דירה בפריז ביקורת סרט

My Old Lady Movie Review

תמונת כתבנתן ליכטר על "דירה בפריז":
"טלנובלה במסווה של דרמה איכותית"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר My Old Lady
משחק מגי סמית', קריסטין סקוט תומאס, קווין קליין במאי/ת ישראל הורוביץ  
דרמה
ביקורת סרט לדירה בפריז מאת נתן ליכטר | מבקר וכתב קולנוע
ציון המבקר
"בימוי גרוע"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע75.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די23.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות1.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ישראל הורוביץ הוא אחד המחזאים האמריקאים היותר פוריים. את המחזה הראשון שלו הוא כתב בגיל 17 ומאז ועד היום הועלו על הבמות ברחבי העולם מעל ל-70 ממחזותיו, חלקם הפכו לסרטים. הורוביץ ידוע גם כאביו של אדם הורוביץ, אחד מחברי ההרכב "ביסטי בויז". בשנת 2002, הורוביץ חצה את הקווים מהתיאטרון לקולנוע והחליט לביים עיבוד קולנועי לאחד ממחזותיו - "שלושה שבועות בגן עדן". כעת הוא עושה זאת שוב והפעם עם "דירה בפריז".מתיאס גולד (קווין קליין), אמריקאי בן 57 שאין לא שום רכוש, ילדים או הישגים בחייו, מגיע לפריז על מנת למכור את הדירה שירש מאביו. כשהוא מגיע לדירה הוא מגלה שהיא עדיין מאוישת על ידי קשישה בשם מתילדה (מגי סמית') וביתה, קלואי (כריסטין סקוט תומאס). בנוסף הוא מגלה שאביו קנה ממתילדה את הדירה בשיטה צרפתית הנקראת וייאז'ה (לכל החיים). כלומר, אביו קנה אותה בסכום צנוע, אבל מתוקף ההסכם הוא התחייב לשלם סכום של כמה אלפי יורו מידי חודש לבעלת הדירה עד יום מותה. מעין משכנתא שלא נלקחת מהבנק אלא מבעל הדירה. מתיאס מבין שיהיה לו קשה מאוד למכור אותה בתנאים הללו, אבל הוא לא מוותר מהר ונעזר בסוכן נדל"ן (דומיניק פינון, שמוכר בעיקר מסרטיו של ז'אן פייר ז'אנה). במקביל הוא מגלה דברים חדשים על אביו, על הדירה וכמובן מתחיל לחבב את קלואי.
"דירה בפריז" הוא למעשה סרט צנוע ואינטימי שגם אם הצופה לא יודע שהוא מבוסס על מחזה, הוא ירגיש תוך כדי צפייה בו כמו בתאטרון בעיקר בגלל שהעלילה מתרחשת ברובה במקום אחד - הדירה בפריז. עם כל הכבוד להורוביץ על פועלו כמחזאי פורה, הוא עושה עבודה די רשלנית בכל אשר נוגע לבימוי הסרט ולכתיבת התסריט. הקטעים הקומיים לא מצחיקים, מאולצים וסופם צפוי מראש. הדיאלוגים הדרמטיים רחוקים מלהבריק - באחד השיאים הדרמטיים של הסרט, מתיאס אומר "אני כל-כך נסער!" ממתי דמות צריכה לומר איך היא מרגישה כשזה מובן מאליו?לא ראיתי את המחזה המקורי, אך הסרט הרגיש כמו טלנובלה במסווה של דרמה איכותית. זה לא קורה רק בגלל קווי העלילה האופייניים לז'אנר, זה קורה גם בגלל הבימוי הלא טוב של הורוביץ. התחושה שנוצרת היא שכמה מהסצנות צולמו ללא כל הבנה שהן מבוססות על טייק לא טוב. גם המשחק הוא בעייתי. אומנם מגי סמית', כהרגלה, משחקת טוב, אבל לא בטוח שקווין קליין ירצה לזכור את התפקיד הזה. נראה שהוא יותר מהשתעשע בדמותו של מתיאס גולד מאשר משחק את הדמות. אולי הוא עושה מחווה לרובין וויליאמס, שבחלק מהמקרים גם הוא פשוט משתעשע עם דמויות אותן הוא מגלם במקום לשחק, ואולי לא.
גם קריסטין סקוט תומאס, אינה נמצאת במיטבה בסרט הזה. יחד עם זאת קשה באמת להאשים את השחקנים כי האשמה האמיתית נובעת מהתסריט הגרוע והבימוי הרשלני. מה שעובד אצל הורוביץ בתיאטרון - לא עובד טוב בבימוי שחקנים מול מצלמה. סרט כזה מדגיש עד כמה משמעותי תפקידו של במאי בהוצאת המיטב מהשחקנים. "דירה בפריז" הוא דוגמא לרעה.
דירה בפריז - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ירון .ו.גיל: 3029/06/2015 12:22:14
1/10אייקון ציון
במילה אחת - גרוע. ב-2 מילים - על הפנים. ב-3 מילים - בזבוז זמן טוטאלי. ב-4 מילים - חבל על הזמן שלכם. להמשיך? או שהבנתם.
שם: טליגיל: 3728/06/2015 00:35:29
1/10אייקון ציון
סרט משעמם!! קשקשת ברשת, שיעמום טוטאלי ופשוט בזבוז זמן (שרדנו 45 דק''..)
שם: אולגהגיל: 3718/05/2015 14:35:13
7/10אייקון ציון
סרט נחמד, צופים בני 50 פלוס מאוד יתחברו אליו. ליהוק של שחקנים ראשיים מצוין. מרגישים שסרט עשוי עם הרבה אהבה לפריז ותושביה.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.7ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט