מקס הזועם: כביש הזעם ביקורת סרט

Mad Max Fury Road Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "מקס הזועם: כביש הזעם":
"חוויה קולנועית סוחפת חושים ללא מעצורים - מקס הזועם חוזר ובגדול"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Mad Max Fury Road
משחק טום הארדי, שרליז תרון במאי/ת ג'ורג' מילר  
מתח/פעולה
ביקורת סרט למקס הזועם: כביש הזעם מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"גאונות מטורפת"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע75.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די19.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
36 שנה חלפו מאז הסרט הראשון בסדרת סרטי "מקס הזועם". 30 שנה חלפו מאז הסרט האחרון בסדרה, "מקס הזועם וכיפת הרעם". עכשיו ג'ורג' מילר, הבמאי המקורי של הטרילוגיה המיתולוגית, חוזר אל העולם הדיסטופי שהוא יצר. בדרך כלל כאשר במאי חוזר אל המקורות הקולנועים שלו מלפני עשורים כדי לביים המשך או חידוש מדובר בכישלון מצמרר. ראו את מקרה רידלי סקוט שחזר אל "הנוסע השמיני" עם "פרומתיאוס" הכושל או סטיבן שפילברג והסרט הרביעי בסדרת "אינדיאנה ג'ונס" וכמובן ג'ורג' לוקאס ושלושת סרטי "מלחמת הכוכבים", שאולי מאוד הצליחו כלכלית אבל גם זכו לביקורות פושרות עד איומות.למזלו של ג'ורג' מילר הוא לא לוקאס ותודה לאל הוא לא שפילברג. נראה שאת הבמאי הותיק בעיקר מעניין לעשות קולנוע ופחות מרצ'נדייז שהקהל הרחב ירוץ לקנות אחרי שיצפה בסרט. משפחות עם ילדים כנראה לא היו קהל היעד שלו כי הסרט האלים שהוא יצר מדורג R, וטוב שכך. לכן לא מדובר בסתם עוד סרט בסדרה של סרטים – אלא בחיזיון מטורף מהסוג שרק קולנוען משוגע יכול ליצור. קולנוע טוטאלי, יצירת מופת שאיבדה את הבלמים ודוהרת ב-220 קמ"ש לא רק על גבי המסך, אלא אל תוך האולם ומספקת את אחד מסרטי הפעולה הפנטסטיים המדהימים ביותר שנראו מזה שנים.
מילר האוסטרלי בן ה-70 התעסק בשנים האחרונות בעיקר עם סרטי אנימציה וסרטים לכל המשפחה, כגון "בייב בעיר הגדולה" המעולה ו-"תזיזו ת'רגליים" וההמשך שלו. עכשיו הוא חוזר אל סדרת הסרטים שבנתה לו את הקריירה ועושה בית ספר לקולנוע לכל במאי סרטי הפעולה והקומיקס הצעירים שפועלים בהוליווד. אינני זוכר חוויה קולנועית כל כך אינטנסיבית מהסיקוונס הראשון עד האחרון. אקסטראווגנזה שנמשכת 120 דקות שאין בה רגע אחד דל. אקשן כמעט ללא הפסקה, עם סצנות פעולות שלא משאירות לצופים אפילו רגע אחד לקחת נשימה כדי להתכונן למהלומה הויזואלית הבאה."מקס הזועם: כביש הזעם" פועל על אנרגיות כל כך גבוהות, ונראה שלא היה רגע אחד שבו מילר ושותפיו ליצירה עשו לעצמם הנחה, כאשר הם לא מפסיקים להפתיע בכל בחינה שהיא. "מקס הזועם" בגרסתו החדשה בגילומו של טום הארדי המעולה, הוא עדיין הקאובוי הבודד והקשוח שכמעט ואיננו מוציא מילה מפיו. הוא מסתובב במדבריות, מנסה להימנע ממגע עם בני אדם וכאשר אין לו ברירה הוא נלחם נגד האויבים האכזריים כאילו אין מחר.
מילר זורק אותנו בשניות מעטות אל תוך העולם הפוסט אפוקליפטי ואל תוך חייו של לוחם הדרכים מקס, שממשיך להיות נרדף על ידי עברו הטראגי בשלל חזיונות מטרידים. הוא ממשיך לנדוד בגפו במדבריות אחרי האסון שחיסל את המשאבים של כדור הארץ והשאיר אחריו רק כנופיות אלימות השולטות בדלק, מים ונשק ויעשו הכל כדי לשמר את כוחם. בלית ברירה ובגלל שהוא עדיין איש חוק בעברו המאוד רחוק, הוא מצטרף אל הלוחמת פיוריוסה המבריחה מהמצודה של אימורטן ג'ו, העריץ הפסיכופט, את נשותיו הצעירות, חלקן גם הרות.מילר מביים כאן את מה שהופך למרדף הקולנועי האולטימטיבי, שאותו מנהלת ביד רמה זוכת האוסקר שרליז ת'רון המעולה, כלוחמת פיוריוסה שמחליטה לתת תקווה לצעירות שנחטפו על ידי העריץ הפסיכופט. זה אולי סרט הפעולה הפמיניסטי ביותר שנראה על גבי המסך הגדול שבו הגברים הם רק כלי עבור הנשים והן אלו שמחליטות מה יהיה עתידן. אפשר לציין לטובה גם את רוזי האנטינגטון-וויטלי בתפקידה השני בסרט קולנוע אחרי "רובוטריקים 3" שבו היא הייתה איומה בעוד כאן היא פשוט מעולה. יו קיס-בירן מטריד ומבחיל כאימורטן ג'ו ואילו ניקולס הולט מעולה כלוחם צעיר.ג'ורג' מילר ו"מקס הזועם" חוזרים אל חיינו ואל בתי הקולנוע ומזכירים לנו איך קולנוע צריך להראות ולהרגיש. בלי עודף מילים אבל עם עושר קולנועי, שעליו אחראים צוות של אנשי קולנוע ותיקים, ביניהם הצלם זוכה האוסקר ג'ון סיל ("הפצוע האנגלי"), שעושה כאן את עבודתו הטובה ביותר אי פעם בקריירה שנמשכת כמעט חמישה עשורים. הקיץ רק התחיל וכבר יש שני מגה שוברי קופות ענקיים מאחורינו - "מהיר ועצבני" ו"הנוקמים". בכל מה שקשור לקולנוע, "מקס הזועם – כביש הזעם" מאכיל אותם אבק.
מקס הזועם: כביש הזעם - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מיכלגיל: 5405/05/2017 19:32:59
2/10אייקון ציון
לא לטעמי. לא קורה כלום בסרט, חוץ מנסיעה אין סופית במדבר של בריונים אלימים באיפור מגוחך שמרביצים ויורים זה על זה, ועם נשים יפות שמשמשות רחם לגברים.
שם: יובלגיל: 4723/06/2016 00:36:18
9/10אייקון ציון
סרט פעולה מצוין - מרדף בלתי פוסק ללא רגע דל. תוספו לזה צילום וארט משובח ומשחק מצוין של שרליז תרן ותקבלו שעתיים עם הרבה אקשן ופאן.
שם: rotem590גיל: 1731/05/2016 13:47:47
6/10אייקון ציון
חוץ מתפאורה, ביגוד, אפקטים ואיפור לא תראו משהו מרשים במיוחד (אחד המרשימים שהיו בסרט אי פעם)... אקשן יש לכל אורך הסרט אבל בלי פואנטה בכלל, אין עלילה, כל הסרט הוא על משהו אחד קטן. וכמובן שגם טום הארדי ושרליז תרון הפכו את הסרט ליותר טוב עם משחק יוצא דופן
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט