"הדוב פדינגטון" – ביקורת

"הדב פדינגטון".

"הדב פדינגטון".

"הדוב פדינגטון" הוא סרט מקסים לכל המשפחה. שבוע אחרי שיצא בארץ "סינדרלה" עם תסריט חסר מעוף ושום רגע מקורי או ממש מצחיק בו, מגיע לארץ "הדוב פדינגטון" שההשקעה האדירה והעדינות הרבה שבו ניכרות. "הדוב פדינגטון" מלא דמיון, רגעים עם רעיונות יפים. כל מה שהיה חסר ב"סינדרלה": מעוף, מקוריות והומור, יש בסרט הזה. הוא מוקרן בארץ באנגלית ובדיבוב לעברית.

"הדוב פדינגטון" נאלץ לעזוב ללא משפחתו את יערות פרו ולעבור ללונדון. הוא יודע לדבר, וכולם מקבלים את זה כמובן מאליו, אך הוא יתום ועזוב ומאוכזב עד שמאמצת אותו משפחה המורכבת מאבא (יו בונוויל, "אחוזת דאונטון"), אמא (סאלי הוקינס, "יסמין הכחולה"), בת ובן, ודודה (ג'ולי וולטרס, "בילי אליוט", סרטי הארי פוטר). האב אוהב הסדר והזהירות חושש מהבלגן שייצור הדוב, ובשלב מאוחר -יחסית- נכנסת לתמונה גם ניקול קידמן כמישהי שרוצה לפחלץ את הדוב פדינגטון. אחד ממפיקי הסרט, הארווי ויינסטין, משוגע על קידמן לכן ליהקו אותה כי היא לא מביאה שום דבר נוסף לתפקיד שלה. את קולו הדוב (במקור) מדבב בן וישו (Q בסרטי בונד החדשים).

זהו הסרט השני שפול קינג כתב וביים. הוא ביים סרטים וסדרות לטלוויזיה הבריטית, והוא עשה עבודה נהדרת בכל היבט. גם העיצוב (בעיקר של בית המשפחה) הוא מדויק ולא מוגזם. הייתי מוציא קטע אחד (של פדינגטון עם שומרי ארמון המלוכה) ומשפט של הדודה (שבו היא מעבירה לנו את המסר), אך בסך הכול מדובר בסרט מהנה, מפתיע ואף מרגש.

רוב הבדיחות שפונות לילדים אינן יותר מדי צפויות וטיפשיות, וחלקן גם מגובות בתגובה או משפט מוצלחים, ומבוגרים יעריכו את הבדיחות שהילדים הצעירים לא יבינו (בדיאלוגים, רגעים קצרצרים כמו זה עם בית היתומים ואִזכּוּר ל"משימה בלתי אפשרית", למשל). חלק מההשקעה שאני מדבר עליה באה לידי ביטוי ברגע בכיתה של הבת, שבו נקטעים דברי המורה על הוראות בימוי מוזרה במחזה "אגדת חורף" של שייקספיר. הוראת הבימוי המדוברת היא "(אַנְטִיגוֹנוּס) יוצא כשדוב רודף אחריו". עם זאת, יש לא מעט קטעים עם צירופי מקרים שבהם דברים מסתדרים קצת יותר מדי בקלות אך זה מתקבל על הדעת בסרט קליל שמיועד גם לילדים.

אנחנו כבר כל כך רגילים לאפקטים מדהימים שנראה לנו טבעי שכל הסרט אנחנו רואים דוב הולך ומדבר עם שחקנים, זז, מרים ומזיז חפצים. לגמרי שוכחים שמדובר בדמות מצוירת (כלומר: מעשה ידי מחשב). אני מכיר את הדמות של הדוב אך לא קראתי ספרי הילדים הבריטיים (שתורגמו גם לעברית, כמובן), ונהניתי מהסרט.

דירוג: ★★★★☆

הדב פדינגטון (אנגליה, צרפת, קנדה, 2014)
בימוי: פול קינג | תסריט: פול קינג, מייקל בונד | משחק: קולין פירת', ניקול קידמן, סאלי הוקינס, יו בונוויל, ג'ים ברודבנט
הפצה: לב סרטים ובתי קולנוע, החל מה-26.03.2015 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?