"קרניים" – ביקורת

"קרניים". דניאל רדקליף.

"קרניים". דניאל רדקליף.

אמנם יש כמעט חודשיים עד סוף השנה אך אני כבר יכול להכריז ש"קרניים" הוא הסרט הגרוע ביותר שראיתי בקולנוע ב-2014. יכול להיות שיש סרטים גרועים ממנו שנמנעתי מהם מראש, ובכל מקרה זה הסרט שבמהלכו קרצה לי מאוד המחשבה לקום מהכיסא ולצאת. הבסיס של הסרט, על פניו, בעל פוטנציאל, אבל אין לו טון ברור, הרעיונות הטובים שכבר ישנם מפוספסים לחלוטין, יש פלאשבקים מיותרים, זה לא מותח, זה לא מצחיק. שום דבר לא עובד כמו שצריך בסרט האיום הזה.

את "קרניים" ביים אלכסנדר אז'ה, במאי סרטי אימה ("גבעת הפחד"), וזהו סרטו הראשון של התסריטאי קית' בונין, שכתב פרקים של "בטיפול" האמריקאית. הסרט מבוסס על ספר שכתב ג'ו היל, בנו של סטיבן קינג. כמו ב"קארי", ספרו הראשון של קינג – והסרט הראשון שנעשה על פי יצירותיו הרבות – הנצרות תופסת חלק נכבד בעלילה.

העלילה: חברתו של איג (דניאל רדקליף, הארי פוטר עד להודעה חדשה) נרצחת, הוא הנאשם המרכזי וצומחות לו קרניים על הראש שגורמות לאנשים לחשוף בפניו ולאוזניו את רחשי לבם (סודות, מאווים, בעיקר דברים שקשורים למין אך לא רק). עוד בסרט: אחיו, חברו/עורך דינו, אבי החברה הנרצחת, מלצרית בדיינר ושוטרים.

"קרניים". דניאל רדקליף, ג'ונו טמפל.

"קרניים". דניאל רדקליף, ג'ונו טמפל.

בעשר הדקות הראשונות של הסרט שנקרא Horns אומרים על מישהו שהוא חרמן (horny) ורואים מישהו מנגן בחצוצרה (horn), ובזאת מסתכם התחכום בתסריט. לא הרבה מעזים לנסות ואף אחד לא ממש מצליח להיות ג'וס וידון, היוצר והתסריטאי של "באפי ציידת הערפדים", סדרה שבה דרמה, מתח, אימה, רומנטיקה וקומדיה השתלבו בחוכמה, במינון הנכון ובמידה. ב"קרניים" יש בעיה אקוטית של טון, או חוסר טון. אפשר להיות אימה וקומדיה, אפשר להיות הרבה דברים בבת אחת ולא חייבים לבחור רק ז'אנר אחד, אבל הקטעים שאמורים להיות ממש מצחיקים לא עובדים כאן, וביניהם יש קטעי אימה שכמו לקוחים מסרט אחר לגמרי (כל הקטעים עם הנחשים), כשמעל הכול יש תעלומה בלשית שלא בנויה או מותחת כמו שצריך— בקיצור: בלגן משעמם, עד מעורר גיחוך לפעמים. הקטעים המגוחכים הם בשל הבימוי וחוסר הכנת התשתית להומור ולקסם שבהם, ולא בשל היותם מופרכים מהיסוד ובלתי ניתנים לעיכול. בנוסף לכך, יש קריינות פותחת וסוגרת מיותרת, ובסוף המצלמה עולה לשמים (כמה נדוש ושחוק).

דניאל רדקליף משחק טוב אבל חוץ מזה בזבזתי 120 דקות(!) על הסרט הנורא הזה, שבידיים טובות ומיומנות היה יכול להיות מבדר ומשעשע, אולי לא "סרט השנה" אבל בהחלט לא נידון מראש להגיע לתחתית הרשימה.

קרניים (ארה"ב, קנדה, 2013)
בימוי: אלכסנדר אג'ה | תסריט: קית' בונין, ג'ו היל | משחק: דניאל רדקליף, ג'ונו טמפל, הת'ר גרהם, מקס מינגלה
הפצה: יונייטד קינג, החל מה-06.11.2014 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?