עלייתה של ג'ופיטר ביקורת סרט

Jupiter Ascending Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "עלייתה של ג'ופיטר":
"חגיגה ויזואלית מרהיבת עין עם עלילה של סרט אייטיז טראשי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Jupiter Ascending
משחק צ'ינינג טייטום, מילה קוניס, שון בין במאי/ת אנדי וושאבסקי, לאנה וושאבסקי  
מדע בדיוני
ביקורת סרט לעלייתה של ג'ופיטר מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"טראש כיפי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע68.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די26.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אנדי ולאנה וושובסקי סיפקו לצופים חובבי מדע בדיוני את טרילוגיית "המטריקס" המיתולוגית, את היצירה האינטלקטואלית הפנומנלית "ענן אטלס", את המותחן הלסבי המבריק "קשורות" וגם את "ספיד רייסר", סרט הילדים הפסיכידלי שנכשל קשות בקופות ובביקורות, אבל אני עדיין מוצא אותו כאחד מסרטי הילדים הכי סטלניים בתולדות הקולנוע. עכשיו הם מנסים לחזור אל צמרת שוברי הקופות עם "עלייתה של ג'ופיטר"."ענן אטלס" סרטם הקודם הואשם שהוא לא נגיש לקהל רחב, שהוא מורכב ומתוחכם מדי. נראה שהם הפנימו את הביקורת שהופנתה אליהם וסרטם החדש "עלייתה של ג'ופיטר" נשען על עלילה פנטסטית מגוחכת להפליא המזכירה יותר מכול סוג של אופרת סבון אמריקאית מראשית שנות ה-80. סוג של "שושלת" או "דאלאס" אבל במקום נפט, המאגר שעליו בני המשפחה העשירים רבים עליו הוא "בני אדם".
אבל עדיין מדובר באחים וושובסקי ולכן מה שבאמת מעניין בסרט הזה הוא לא הסיפור אלא הצד הויזואלי מרהיב העין וסצנות האקשן מטריפות החושים. "עלייתה של ג'ופיטר" עשיר בשלל סצנות פעולה גדולות וקטנות. מרדפים בחלליות על פני כדור הארץ ובחלל, קרבות בשדה תירס, חלליות מתרסקות בשלל צורות ואינסוף אפקטים, שיגרמו לחובבי שוברי הקופות לגנוח באושר מאסופת הפיצוצים הבלתי נגמרת. אין ספק שהאח והאחות יודעים לספק את הסחורה הזאת על הצד הטוב ביותר, הרי גם בסרטם הראשון, "קשורות", מותחן שתקציבו היה צנוע בהרבה, אחד היתרונות הבולטים שלו היה הצד הויזואלי המרשים.העלילה לעומת זאת טיפשית לחלוטין ונראה שאפילו השחקנים עצמם לא לוקחים אותה ברצינות. ג'ופיטר ג'ונס היא צעירה ממוצא רוסי, עובדת ניקיון שחייה ריקים מכל תוכן והיא רק חולמת שמשהו מעניין יקרה לה. כאשר חייזרים מתחילים לרדוף אחריה היא מגלה שהחתימה הגנטית שלה מסמנת שהיא דור חדש למשפחת המלוכה אברסקס. יש גם יצור חביב בשם קיין שהוא איש צבא לשעבר מהונדס גנטית שנשלח להציל אותה, וכמובן יש איזשהו סיפור אהבה ביניהם. בכלל, נראה שהגברת ג'ופיטר ג'ונס לא ממש מופתעת מכל הבלגאן המדע בדיוני שמתחולל סביבה, מה שנראה לא הגיוני, אבל כנראה ישנה סיבה תסריטאית לזה שנעלמה מעיני.
האחים וושובסקי חזרו לעבוד עם דן גלאס וג'ון גאטה, שהיו אחראים על שלל האפקטים והעיצובים ב"המטריקס". הם גייסו צוות שחקנים סקסי במיוחד כדי שיככבו באופרת הסבון הגלקטית הזאת: צ'אנינג טאטום כקיין בעל האוזניים המחודדות והגוף החטוב. מילה קוניס מגלמת את ג'ופיטר ומנצלת את המוצא האוקראיני שלה כדי לקשקש קצת ברוסית. שון בין בתפקיד שון בין. אדי רדמיין, שאולי יזכה באוסקר על תפקידו כסטיבן הוקינג ב"תיאוריה של הכל", מגלם את האח הבוגר בשושלת אברסקס. דאגלס בות וטאפנס מידלטון הם האחים הצעירים והמאוד יפים לבית אברסקס.אני לא ממש בטוח שהסרט הזה הולך להיות להיט היסטרי ולכסות את הוצאות הענק. אולם למי שאוהב את הז'אנר, את סרטיהם של האח והאחות המוכשרים ואין לו בעיה להעלים לשעתיים את ההיגיון הבריא ולהישען על חגיגת טראש צבעונית ואופראית המוגשת לנו במנה גדולה ונדיבה, הסרט הזה הולך להיות חגיגה של ממש.
עלייתה של ג'ופיטר - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: aloncoolגיל: 2123/01/2016 20:03:06
9/10אייקון ציון
אני רוצה לציין שההתחלה של הסרט קצת צולעת ומשעממת, אבל בהמשך הסרט מתחיל להיות ממש מעולה ונכנס לקצב מסחרר ביותר, ישנם אפקטים המיוחדים שהם מעולים מאוד, משחק מעולה מילה קוניס האדירה.
שם: מור רזגיל: 1207/12/2015 22:55:32
6/10אייקון ציון
סרט בינוני ומשעמם ברובו !!! השחקנים מעולים, הפס-קול נהדר, הצילום נדיר וקטעי האקשן מהפנטים אבל רוב התסריט, העלילה והדיאלוגים משעממים.
שם: rotem590גיל: 1719/10/2015 18:34:48
5/10אייקון ציון
חיכיתי לסרט הזה כל כך הרבה זמן, וממש התאכזבתי! למרות שיש שחקנים טובים, הסרט לא זרם כמו שצריך. מלבד ההתחלה לא אהבתי את הסרט
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מדע בדיוני
זמן Old 2021
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט