הקומה ה-7 ביקורת סרט

Septimo Movie Review

תמונת כתבנתן ליכטר על "הקומה ה-7":
"סרט חטיפה בינוני שיוצר יותר סקרנות ופחות מתח"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Septimo
משחק ריקרדו דארין, בלן רואדה במאי/ת פאצ'י אמזקואה  
מתח/פעולה
ביקורת סרט להקומה ה-7 מאת נתן ליכטר | מבקר וכתב קולנוע
ציון המבקר
"לא מותח"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע66.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די26.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרטי חטיפה הם חלק מתת ז'אנר שלא ממש בולט באיכותו. נדירים הם הסרטים שהצליחו להישאר בזיכרון לאחר היציאה מאולם הקולנוע. סדרת סרטי "חטופה", שעומדת לסגור טרילוגיה בקרוב, היא דוגמא טובה לכך. בצד האיכותי ניתן למצוא את "כופר" של רון האוורד שהיה הבולט מסוגו בשנות התשעים ובשנים האחרונות את "אסירים" ו"התנפצות".בימים אלן ניתן לצפות בקולנוע בשני סרטים מהסוג הזה. "שבויה" ובסרט "הקומה ה - 7" בבימויו של פאצ'י אמזוקה. רובו המוחלט של הסרט מתרחש בתחומי בניין: סבסטיאן (ריקרדו דארין) מגיע לדירת אשתו (בלן רואדה), איתה הוא נמצא בתהליך גירושין, על מנת לקחת את ילדיו לבית הספר. הוא עושה איתם תחרות מי יגיע ראשון לקומת הקרקע כאשר הוא יורד במעלית והם במדרגות. בדרך למטה הם נחטפים. השומר בכניסה לא ראה אותם יוצאים מהלובי וגם אף אחד מהשכנים לא ראה אותם יורדים במדרגות.
סבסטיאן מתחיל בחיפושים ברחבי הבניין כאשר כל אחד הוא בגדר חשוד מבחינתו בין אם זה השכן שאיתו עלה במעלית קודם לכן, השומר בלובי ואפילו השוטר שגר בבניין. כל ההתרחשות עורכת מספר שעות ובזמן הזה סבסטיאן הולך ומאבד את סבלנותו וקור רוחו עד שהוא בעצמו שובר את החוקים במטרה להחזיר את ילדיו.הסרט לא ממש מותח אלא יותר מסקרן. מה שיעניין יותר מכל דבר אחר את הצופה הוא לא מי חטף את הילדים, הרי בסרטים מסוג זה ברור שזו אחת מהדמויות המוצגות במהלך החיפושים אחר החטופים, אלא איך בדיוק הילדים נעלמו בין הקומה השביעית ללובי מבלי שאף אחד ראה אותם. כאמור, רמת המתח בסרט היא מאוד נמוכה כי אין בו שום דבר שמחדש בז'אנר. התסריט צפוי מראש ברמה כזאת שההשלכות שקופות מאוד לכמה מהפעולות שסבסטיאן עושה בתחילת הסרט וגם במהלכו.
נדמה שהסרט מתיימר להיות מותחן על גבול הפסיכולוגי, כאשר הירידה בגרם המדרגות של הבניין שקולה לתהליך שעובר סבסטיאן מחיי שגרה כעורך דין מצליח לאב שילדיו נחטפו ספק ע"י אחד ממתחריו, ספק ע"י אחד האנשים האחרים שעצבן בחייו. אמזוקה מנסה לגרום לצופה להיות פרנואיד וחשדן לגבי כל דייר בבניין ביחד עם אבי הילדים. דארין מצליח להחזיק יפה על כתפיו את הסרט, והמשחק שלו הוא הסיבה בזכותה "הקומה ה- 7" הוא חביב מאוד ומסקרן אבל לא ממש מותח. למעשה המתח האמיתי מגיע ב 10 הדקות האחרונות של הסרט."הקומה ה -7" רחוק מרמת המתח שנוצרת ב"אסירים" ו"התנפצות". זה לא סרט שיזעזע את הצופה או יגרום לו לחשוב עליו לאחר היציאה מהאולם. למרות שהוא די שבלוני, הוא בכל זאת נחמד לצפייה, מעביר את הזמן בכיף אבל ממש לא יותר מזה.
הקומה ה-7 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ערןגיל: 4725/04/2015 18:37:10
6/10אייקון ציון
סרט מתח ארגנטינאי המצליח להשאיר את הצופה מתוח. שחקנים טוביפ ןעלילה זורמת. הסוף...צפוי.
שם: סיגליתגיל: 2820/04/2015 23:39:42
9/10אייקון ציון
סרט מותח ועשוי היטב , לא צפוי ושווה צפיה ביג לייייק
שם: Jason Stathamגיל: 2423/02/2015 23:51:00
7/10אייקון ציון
סרט מתח באווירה שונה מהמותחנים ההוליוודים. אמנם אין פה קצב מטורף או אקשן מסחרר אבל יש סיפור טוב וסרט שמצליח למתוח ולעניין לאורך 88 דקות. קומה 7 ציון 7 בסולם Jason Statham.
קישורים
חץ הקומה ה-7 (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט