פרינסס ביקורת סרט

Princess Movie Review

תמונת כתבנתן ליכטר על "פרינסס":
"סרט אמיץ , מטריד וחשוב לצפייה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Princess
משחק שירה האס, קרן מור, אורי פפר במאי/ת טלי שלום עזר  
ישראלי
ביקורת סרט לפרינסס מאת נתן ליכטר | מבקר וכתב קולנוע
ציון המבקר
"מטריד ואמיץ"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע34.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די61.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הדבר הכי יפה וחשוב באמנות הוא שאין לה גבולות. ומכיוון שהיא כזאת, אפשר לעסוק בעזרתה גם במה שנחשב לטאבו, אם כי לא תמיד החברה מקבלת זאת בהבנה. סיה ספגה ביקורת על הקליפ ל-"Chandelier" בטענה שהרקדנית הילדה, מאדי זיגלר, הוצגה בו כאובייקט מיני. זה לא עצר את סיה מלשחרר קליפ אמנותי נוסף עם מאדי זיגלר לשיר" “Elastic Heart". בקליפ החדש היא ניהלה קרב מול שייה לבוף בתוך כלוב. הפעם הביקורת הייתה קטלנית עוד יותר. סיה הואשמה ביצירת מתח מיני בין גבר לילדה.אי אפשר לצפות ב"פרינסס", סרטה של טלי שלום עזר, מבלי לחשוב על "Elastic Heart". בשניהם ישנן סצנות מיניות ואלימות בין גבר לילדה. בעוד שסיה סופגת ביקורת קשה, סרטה של שלום עזר זוכה לשבחים בארץ ובעולם. מדוע זה קורה? כי הקולנוע הוא מדיום ארוך יותר מקליפ ולכן יש בו מרחב פעולה רחב יותר לעסוק ולחקור לעומקו את הטאבו החברתי שהסרט עוסק בו – גילוי עריות ואונס של קטינה.
"פרינסס" הוא אחד הסרטים הכי קיצוניים וקשים לצפייה שאי פעם הופקו בישראל. הוא עוסק במשפחה לא נורמטיבית. האם, עלמה (קרן מור), מנהלת מערכת יחסים עם מיכאל (אורי פפר), גבר הצעיר באופן משמעותי ממנה. ביחד הם מגדלים את ביתה אדר (שירה האס). לגדל היא אולי מילה פחות מתאימה במקרה זה כי מה שהם בעצם עושים הוא לקלקל אותה. בזמן שהאם נמצאת רוב היום בעבודה, מיכאל ואדר מנהלים משחקי תפקידים בהם מיכאל מדבר אל אדר בלשון זכר.כזוג לעלמה ומיכאל אין טיפת ידע ואינטליגנציה רגשית כיצד צריך להתייחס לילדה בת 12. הם מתמזמזים מולה ואינם דואגים להיות בשקט כאשר הם מקיימים יחסי מין בלילה. המצב בבית מתחיל להחמיר והופך לעוד יותר הזוי כאשר אדר מביאה למשפחה ילד רחוב, אלן (אדר זוהר הנץ), שדומה לה כאילו היה התאום האבוד שלה. כך המשפחה החולנית מתרחבת ומעט הגבולות שלא היו קודם לכן מתחילים להישבר. מכיוון שהם כל-כך דומים, ובעזרת עריכה מבלבלת במכוון, הצופה מוצא את עצמו אובד עצות ולא תמיד הוא יודע האם הוא צופה באדר או אלן או אולי מדובר באותו אדם?
"פרינסס" הוא סרט אמיץ מכמה בחינות: קודם כל הוא אמיץ מצידה של שלום עזר שמעזה לשים נושאים כמו גילוי עריות ופדופיליה על השולחן. נושאים שמעטים הם האנשים שמעזים לדבר עליהם בשיחות סלון. גם כשמדברים עליהם זה תמיד קורה לאחר פרשה שמתפוצצת בתקשורת. האמיצים הנוספים הם השחקנים שלקחו על עצמם את התפקידים הפרובוקטיביים ומשתתפים בסצנות מאוד קשות. הם עושים זאת בהצלחה רבה. שירה האס עומדת בראש האמיצים. היא מחזיקה על הכתפיים הקטנות שלה את כל הסרט. מה שהיה ברור בתפקידה הקטן ב"שטיסל" הופך להיות עוד יותר ברור ב"פרינסס". שירה האס תהיה אחת השחקניות החשובות והמצליחות ביותר בקולנוע הישראלי.הצפייה ב"פרינסס" היא מטרידה. היא דוחקת את הצופה לפינה של אי נחת וחוסר שקט נפשי מתחילתו ועד סופו. "פרינסס" הוא כמו קפיץ מתוח שלא משתחרר אפילו לא לרגע אחד. הצופה נשאר דרוך לאורך כל אורכו. "פרינסס" הוא סרט סטרילי (במובן החיובי של המושג) על נושא מלוכלך. הוא סטרילי בעזרת הצילום הצלול והנקי של ראדק לאדזוק (שצילם גם את סרט האימה "הבאבאדוק"). הוא סטרילי גם בזכות האווירה החלומית שנוצרת בסרט ומבודדת את המשפחה החולנית כאילו היא נמצאת במטוס מעל המציאות. לא ברור בסרט איפה הגבול בין דמיון למציאות. למעשה לא ברור אם הסרט הוא חלום או רצף אירועים אמיתי. כל זה קורה גם בזכות פס הקול המעולה של ישי אדר ובמיוחד השיר "As Far As My Eyes Can See". הבחירה במוזיקה שלווה ורגועה יוצרת ניגודיות ומדגישה את תחושת האי נוחות של הצופה. היא מביעה את השקט, השתיקה ועצימת העיניים של העולם והמשפחות בהן מקרים כאלה מתרחשים."פרינסס" הוא הסרט האמיץ, החשוב והמטריד ביותר שהופק בנושא מאז "ילדה של אף אחד" של פיטר קוסמינסקי. הסרט יכול וצריך לעורר דיון על הנושאים בהם הוא עוסק. כאמור, נדירים הם האנשים שמעלים ביוזמתם שיחות על פדופיליה, הזנחה וגילוי עריות בארוחת צהרים או בפאבים. עצם העובדה שאנשים ידברו על הנושאים הללו לאחר הצפייה בסרט היא אחת ההצלחות הכי גדולות שלו.
פרינסס - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: שחרגיל: 2318/05/2015 23:45:24
8/10אייקון ציון
"פרינסס" של היוצרת טלי שלום עזר הוא סרט מסתורי, חמקמק, מצולם פשוט נפלא שמראה לקהל תכנים מזעזעים בדרך המיוחדת שלו. קרן מור נותנת את אחד מהתפקידים הטובים שעשתה בקולנוע, אורי פפר מטריד ומעולה אך מעל כולם מתבלטת שירה האס שנותנת משחק אמיץ, חסר פשרות שלא יצא מהראש שלי למשך הרבה זמן. למרות שהסרט בעיניי היה קצת ארוך מדי, הרגשתי שפשוט נשאבתי לאווירה ספק של שלווה וספק מטרידה וחולנית. מדובר בסרט נועז שהבחירה האומנותית כל כך מיוחדת בקשר לתכנים שהוא מציג כך שהסרט דורש צפייה נוספת. שאפו!
שם: סיגליתגיל: 2827/04/2015 22:54:51
7/10אייקון ציון
סרט נחמד שמספר על נערה בתחילת גיל ההתבגרות שחיה בבית ורואה את מערכת היחסים של אמה ובן זוגה ,ולאט לאט מתגלגל לסיטואציות שהיא לא אמורה לחוות ....בסרט בהחלט מסקרן משאיר את הצופה פעור פה
שם: לי יניניגיל: 5611/04/2015 18:26:44
7/10אייקון ציון
אני מוטרדת ומסויגת מהסרט פרינסס שעוסק ביחסים אסורים של נערה בת 12, שמגיעה לסיטואציות אינטימיות עם בוגר שאמור לשמור עליה. שלושת הדמויות הראשיות: האם (קרן מור), האב החורג (אורי פפר) והנערה אדר (שירה האס) משוחקים היטב. האם רוב היום בעבודה כאשר מיכאל – בן זוגה של האם מובטל שאת רוב היום הוא מבלה בבית ומנצל את זמנו הפנוי ל"משחקים אסורים". העוצמה בסרט לרוב במבטי הנערה והמצלמה עושה כאן עבודה יפה במיוחד על פניה של שירה האס. רמז: לא לחינם צורף נער שדומה לנערה באופן מפתיע, ומתפקד ככפיל שלה. פרינסס הוא סרט על מעין סוג של גילוי עריות וניצול מיני שיש עליהם טאבו. זהו סרט ריאליסטי על משפחה ללא מצוקה כלכלית, וילדה אחת שמשוועת לתשומת לב ולחיבוק ומוצאת לה בן ברית – ילד רחוב... ו... ניכר שהבימאית ניסתה לייצג בסרט הזה את הצד הנרקיסיסטי של הבוגר על חשבון הדור הצעיר, ולמצוא את האיזון בין הסוריאליסטי לריאליסטי. סרט קשה ומטריד שיציף בשיחות סלון נושאים שיש עליהם טאבו כגון: פדופיליה וגילוי עריות. סרט שדוחק את הצופה לפינה וגורם לחוסר שקט מול הניגוד של מוסיקה שקטה ורגועה. הצפייה לשיקולכם. הציון שלי 7 מתוך 10. לי יניני
קישורים
חץ פרינסס (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט