הקפות ביקורת סרט

Encirclements Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "הקפות":
"הישראליות פנים רבות לה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Encirclements
משחק ליאור אשכנזי, דוד מנדיל, אסי לוי, אלברט אילוז, יעקב כהן במאי/ת לי גילת  
ישראלי
ביקורת סרט להקפות מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"נוגע ללב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע50.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די43.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
נדמה שהעיסוק הקולנועי הרציני בישראליות שאינה חילונית אשכנזית הולך ותופס תאוצה. אחרי התצוגה הלא מחמיאה בסרטי הבורקס הגיע "שחור" הקאנוני והציג משפחה החיה בישראל המודרנית אך פועלת על פי הדת וגם על פי ככשפים מארץ המוצא של בני המשפחה. "אחותי היפה","אנשים כתומים" וגם חלק מסרטיו של שמי זרחין המשיכו בהצגת ישראל אלטרנטיבית שחיה גם על פי מסורות ישנות מהולות באמונה. התבזרותו של הקולנוע הישראלי בימינו מאפשרת לו לחשוף עוד ועוד חלקים של המכלול הגדול הנקרא ישראל. הקפות" הוא עוד חלק החושף קהלים המתנהגים בשונה מהנורמות השולטות.בעיר ללא שם חיה משפחתו של אהרון. אביו הוא אינסטלטור שמפרנס בקושי את משפחתו ואימו כואבת את כאבי ההפלות שהיא עברה כשרצון האב הוא להביא עוד ילד ובכל מחיר. העלילה סובבת סביב הבן אהרון, שזוכה לכבוד של נשיאת ספר התורה בשמחת תורה. אלא שדווקא אז כל הכאבים והמתחים מתפרצים ועולים מעל לפני השטח.
בסגנון נטורליסטי ומחוספס מציגה בפנינו הבמאית לי גילת את השכונה המאובקת בה מתגוררים בבית מט ליפול (אבל עם חצר שתמיד מזמינה אורחים) אהרון והוריו. זוהי ישראל אחרת, שנדמה ומתקיימת ביקום משלה. אין זכר לנציגי השלטון והחוק. החוק הוא הדת והמוסר הלא לגמרי ברור של גברי השכונה. גילת, שציינה כי הושפעה מקולנוע מזרח תיכוני, מציגה בפני הצופה את התשובה הישראלית לסרט המצרי של שישי בערב, אנשים קשי יום המצויים בסערת רגשות שמסרבת לדעוך.אהרון הוא דמות יוצאת דופן בשכונתו הקשה. הוא נבון, אנרגטי ובעיקר רגיש. ובמקומות שבהם חיים אחד בתוך השני, לרגישות אין כמעט מקום. האם יצליח אביו של אהרון לגלות רגישות לאשתו הזנוחה וגם לבנו? האם יצליח הרב המקומי לגלות רגישות כלפי אהרון אחרי שמעידה של אהרון תהפוך אותו מעילוי ויקיר השבט לכמעט מוקצה? אהרון הוא התקווה הגדולה של השכונה לקשר עם העולם האחר המדושן והמסודר. עולם שבו התקווה מחליפה את הייאוש והנשים יכולות לשאת את ראשן בגאון.
הסרט עומד על כתפיהן של שלוש דמויות: אהרון בגילומו המתעתע של אגם אוז'בלו, שכמעט לכל אורך הסרט מצליח להפגין אותנטיות. אסי לוי הנהדרת תמיד כאימו הסובלת ואורי גבריאל (שמתחרה לדעתי עם זאב רווח על התואר "אנתוני קווין הישראלי") כרב המקומי החורץ גורלו אך גם קשוב לקהילתו."הקפות" הינו יצירה צנועה שמצליחה להעביר לצופה ללא רעש וצלצולים את הנרטיב החלופי הישראלי שהיא מגוללת. באתי לסרט ללא ציפיות ולקראת מחציתו הוא אחז בי וסרב להרפות. לא יצירה גדולה אבל יצירה ראויה בהחלט.
הקפות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1525/09/2018 02:46:46
6/10אייקון ציון
סרט ממוצע ובנאלי. המשחק מעולה, הצילום מצויין, הפס-קול נחמד ודי מוסיף לאווירה, העריכה לא רעה בכלל והדיאלוגים טובים ועשויים היטב אך התסריט והעלילה צפויים, בעלי קצב איטי, פושרים, חסרי מעוף ועניין, חסרי מקוריות ויצירתיות, לעיתים רדומים ודי בינוניים. בקיצור, מרגיש כאילו את הסרט הזה כבר ראינו (רק בסגנון אחר). אפשרי לצפייה.
שם: גלגיל: 2106/11/2015 20:57:06
8/10אייקון ציון
סרט דרמה מרגש. חשוב לציין שצריך להגיע לצפות בו עם סבלנות כי הסיפור מתנהל קצת לאט. התרגשתי. משחק מצוין.
שם: רחליגיל: 6409/09/2015 23:38:48
6/10אייקון ציון
מיעוט הביקורות מעיד במידה מסויימת על אופי הסרט המוקרן כבר זמן רב וראיתי אותו רק היום במסגרת יום הסרט הישראלי. הסרט כבד, עם סממנים דתיים ומסורתיים שהופכים מעיקים בחציו השני של הסרט והוא נעשה איטי ומסורבל. החלק היפה הוא משחקם של הילדים בהומור ובחן.
קישורים
חץ הקפות (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
בית Home 2023 חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies4מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט