שתף קטע נבחר

"בנות": לאן את הולכת, האנה?

פתיחת העונה הרביעית של "בנות" מעלה תהיות רבות - האם היא מיצתה את עצמה, או שמה שהפך אותה לממכרת, עדיין מצדיק צפייה? דבר אחד בטוח: מישהי עומדת לקבל סטירה

ההשוואה בין "בנות" ל"סקס והעיר הגדולה" כבר מוצתה אי שם בתחילת הדרך, אבל משהו בפתיחת העונה הרביעית של "בנות" (שהחלה אתמול, ד', ב-yes) מחייב לחזור לרגע להקבלה השחוקה הזו. האם צפויה לנו עונה שמתרחשת הרחק מניו יורק?

 

ביקורות טלוויזיה נוספות:

"הנעדר": ליהנות מהפחד

"ארץ נהדרת": הקללה חזקה ממנה

"משטרת האופנה": אז איך המחליפה של ג'ואן ריברס?

 

"בנות". מתרחקת מהתפוח הגדול (צילום: Craig Blankenhorn, באדיבות yes) (צילום: Craig Blankenhorn, באדיבות yes)
"בנות". מתרחקת מהתפוח הגדול(צילום: Craig Blankenhorn, באדיבות yes)

במידה רבה, כמו שסקס והעיר היתה שיר הלל לניו יורק, גם הליבה של "בנות" ארוגה טוב טוב לתוך התפוח הגדול. והנה, העונה השלישית נגמרה בהחלטה דרמטית של האנה (לינה דאנהם, יוצרת הסדרה) לעבור לאיווה, לאחת מתוכניות הכתיבה היוקרתיות ביותר שיש.

 

עדכונים שוטפים גם בטוויטר של ynet

 

סימנים להתפוררות הקשר עם אדם והנסיעה המצופה רמזו על פרידה רוויית דמעות בשלב הבא, אבל בפרק הראשון ציפתה לצופים (סוג של) הפתעה: השניים החליטו להמשיך לאמלל אחד את השנייה - רק מרחוק. הזוגיות הזו מאפשרת להאנה להישאר האנה, ולהמשיך ולהדגים לנו אנוכיות ואגוצנטריות מרשימים. ניכר שהקלה עליה העובדה שאדם הוא כבר לא השחקן הכמעט מצליח עם התפקיד בברודוויי שראינו בסוף העונה הקודמת, אלא שחקן מדשדש ומתוסכל. עכשיו, כשהקריירה שלו כבר לא מאיימת עליה, היא יכולה לחזור ולהיות דמות תומכת ומנחמת.

 

מה צפוי לג'סה? (צילום: Craig Blankenhorn, באדיבות yes) (צילום: Craig Blankenhorn, באדיבות yes)
מה צפוי לג'סה?
  

אבל מה נעשה עם האנה שלומדת כתיבה יוצרת באיווה? קשה כרגע לנחש אם הדמות שלה תעבור שינוי, צמיחה או התפתחות גדולה, אבל ברור שהריחוק מהחברות יעשה את שלו, במקביל לפידבקים ה-הו כה רציניים שהיא תקבל מחממת הכתיבה הביקורתית. פתיחת העונה מכינה אותנו לסטירת לחי ענקית להאנה.

 

האנה היא דמות שכיף לאהוב ולשנוא - היא מגישה לנו מנה מוגזמת ומוקצנת של האגו המתפרץ שהיינו או עודנו בגילאי 20 ומשהו. היא זו שהבטיחו לה שהיא מיוחדת, שיכולה להצליח בכל אשר תעשה ושהיא מוצלחת בטירוף. ועכשיו הטירוף להצליח משתלט לה ולחברות שלה על החיים. לא בטוח שעונה שבה היא מקבלת ניעור עצבני במקום פסטורלי היא משהו שנהנה לראות, ולא בטוח עדיין איך זה יעבוד.

 

האם נמשיך לקבל עדכונים על הרומן של מארני (אליסון וויליאמס), ההתמכרויות של ג'סה (ג'מיימה קירק) והשאיפות של שושנה (זוסיה מאמט) בשלט רחוק - דרך עיניה של האנה המבודדת? אולי צפויות לנו סצנות של קנאה ובגידות, ואולי אלייז'ה (אנדרו ראנלס) יהפוך לקצת יותר מהפוגה קומית.

 

הזוגיות נמשכת. בינתיים (צילום: Craig Blankenhorn, באדיבות yes) (צילום: Craig Blankenhorn, באדיבות yes)
הזוגיות נמשכת. בינתיים
 

מה שבטוח הוא שהעונה הזו נפתחה עם הרבה סימני שאלה וחששות. אולי עכשיו נתחיל להרגיש תחושת מיצוי, בעיקר כשלפעמים (וכנראה במכוון) קשה להפריד את האנה מלינה, על כל הרעש התקשורתי שהספר שלה והדיונים על מה שהיא כן עשתה או לא עשתה לאחותה, עורר.

 

האנה נסעה לאיווה, שם היא הולכת להתמודד עם היצירה שלה ולהכניס לנו הערות בין השורות על יוצר שנשמע כמו הדמות שהוא כותב. לנו נותר להתמודד עם עוד מאותו הדבר ועם חשש שהסדרה צועדת לכיוון מעייף, אבל גם עם מה שהוא יסוד ההתמכרות של "בנות": המון רגעים מעוררי עצבים ואי אלו רגעים מוכרים כל כך. אפשר לאהוב ואפשר לשנוא אותם, אבל אי אפשר להתכחש למידת הדיוק והרלוונטיות שלהם.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Craig Blankenhorn, באדיבות yes
האנה. אהובה ושנואה
צילום: Craig Blankenhorn, באדיבות yes
לאתר ההטבות
מומלצים