הולכת רחוק ביקורת סרט

Wild Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "הולכת רחוק":
"ריס ווית'רספון בתפקיד מאתגר כובשת את המסך"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Wild
משחק ריס ווית'רספון, לורה דרן, גבי הופמן במאי/ת ז'אן מארק וולה  
דרמה
ביקורת סרט להולכת רחוק מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"סרט מסע אפקטיבי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע69.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די23.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרטי מסע הם מהז'אנרים הפופולריים בקולנוע. על פניו אין קל מליצור סרט שכזה. שלח את הגיבור מאלף לבית. צלם נופים יפים בדרך והרי לך סרט מסע לתפארת. אולם הערך המוסף של סרטי המסע הטובים הוא שחשיבותם במסע הפנימי שיעבור הגיבור, מסע שיגרום לו להתמודד עם כל אמונותיו וממש כמו אודיסאוס יחזור הגיבור לביתו אחר ושונה לחלוטין ממה שהוא היה בתחילת המסע.סרטים רבים (חלקם מופתיים) נוצרו בז'אנר סרטי המסע. מדורותי הרוצה לחזור הביתה מארץ עוץ ועד קיקוז'ירו שיצא להפגיש בין אם לבנה ,סרטי המסע סיפקו לצופה עלילות מרתקות ובלתי נשכחות וכעת במסגרת גל של סרטי מסעות נשיים מצטרף לז'אנר עוד סרט - "הולכת רחוק" בבימויו של הקנדי ז'אן מארק ואלה ("מועדון הלקוחות של דאלאס") ובכיכובה של ריס ווית'רספון שאף הפיקה את הסרט.
הסרט שבשמו המקורי נקרא "ווילד" (שם שיכול להתייחס גם לטבע בו מצולם הסרט וגם לעברה הפרוע של הגיבורה) מספר את סיפורה האמיתי של שריל סטרייד שבשנת 1995 החליטה לצאת למסע ולצעוד כאלף מייל ב"פסיפיק קרסט טרייל" מסלול הליכה מפרך שעובר מגבול ארה"ב-קנדה במדינת וושינגטון ועד לדרום קליפורניה וסן דייגו. שריל החליטה לצאת למסע כדי לנקות את עצמה מחטאי וממשקעי העבר שכללו בין היתר התמכרות לסמים ובגידה בבעלה עם גברים רבים.ואלה, שכדרכו מזגזג בסרטיו בין ההווה לעבר, מצליח להעביר לצופה את השילוב שבין המסע הגשמי לזה הרוחני. כמעט בכל סצנה מתוארת שריל בישימון מתמודדת עם איתני הטבע ואז מפליגות מחשבותיה וחושפות בפני הצופה את עברה ומה שהביא אותה בסופו של דבר למסע שלקחה על עצמה. למרות הזגזוג התמידי הסרט מצליח להישאר ממוקד ומתאר בדרך פיוטית את דרכה של שריל לגאולה.
ואלה גם מתכתב עם רגשות הצופים שחוששים ששריל תיאנס על ידי בוקר חביב שלוקח אותה לביתו ובעצם רק רוצה לעזור לה (ממש כמו האנשים הטובים שפוגש אלווין סטרייט ב"סיפור פשוט" של לינץ'). באחד מהרגעים המפחידים בסרט פוגשת שריל-אישה בודדה וקטנה בלב הישימון - שני ציידים שמראה הקשת על גב אחד מהם לא יכולה שלא להזכיר לצופה את אחד מסרטי המסע הגדולים בכל הזמנים "גברים במלכודת" של ג'ון בורמן.ואלה, שידוע כבמאי המוציא משחקניו את המיטב(ונסה פאראדיס ב"קפה דה פלור" המופתי,זוכי האוסקר מתיו מקונוהי וג'ארד ליטו ב"מועדון הלקוחות של דאלאס"), מביא את ווית'רספון לאחת מתצוגות המשחק הטובות ביותר שלה לצד סרטיה "בחירות או לא להיות" ו"הסיפור של מאד. ווית'רספון, המועמדת לאוסקר ובצדק על הופעתה (ואף מתערטלת בסרט לראשונה בקריירה שלה), מעבירה בהצלחה את תחושת הסבל שחווה שריל במסעה לשיקום.למרות שבעצם לא הרבה קורה בסרט מעבר לאישה המשוטטת במדבריות ובשלגים ,"הולכת רחוק" כמו "טראקס" האוסטרלי מצליח להעביר לצופה את רצונו של האדם לזכות במחילה (עצמית?) אם רק יעמוד במשימה הסיזיפית שנטל על עצמו. למות או לכבוש את ההר על פי ריס וויתרספון וז'אן מארק ואלה.
הולכת רחוק - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: donsגיל: 5025/08/2016 13:23:41
8/10אייקון ציון
כעיקרון הייתי נותן ציון 10 לסרט הזה אבל הפעם לא אהבתי את השילוב בין המסע לעבר.למה לעזאזל אי אפשר להינות מסרט מסע נטו טוב? טוב אז כל החלק של המסע היה מקסים,המשחק של הגיבורה היה מקסים, המוסיקה ניכנסת בצורה מושלמת,אבל סיוטי העבר לא באו לי טוב וחבל. חסר לי חוויות מסע. היו נותנים ''''כיסוי'''' יותר קליל או מעניין וזה היה מושלם. 7.5
שם: מיריגיל: 4124/09/2015 08:38:47
6/10אייקון ציון
סרט אוברייטד, שקיבל תשואות יתר. מניחה שהספר עליו הוא מבוסס יכול להיות ספר טוב, אבל כסרט הוא מייגע. הנופים יפים והסרט ריאליסטי מאוד בתחושה שהוא נותן לגבי קשיי ההליכה וכובד התרמיל וכו'' אבל הדרמה לא מספיק חזקה, ואחרי מחצית הסרט בערך ממצים אותו עד תום. בעיני ריס וויתרספון לא שחקנית מספיק מרתקת בכדי שתצליח להחזיק את הסרט לכל אורכו. ציפיתי ליותר והתאכזבתי.
שם: ירון .ו.גיל: 3028/05/2015 21:02:41
5/10אייקון ציון
סרט משעמם ברמות על. היו לי צפיות גבוהות מהסרט בהתחלה, בעיקר לנופים. מהר מאוד מבינים שמדובר בעוד סרט משעמם על מסע. לא מרגש, לא מעניין ולא נעליים. לא לראות
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט