שתף קטע נבחר

"טד 2": נמוך או גבוה, העיקר שזה מצחיק

לסת' מקפרלן יש ידע בלתי נדלה בתרבות הפופולרית, והוא מנצל אותו כדי לקרוע אותנו מצחוק ב"טד 2". בעזרת מארק וולברג שמסרב להתבגר, והדובון הוולגרי שלצדו, הוא יורה חיצים נוסטלגים מעל ומתחת לחגורה. יש מי שיחשוב שזה הומור נמוך, אחרים יזהו אותו כגבוה. אבל העיקר שכולם מחייכים

מארק וולברג כבר באמצע העשור החמישי לחייו, ולכן זה מתחיל להיות קצת מוזר לראות אותו בתור אמריקני סטלן, גרוש אמנם, שמתנהג כמו ילדון בן 30 גג. מצד שני, החבר הכי טוב שלו הוא דב צעצוע שהתעורר לחיים ונשוי באושר ובהרבה צעקות לבחורה אנושית לגמרי. ובכלל, מי שמכיר ואוהב את ההומור של סת' מקפרלן שאחראי על ההפקה, הכתיבה והבימוי של "טד 2" יודע שהיגיון ריאליסטי הוא לא ממש רלוונטי.

 

מקפרלן גם מגלם בקולו את טד הדובון, כמובן, וכמו בסרט הראשון מ-2012, גם הפעם הצטרפו אליו חברים מהצוות שעושה את "איש משפחה" ו"אבא אמריקאי" גם בהרפתקה שלו על המסך הגדול. הפעם לא נוכל למצוא את מילה קוניס ביניהם - היא הופיעה בסרט הראשון, אך לא המשיכה לזה הנוכחי. מי שכן צצים כאן הם ג'סיקה בארת' ופטריק וורברטון, ויש גם המון הופעות אורח של שחקנים מוכרים (מאוד מוכרים) מסרטים וסדרות אחרות וכמצופה: אינספור אזכורים ובדיחות מתרבות הפופ.  

 

מהסרט הראשון לשני נראה שמשהו השתחרר בתסריט, והוא אפילו מצחיק יותר. בטד הראשון נתן מקפרלן הרבה זמן מסך כדי לבסס את החברות האמיצה בין ג'ון (וולברג) לטד הפרוותי, ולתת גם לצופים שפחות מכירים את סדרות האנימציה שלו להתרגל למשהו חמוד שחושב ואומר דברים מרושעים. ב"טד 2" הכל כבר ברור, ואפשר לקפוץ ישר לבדיחות, ואם אפשר גם על גיקים בקומיק קון. אם אפשר, כדאי שתהיה שם סצנת מכות מופרכת.

 

ובכל זאת, צריך קצת עלילה,ולו רק כדי להזיז את הגיבורים ממקום למקום וממאבק פיזי קשה על בקבוק בירה לעישון באנג בצורת איבר מין זכרי. בקצרה: טד התחתן עם תמי לין (בארת'), אבל לא הכול פלאפי ו-ורוד בחיי הנישואים. מפה לשם מתברר שהוא זקוק לעורך דין טוב, כי בירורים בירוקרטים מגלים שהוא רשום כרכוש, ולא כמישהו עם אישיות וזכויות משל עצמו.

 

ג'ון שעדיין שבור לב אחרי פרידה קשה, גם הוא זקוק לעזרה, והשניים פונה לסמנת'ה (אמנדה סיפריד), עורכת דין צעירה עם חיבה לבאנגים בדיוק כמותם. במקביל אנחנו פוגשים שוב את דוני האובססיבי (ג'ובאני ריבסי) מהסרט הקודם. הפעם הוא מנסה לערב את חברת הצעצועים שייצרה את טד, לאור המשפט שתובע הכרה בזכויות האדם של דב הצעצוע.

 

עוד ביקורות סרטים בערוץ הקולנוע:

 

האם טד יוכר כיישות עצמאית וחיה שוות זכויות? האם הוא ואהובתו תמי לין יביאו ילד לעולם? כמה בדיחות על תרומת זרע נראה בדרך לשם? כמה פעמים נראה את פלאש גורדון? איך זה יכול להיות שמארק וולברג בעצם כן יודע לשחק, ונוסף על כך הוא עדיין ממש חמוד? מה טד וג'ון חושבים על חוק וסדר? לאיזו דמות ישוו את אמנדה סיפריד וכמה מצחיק כל זה יהיה? תקבלו תשובות כמעט לכל השאלות האלו, אבל ברור שהתשובות שיגרמו לכם לצחוק יהיו לשאלות היותר מטופשות.

 

היתרון הגדול של מקפרלן הוא הידע התרבותי העצום שלו, עד כדי כך שהוא יכול לייצר ממו הומור מתחכם ודי מתנשא. אבל מקפרלן מתבל את הרפרנסים שלו בהומור נמוך במתכוון, בוטה, ילדותי וטראשי להפליא. והוא מגיע ל"טד 2 עם לא מעט מודעות עצמית. סמנת'ה היא אמנם בעלת תואר אקדמי, אבל טד וג'ון לא מפסיקים לרדת עליה כי היא לא מכירה כמעט שום דבר שהם צוחקים עליו. על הדרך היא מספקת קריצה קטנה לצופים שבעצמם עלולים ללכת לאיבוד בתוך ים האזכורים.

 

 

קשה שלא להפוך את הסרט למשחק "זהה את האייקון התרבותי". רוב הזמן זה עובד, בזכות תמהיל חסר בושה של קומדיה רומנטית,

ברומאנס והשלכת תפוחים.

 

קשה לפעמים להחליט אם מקפרלן מכוון גבוה לביקורת חברתית שמלגלגת על התרבות האמריקאית, על הצביעות ועל ההתחסדות שבה, או שהוא פשוט מכוון להוציא מאיתנו צחוק קולני וולגרי ככל הניתן. אפשר לשער שהוא מנסה לעשות את שניהם בו זמנית. מה שבטוח, כל אחד יוכל למצוא ב"טד 2" לפחות כמה סצנות שיותירו אותו קצר נשימה על הכסא.

 

"טד 2" (ארצות הברית) - במאי: סת' מקפרלן. שחקנים: מארק וולברג, אמנדה סיפריד, ג'סיקה בארת', סת' מקפרלן, מורגן פרימן, ג'ובאני ריביסי ופטריק וורברטון. אורך הסרט: 115 דקות.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים