שתף קטע נבחר

"רצח בדם קר": מתח על הקרח

נופים קפואים והתרחשויות סוערות עומדים במוקד הסדרה הבריטית "רצח בדם קר", ובשילוב עם משחק מוצלח מייצרים מתח וציפייה לפרק הבא. נראה שמדובר בתוספת מבורכת למסך שלנו

החורף מגיע? אל העיירה פורטיטוד, הממוקמת בלב עלילת המסתורין של "רצח בדם קר" (המשודרת בימי ה' ב-yes) נראה שהוא הגיע מזמן – אבל ייתכן שהקיץ הממשמש ובא להחליפו הוא סיבה גדולה הרבה יותר לדאגה.

 

רוצים לדבר עם עורכי וכתבי ynet? כיתבו לנו בטוויטר

 

ביקורות טלוויזיה נוספות:

"הכל שפיט": דמגוגיה חסרת תחכום

"חשודה": מותחת כמו רמת אביב ג'

"מאסטר שף": דמעות של סלבס

 

סדרת המתח החדשה של רשת סקיי הבריטית, שנחשבת למושקעת במיוחד בתעשיית הטלוויזיה של הממלכה המאוחדת, מתמקדת בעיירה הציורית והקפואה, הממוקמת בארכיפלג נורווגי מעל החוג הארקטי. העיירה השקטה, המוקפת מרחבי שלג אדירים ואקלים לא סלחני כלל, נחשבת למקום הבטוח ביותר בעולם אם תשאלו את ראש העיר - למעט תקיפות דובים אקראיות ונקודתיות, מעולם לא בוצע בה רצח. זהו כמובן מצב זמני בלבד, כפי שניתן להבין משמה העברי של הסדרה (שבמקור נקראת "Fortitude").

 

לא רק דובים. "רצח בדם קר" (באדיבות yes) (באדיבות yes)
לא רק דובים. "רצח בדם קר"(באדיבות yes)
 

בעקבות מוות פתאומי, המטלטל את הקהילה הקטנה והסגורה, מגיע אל פורטיטוד החוקר יוג'ין מורטון (סטנלי טוצ'י) ממשטרת לונדון. מורטון מנסה לשתף פעולה עם השריף המקומי, דן אנדרסן (ריצ'רד דורמר, "משחקי הכס"), בחקירת מותו של פרופסור צ'ארלי סטאדרט (כריסטופר אקלסטון, "דוקטור הו", "הנותרים"), מדען המוביל מחקר ביולוגי ארקטי אשר נמצא מת בביתו, במה שתחילה נראה כמתקפה דובית, ומתברר לאחר מכן כרצח אלים.

 

מה שמגביר את החשדות הוא העובדה כי מותו של הפרופסור התרחש זמן קצר לאחר שסירב לאשר תוכניות להקמת בית מלון על גבי קרחון בסביבה, מחשש לפגיעה במחקר הארכיאולוגי שלו, שכבר העלה בחכתו את שרידיה של ממותה עתיקה ואת ההשערה לפיה שרידים נוספים טמונים במקום.

 

עוד בקאסט המשובח המלווה את עלילת המסתורין: השחקנית הדנית סופי גראבול ("ההריגה") כראש העיר האופורטוניסטית ומייקל גמבון (הלא הוא דמבלדור בחלקה השני של סדרת סרטי "הארי פוטר") כצלם טבע מקומי, בעל סוד משלו.

 

 

 (באדיבות yes) (באדיבות yes)

פרק הפתיחה מתחיל בפרישת קורי העכביש המהווים את רשת מערכות היחסים הטעונה של הקהילה הזעירה, השוקקת מתחים, בגידות, יריבויות ומאבקי כוח, ושיאו בהריגתו של שחקן מוכר ומרכזי כמו אקלסטון, שרבים ציפו שיהיה כוכב הסדרה האמיתי. זהו אמנם טריק תסריטאי עתיק ומוכר (ואף מילה על ג'נט לי ב"פסיכו". או על נד סטארק), צפוי ובלתי צפוי בו זמנית, אך הוא מתניע היטב את הסיפור.

 

ההתרחשויות וכל התעלומות הלא פתורות בתחילת הסדרה בהחלט מעוררות חשק להמשיך לצפות בה. מסצנת הפתיחה היפהפיה והמטרידה ועד לסצנת רצח המדען התיאורית למדי, העומדות בניגוד מושלם לסטואיות הקרירה של אתר ההרחשות, פרק הבכורה מצליח היטב להעביר את תחושת הניתוק מהעולם (שם העיירה הוא שילוב בין המילים מבצר, בדידות וגובה). בזכות הצילום המרהיב במיוחד, הליהוק הקפדני והמשחק המוצלח והמאופק המעצים את הדרמה האנושית, נראה ש"רצח בדם קר" היא תוספת אינטליגנטית ומבורכת ללוח השידורים.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
באדיבות yes
"רצח בדם קר". צילום מרהיב, ליהוק קפדני
באדיבות yes
לאתר ההטבות
מומלצים