לחטוא בספקולציות רייטינג.


דביר והנבחנים. תמיד תוכלו לדמיין קרב בובלילים-פרידמנים בין הרקדנים

 

בתיאוריות מרחיקות לכת אלה ואחרות השתעשעתי במהלך השידור האינסופי של "מלחמת העולמות" ואלוהים יודע שהיה לי הרבה זמן פנוי, כדי ללכת מאוד רחוק. הקרבות של אונה ודוד הם הקרבות המייגעים והארוכים ביותר שנתקלתי בהם מימי. איפה המוניטין שיצא לנו, ששה ימים מלחמה, גיחה קטנה של חיל האוויר וסוגרים עניין? למה זה לוקח שעתיים ללהק שמונה רקדנים לשתי קבוצות? יש לנו פה יציקת עופרת על הראש, למקרה ששכחתם. או כמו שאומרים בריאליטי אחר, קדימה, חברים. צאו לדרך.

 

אחרי "הישרדות" ו"האח הגדול", ב"קשת" היו צריכים להבין שפורמטים מהסוג הזה זמנם עבר. הכל נראה מיושן ואיטי ב"מלחמת העולמות". העריכה, שהיא הכל חוץ מהיפ-הופית נמרחת על פני המון זמן. ים של רגעי אוויר נשרפים על כניסות פנימה ויציאות החוצה, חיבוקים נרגשים, קפיצות ודיבורי סרק, חומרי ניקוי מרקדים על הבמה וכמובן אל תשכחו לשלוח sms. תוכנית שאפשר היה לכווץ אותה בכיף ל-45 דקות גג, אתם יודעים מה – 45 דקות בנות צפיה, של פאן, לא של עופרת יצוקה. תתעוררו ותריחו את הקאסם, חברים. אין לנו כל הזמן שבעולם.

 

מבט מהיר על המתמודדים שלוהקו עד עכשיו, מעלה נקודה מעניינת – לפחות חצי מהם לא נולדו בארץ והתגלגלו לפה מכל מיני תפוצות. היו שם בין היתר שם קרואטי אחד, שרוקד היפ הופ, אבל לאט, אז שלחו אותו למודרני, שהגיע לפה כדי לפתח את הריקוד שלו (כי מה? כי בארץ משקיעים הון ברקדנים?) הודי אחד שנראה כמו יפני ובהתנתקות פונה מגוש קטיף, ורוסי אחד. אם ממש תשתעממו, תמיד תוכלו לדמיין לעצמכם קרב בובלילים-פרידמנים משלכם. אם להפקה מותר, אז בטח שגם אתם יכולים.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מלחמת העולמות. פורמט שהוא הכי לפני שלוש שנים
לאתר ההטבות
מומלצים