ג'ק מאוהב ביקורת סרט

Jack Goes Boating Movie Review

תמונת כתבמור קומפני על "ג'ק מאוהב":
"דרמה חכמה שמדגישה את האיכויות של פיליפ סימור הופמן המנוח"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Jack Goes Boating
משחק פיליפ סימור הופמן, איימי ראיין במאי/ת פיליפ סימור הופמן  
דרמה
ביקורת סרט לג'ק מאוהב מאת מור קומפני | מבקרת קולנוע
ציון המבקר
"פשוט ומרגש"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע71.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די14.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות14.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
חמש שנים חלפו מאז עלה "ג'ק מאוהב", הסרט היחיד עליו חתום פיליפ סימור הופמן כבמאי, למסכים. כעבור חמש השנים האלה מגיע הסרט למסכים הישראלים כמחווה של המפיץ בני שוילי לשחקן המנוח, שהיה אהוב עליו כל כך. לו ביקורת זו הייתה נכתבת בסמוך למועד יציאתו של הסרט במקור, סביר שהייתה מתייחסת פחות בסלחנות לנקודות החולשה בו, או שמא לא הייתה נגועה בערגה נוסטלגית לשחקן הענק. ובכל זאת, המועד הוא המועד וכך מפציע "ג'ק מאוהב" בדיוק כדי להזכיר לנו שככל הנראה לא יהיו לנו עוד שחקנים כאלה, גם אם סרטים כאלו דווקא ישנם חדשות לבקרים.הסרט מביא את סיפורו של נהג לימוזינה בודד בשם ג'ק, שמתאהב בידידה השברירית של חבריו (איימי ראיין), ונחוש לנהל איתה מערכת יחסים. החברים (ג'ון אורטיז ודפני רובין וגה) נחושים גם הם לשדך בין השניים, אלא שאט אט מתגלה הסיבה האמיתית לעיסוק המרובה שלהם בחיי האהבה של ג'ק.
התסריט מבוסס על המחזה של רוברט גלאודיני, שגם בו גילם הופמן את התפקיד הראשי, ואכן הוא מכיל מידה רבה של תיאטרליות, לפרקים מעושה מידי. אבל הבימוי העדין והמדויק של הופמן מפרק את הסיטואציות לסצנות אמינות, אנושיות ונוגעות למדי. הופמן מתמקד בצילומי תקריב ובדיאלוגים כדי ליצור מימד כמה שיותר אנושי ובר הזדהות. זה עובד לו מצוין. מעל לכל בולטת הכמיהה של הדמויות למי שיאהב אותם ויידע להכיל אותם, גם כשמודל האהבה והזוגיות כפי שדמיינו אותו מתפרק מול עיניהם.מעל לכל בולט המשחק המדהים של הופמן, אולי השחקן הגדול ביותר של דורנו, אלוף המימיקה והניואנסים הקטנים. במשך רוב הקריירה שלו גילם הופמן דמויות תלושות, בודדות, מעט מוזרות ומקוריות בהצלחה רבה, וגם כאן הוא מצליח להפיח בג'ק המשונה חיים שכל צופה יכול להזדהות איתם, גם אם הוא רחוק שנות אור מקווי האופי המתארים של הדמות.
איימי ראיין, ג'ון אורטיז ודפני רובין וגה לא מצליחים להגיע לתצוגת המשחק האמינה והמדויקת של הופמן, אבל עושים עבודה לא רעה בזכות עצמם, שמוכיחה שגם סרט שמביא סיפור לא מאוד מקורי יכול להינצל בזכות שחקנים טובים ודגשים נכונים מצד הבמאי.עוד כדאי לשים לב לדמות שמגלמת ראיין, כיוון שהיא מציגה אישה שברירית שחווה, כמו מרבית הנשים בעולם, הטרדות מיניות על בסיס יומי. הסרט מציג את החברה החוטאת בחוסר אמונה כלפי הנפגעות, אך גם מציין לטובה את הדמות הרגישה שמסרבת לשתוק ולהעלים עין מהנושא.בסופו של דבר לא מדובר בסרט מאוד מקורי וייחודי, אבל בהחלט שווה לצפות בדרמה הקטנה והנוגעת הזו ולו רק כדי להתרפק על הזיכרונות מהמשחק האדיר של הופמן, לבחון כיצד הוא מתרגם את הדקויות שלו כשחקן לעולם הבימוי ובעיקר כדי להבין איך יוצרים סרט רומנטי שאינו נגוע בקיטש מזוקק.
ג'ק מאוהב - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: רחליגיל: 6305/05/2015 22:27:34
3/10אייקון ציון
איטי וחסר כיוון. קיויתי ליותר מהופמן ואולי זו הסיבה שהסרט נשלח אלינו כל כך מאוחר. גם בחו"ל לא הצליח. יצאנו באמצע לפני שנירדם
שם: אלכס טורובסקיגיל: 3024/04/2015 01:59:03
8/10אייקון ציון
בושה שהסרט מגיע אלינו 5 שנים אחרי שצולם ב-2010. בתכלס? מועדון הסרט הטוב, לראות בלי ספק. סיפור על חברים ואהבה עם שחקנים מצויינים.
שם: נדיגיל: 7020/04/2015 16:58:44
3/10אייקון ציון
סרט חזק
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט