אקסודוס אלים ומלכים ביקורת סרט

Exodus: Gods and Kings Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "אקסודוס אלים ומלכים":
"שובה את העין אך סובל מתסריט לקוי וליהוק בעייתי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Exodus: Gods and Kings
משחק כריסטיאן בייל, אהרון פול במאי/ת רידלי סקוט  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לאקסודוס אלים ומלכים מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"מרהיב וחלול"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע75.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די19.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אי שם בשנות החמישים ז'אנר סרטי ראווה תנ"כיים והיסטוריים שלטו ביד רמה (ובזרוע נטויה) ברשימת שוברי הקופות, סרטים כגון: "בן חור", "הגלימה" וכמובן "עשרת הדברות " של ססיל בי דמיל סיפקו לצופה חוויה גדולה מהחיים בשיטת הסינמסקופ. אחרי תור זהב קצר שב הסרט התנ"כי למדבר והניסיון הכושל לעשות סרט על דוד המלך בכיכובו של ריצ'רד גיר רק הדגיש כמה ארכאי נראה פתאום ז'אנר זה בעולם מתקדם וציני.ואז הופיע במאה ה-21, "הפסיון של ישו" של מל גיבסון, שהרוויח מאות מיליונים והחזיר עטרה ליושנה. ראתה הוליווד כי טוב ומ-2013 החלה חזרה למקורות ונדמה כי הסרט התנ"כי הפך לסחורה החמה ביותר בעיר הסרטים. הסיפורים עסיסיים ומוכרים וכל המשפחה יכולה להגיע ולצפות בסרט. דארן ארונופסקי התחיל את השיטפון עם "המבול" הבעייתי. רידלי סקוט ממשיך עם "אקסודוס" ובקנה כבר עיבוד חדש ל"בן חור", סרט על קין והבל, סרט על פונטיוס פילאטוס ועוד היד נטויה.
נשאלת השאלה האם בימינו יש בכלל לספקטקל התנ"כי זכות קיום והאם העיבודים החדשים מצליחים לתת פירוש עכשווי ושונה לסיפור המוכר שלמדנו בבית הספר מעבר לאפקטים מרשימים ? "אקסודוס" של רידלי סקוט על כל 150 דקותיו הוא מקרה מבחן מצוין לענות על שאלה זאת.סרטו של סקוט נפתח כשמשה הוא כבר גנרל בצבא פרעה ורעמסס, בנו של פרעה, הוא מנהיג הצבא המצרי. כריסטיאן בייל משכנע כמשה אך ג'ואל אדג'רטון הוא ליהוק שגוי כרעמסס. אדג'רטון,מבכירי שחקני אוסטרליה, נראה כמנסה לשחק את יול ברינר מגרסתו של דה מיל בשנות ה-50. רעמסס בגילומו הוא אחד מהדמויות המביכות שנראו על מסכינו מזה שנים רבות.
בחירה תסריטאית מוזרה מתארת איך משה הרג שני זקיפים מצריים ומכאן נחרץ גורלו להיות מנודה מהעם המצרי ובסופו של דבר להנהיג את בני ישראל בצאתם ממצרים. אין אצל סקוט התעכבות על השינוי שחל במשה מגנרל מצרי לנציג האל עלי אדמות. עוד יותר מוזרה ותמוהה היא בחירתו של סקוט להציג את דמות אלוהים כילד קטן וחמור סבר שלרגע לא מעורר בצופה איזושהי יראת כבוד. גם הצגת מכות מצרים כמקבץ של אפקטים נאה לעין, אך סתום מבחינת העלילה, מראה ככל שהסרט מתקדם שלסקוט אין הבנה בסיסית במקרא. "אקסודוס", מזכיר בחופש שהוא לוקח לעצמו להתרחק מהסיפור המקורי את "המבול" של ארונופסקי. אבל "במבול" הצליח ארונופסקי לייצר פרשנות אפלה ומעניינת על אופיו של המין האנושי הנשענת על המקורות התנ"כים. וכאן כלום.הסרט בכלל סובל מאווירה די פשיסטית וקצת הזויה. (משה מסתובב עם חרב שניתנה לו על ידי פרעה ולפני חציית ים סוף הוא אף משליך אותה לים ,ממש כמו המלך ארתור - נו באמת), לזכותו של סקוט יאמר כי הוא יודע לצלם בסקאלה גדולה וניכרת בו המיומנות שהופיעה בסרטים כ"גלדיאטור" ו"רובין הוד" ויש סיקוונסים מרהיבים ועוצרי נשימה בסרט שעושים בהחלט כבוד לספקטקל ההיסטורי והתנ"כי."אקסודוס" הוא סרט שאם לוקחים אותו כבידור אפשר ליהנות ממנו, מי שמצפה לדיון מעמיק באחד מסיפורי התנ"ך האהובים והמרתקים - יתאכזב מרה. לא זה הסרט שיחזיר את התנ"ך למרכז הבמה ההוליוודית.
אקסודוס אלים ומלכים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איציק גורגיל: 4612/02/2020 02:49:43
7/10אייקון ציון
אפקטים מדהימים ומעניין לראות את סיפורי התנ"ך על המסך הגדול אבל.. הנסיון להציג את הנסים האלו בצורה טבעית הורס את החוויה וגם הצגת אלוהים כילד די מוזרה, בנוסף להצגת משה כחסר אמונה ובנאדם רגיל לגמרי.
שם: מור רזגיל: 1218/10/2015 22:45:23
8/10אייקון ציון
לא יודע למה הביקורות כל כך בינוניות אבל לדעתי זה סרט טוב. השחקנים לא רעים, האפקטים מעולים האיפור נהדר העילה מעניינת לרוב אך אורך הסרט לא מוצדק ולפעמים הדיאלוגים משעממים. אני ממליץ עליו בחום.
שם: Duduגיל: 3725/05/2015 08:19:02
7/10אייקון ציון
חביב ביותר. למרות הביקורות הלא נלהבות החלטתי לצפות בסרט, ודווקא נהניתי. אפילו התרגשתי לקראת הסוף... לא הפיל אותי מהכסא, אבל היה נחמד לצפות. האפקטים מרהיבים, אבל אין מספיק תוכן רגשי ו"עמוק". לא שחייבים תמיד שיהיה, אבל היה חסר שם איזשהו רובד שהופך סרטים טובים לסרטים מעולים. שווה צפייה ככה בבית עם בן/בת הזוג :) הרעיון של אלוהים שם היה קצת הזוי לדעתי... "כאילו" משעשע, אבל לא ממש קשור.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט