עיניים גדולות ביקורת סרט

Big Eyes Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "עיניים גדולות":
"טים ברטון מגשש את דרכו בחזרה למחוזות הקולנועיים האיכותיים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Big Eyes
משחק כריסטוף וולץ, איימי אדאמס, ג'ייסון שוורצמן במאי/ת טים ברטון  
דרמה
ביקורת סרט לעיניים גדולות מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מקסים בדרכו"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע67.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די24.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
זה עדיין לא "אד ווד" - כנראה הביוגרפיה הקולנועית הכי ביזארית ומפתיעה שנוצרה בהוליווד ובוימה על ידי טים ברטון כאשר הוא היה בשיא כוחו מיד אחרי "המספריים של אדוארד" ו"באטמן חוזר", שעדיין נחשב בעיניי לסרט הבאטמן הטוב ביותר בכל הזמנים. עם זאת, "עיניים גדולות" המתאר את סיפורה הלא יאמן של הציירת מרגרט אולבריק שהתפרסמה בעיקר בזכות ציורים של ילדים נטושים עם עיניים גדולות הוא בהחלט צעד בכיוון הנכון. איימי אדמס מבריקה כאן בהופעה צנועה, מאופקת ומשכנעת כציירת שבעלה גנב לה את הקרדיט ובזמן שהיא עבדה על הציורים הקיטשיים בעליית הגג הוא חגג עם שועי עולם והתפרסם.לדאבונה של אדמס התפקיד לא סיפק לה את המועמדות המיוחלת לאוסקר, אולי תפקידה הבא כג'ניס ג'ופלין שיבוים על ידי ז'אן מרק ואלה ("מועדון הלקוחות של דאלאס") יעשה זאת. בינתיים היא מסתפקת בתפקיד רעייתו הכנועה והמאוד מוכשרת של וולטר קין, איש נדל"ן שחלומו להיות צייר. כישרון ציור אין לו, אבל יכולת למכור ויחסי ציבור יש בשפע. העלילה שמתרחשת בשנות ה-50 מעלה על נס את השינויים החברתיים שהתחילו להתרחש בשנים הנ"ל ואת התנועה לשחרור האישה. מרגרט אולבריק שנמלטת מבעלה הראשון ביחד עם בתה נופלת לתוך תסבוכת גדולה הרבה יותר.
כריסטוף וולץ, שזכה כבר פעמיים באוסקר על תפקידיו בסרטיו של טרנטינו, מגלם את בעלה השני, וולטר קין, אך הופעתו כל כך תיאטרלית ומוגזמת, עד שישנה תחושה שברטון פשוט לא הצליח או לא רצה לעצור את מופע הקרקס הצעקני של וולץ. לעומת זאת אדמס מספקת בצניעותה ובעזרת עיניה הגדולות והתמות הופעה מרגשת ומכובדת שראויה להערכה. נראה שהניסיון של ברטון לדון באמנות להמונים, ביקורת אמנות, זיוף אמנות, ואיך אפשר לקבוע מי באמת ניחן בכישרון ומי לא מתמסמס בסרט. אנחנו בעיקר נשארים עם סיפור צבעוני ופרוע למדי שהיה יכול להפוך לסרט הרבה יותר מפתיע ומקורי.סקוט אלכסנדר ולארי קארצ׳בסקי התסריטאים של "אד ווד" חוזרים לעולם הביוגרפיות ולעבודה עם הבמאי שלא עשה סרט קולנוע ראוי זאת תקופה ארוכה. נראה שדווקא כאן הם מפספסים את הנושאים המעניינים שהסרט היה יכול לעלות מאחר והם מתמקדים אך ורק בסיפור הביוגרפי ולא מפתחים את הדיונים המרתקים שהסרט נוגע בהם קלות. כמו בכל סרטיו של ברטון גם סרט זה מצטלם נפלא אך הוא לא מרשים כפי שהתרגלנו בפרויקטים שלו מן העבר.
נראה שזאת התחלה של חזרה של ברטון לעצמו ולשורשים שמהם הוא מגיע. נקווה שבפעם הבאה התוצאה תהיה יותר מסעירה ופחות צפויה. הייתי מעדיף ש"עיניים גדולות" יזכיר ברוחו יותר את "אד ווד" ופחות את "העזרה". בכל מקרה זה הסרט הטוב ביותר שלו מאז "חתונת רפאים" שנוצר ב-2005. לפחות ג'וני דפ המעצבן לא כאן. במקומו קיבלנו את וולץ וגם הוא לא מציאה גדולה.
עיניים גדולות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4706/07/2019 10:17:13
8/10אייקון ציון
סיפור טוב וביצוע מצויין. קצבי ומעניין, צבעוני ומאוד תיאטרלי במיוחד מצד השחקן הראשי. אומנם הסוף צפוי אבל זה לא פוגם בהנאה. מרגרט היא ציירת מוכשרת, שעוזבת את הוואי עם ביתה לאחר שהתגרשה ועוברת לגור בסן פנסיסקו.שם היא פוגשת את וולטר קין שהוא הנוכל האולטימטיבי. האיש רמאי ונרקסיסט אך גם צ''רמר ומאוד פיקח.הם מתחתנים והחיבור ביניהם עוזר להם להרוויח כסף.מרגרט שמתמחה בציורי ילדים עם עיניים גדולות, מביאה את הכישרון.במקביל, וולטר שחתום למטה על ציור התמונות מביא את המוח. לאחר שהוא מציג אותן במועדון לילה שאליו נחשפים המבלים, ההצלחה לא מאחרת לבוא ואיתה גם התמורה הכספית. הם עוברים לגור בוילה מפוארת ועדיין שומרים על הסוד,אך לא לאורך זמן. מרגרט התמימה מתעוררת ומגלה את אופיו האמיתי של בעלה, שאוהב לגנוב קרדיטים על ציורים שלא הוא צייר. היא מתעמתת איתו ותובעת להפסיק את העמדת הפנים. העניינים מתדרדרים עד כדי אלימות ולבסוף בירור האמת מגיע לבית המשפט.משחק מעולה של איימי אדמס וכריסטוף וולץ.האווירה והמוסיקה של שנות ה-50 וה-60 הם תוספת חיננית לסרט.
שם: בןגיל: 3127/01/2017 10:16:38
7/10אייקון ציון
חביב וקצת צפוי. לא מהסרטים הגדולים של ברטון, וגם לא מהתצוגות המרשימות של וולץ, אבל סה"כ נחמד
שם: theconjuringגיל: 1715/08/2016 13:38:30
8/10אייקון ציון
סרט נחמד עם סוף די צפוי.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט