שתף קטע נבחר

"נראה אותך אסיר": אל תכנסו לכלא הזה

וויל פרל לבן וגבוה, קווין הארט שחור ונמוך. השילוב בינהם ב"נראה אותך אסיר" מניב קומדיה מטופשת, וולגרית ובעיקר הומופובית. אם בדיחות על סבונים שנופלים במקלחת בכלא לא מצחיקות אתכם, אין לכם מה לחפש פה

יש לא מעט סיבות להיעלב מ"נראה אותך אסיר" ("Get Hard") הקומדיה החדשה של וויל פרל וקווין הארט. קומדיה שכולה עיסוק אובססיבי בחרדה מפני אונס של גבר על ידי גבר אחר, ועל הדרך מצליחה להשתמש בלא מעט סטריאוטיפים גזעיים מפוקפקים. אלו כשלים לא מבוטלים, אבל החטא העיקרי של הסרט הוא היעדר כמעט מוחלט של בדיחות שעובדות.

 

עוד ביקורות סרטים ב-ynet:

 

הבמאי הוא איתן כהן. לא ה"איתן כהן" שהוא חלק מהצמד המבריק עם אחיו יואל. אלא איתן כהן התסריטאי-שותף לקומדיות כמו "רעם טרופי" ו"גברים בשחור 3". ניסיונו כבמאי מסתכם בסרט של עשר דקות שביים לפני שמונה שנים ושנקרא "אשתי מפגרת". אם "נראה אותך אסיר" היה באורך דומה, למשל כסרט קצר של אתר "Funny or Die" (יוזמה של ויל פרל ושותפו הקבוע הבמאי אדם מקי), כל הבדיחות ששוות משהו היו נשארות, ושעה וחצי נוספת של פקשוש הייתה נחסכת מהצופים.

 

ג'יימס קינג (פרל) הוא מנהל בקרן הון גידור שמכניס הרבה מאוד כסף לחברה. בוגר הרווארד, שחי בבועה של אנשים לבנים ועשירים שלא יודעים דבר על מעמדות או גזעים אחרים. יש לו ארוסה בשם אליסה (אליסון ברי), שטבעה האמיתי עוד יתגלה, ובוס בשם מרטין (קרייג טי. נלסון), שהוא גם אביה של אשתו לעתיד.

 

וויל פרל בצד המהוגן שלו ב"נראה אותך אסיר" ()
וויל פרל בצד המהוגן שלו ב"נראה אותך אסיר"

קינג מופלל בהונאה ומעילה שאותה יזם מרטין. מכיוון שהוא מאמין בחפותו הוא לא נוקט בצעדי הגנה מתבקשים ונשלח לעשר שנים לכלא. ומה עתידים לעשות בכלא לגבר לבן? נדמה כי אין דקה אחת בסרט שבה המילה "אונס" לא מוזכרת בליווי הבעת פנים מבועתת של פרל.

 

הוא מקבל שלושים ימים להסדיר את ענייניו לפני הכניסה לכלא. מי שמצפה לתהליך עם אינטליגנציה, רפלקסיה, או התנהגות אנושית אמיתית שיראה את "השעה ה-25" של ספייק לי. כאן לא מדובר על יותר מספירה לאחור לקראת החגיגה על הישבן של ג'יימס.

 

קווין הארט ו-וויל פרל ב"נראה אותך אסיר" ()
קווין הארט ו-וויל פרל ב"נראה אותך אסיר"
 

מבחינת ג'יימס כל גבר שחור הוא עבריין. לכן הוא פונה לאפרו-אמריקאי היחיד שהוא מכיר - זה ששוטף לו את המכונית. דארנל לואיס (קווין הארט) הוא השחור הכי סחי בעולם. איש משפחה, שומר חוק, שהחלום הגדול שלו הוא להשיג 30 אלף דולר כדי להקים מכון לשטיפת רכבים. ג'יימס משלם לדארנל שיעביר אותו טירונות כלא. למדריך המיועד אין מושג מה עובר אסיר בכלא, והוא פונה לקרוב משפחה עבריין כדי שיספק לו תובנות, ובהתאם לכך בונה תוכנית אימונים מופרכת.

 

משמעותו הישירה של "Get Hard" היא להפוך לקשוח (לקראת הכניסה לכלא). אבל משמעות זו כמעט לא עולה במחשבתם של הצופים. זהו משחק לשון שכוונתו ברורה: "Hard" במובן של זקפה. לכך מוקדשות דקות ארוכות בסרט שבהם המילה נאמרת שוב ושוב. ג'יימס מבטיח שהוא "יהיה קשה", דארנל מבטיח שהוא "יגרום לו להיות קשה", ג'יימס מודה לו שהוא "הפך אותו לקשה". וכך הלאה.

 

וויל פרל מרים את קווין הארט. מצחיק? כך זה עובד ב"נראה אותך אסיר" ()
וויל פרל מרים את קווין הארט. מצחיק? כך זה עובד ב"נראה אותך אסיר"
 

ג'יימס צריך ללמוד לעשות פוזה של קשוח, וללמוד איך לחטוף מכות. ואם לא יצליח, הוא יצטרך ללמוד, כפי שנאמר במפורש על ידי דארנל, איך לבצע מין אורלי בגבר. כל זה מוביל לסצנת המפתח שבה ג'יימס מנסה להתגבר על תחושת האימה ולבצע את המעשה בשירותים של בית קפה החביב על חברי הקהילה. הסצנה הארוכה שאמורה להיות שיאה של בעתה קומית והיא, לכל היותר, שיא המבוכה בסרט שמנסה לחלוב צחוקים מהומופוביה.

 

מול הזקפה יש את הפאניקה מפני חדירה. המשוואה ברורה. או שאתה "נעשה קשה" או שאתה נחדר. או שחור התחת שלך יחולל, או שתלמד להטמין חפצים בעלי ערך בישבן לשימושך (עוד כמה עשרות בדיחות שבהן פרל שולף חפצים מישבנו). שמו הראוי של הסרט היה צריך לשלב את הפועל ת.ק.ע וכלא. משהו בנוסח "לא רוצה להיתקע בכלא".

 

שלא יתקעו אתכם בסרט הזה. "נראה אותך אסיר" ()
שלא יתקעו אתכם בסרט הזה. "נראה אותך אסיר"

המרכיבים של קומדיות סת' רוגן ושות' נמצאים כאן. גיבורים אינפנטילים, "באדי מובי", בדיחות המעידות על פיקסציה אנאלית. לכך מתווסף הממד הבין גזעי ובין מעמדי. סרטיו המוקדמים של אדי מרפי ידעו איך להצחיק בעודם אומרים משהו בעל ערך על יחסי מעמדיים וגזעיים ("משנה מקום משנה מזל", "48 שעות"), והם עשו זאת ללא אזכור מתמיד למה שנכנס או יוצא מהרקטום.

 

סרטיו של מרפי השתמשו באופן אינטליגנטי בסטריאוטיפים שחורים כדי להתעלות עליהם, ואילו קווין הארט הוא גרסה מעודכנת ל"שחור הצווחן" נוסח כריס טאקר. שאר השחורים בסרט הם קריקטורות מוגבלות ובעייתיות של עבריינים.

 

פרל לבן גבוה, והארט שחור ונמוך. פרל המנסה, חרף המראה הלבנבן-מתולתל-רופס שלו להיות גנגסטא, אמור בתיאוריה להוביל ללא מעט הומור פרוע. בפועל זוהי חווית כליאה מאוד לא נעימה בסרט הומופובי עם ניחוח גזעני.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים