אברלי ביקורת סרט

Everly Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "אברלי":
"בי מובי קלאסי כמו שהיו עושים פעם – בעיקר לחובבי הז'אנר"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Everly
משחק סלמה הייק, הירוקי ווטנבה במאי/ת ג'ו לינץ'  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לאברלי מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"חגיגת אקספלויטיישן"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע28.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די35.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות35.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סלמה הייק היא כוכבת הקולנוע הגדולה ביותר שיצאה ממכסיקו. היא נעה בין פרויקטים הוליוודים גדולים, סרטים עצמאים, סרטי איכות אירופאים וסרטי טראש שלא ממש ברור מה שחקנית שהייתה מועמדת לאוסקר מחפשת בהם. אחד מהם הוא "אברלי", שכולו נשען על הכריזמה שלה ככוכבת קולנוע ועל הכישרון שלה כשחקנית. ג'ון לינץ הבמאי, שגם שותף לרעיון עליו מבוסס התסריט של ייל האנון, מבסס את כל הסרט בדירה אחת ומה שנראה כמו פוטנציאל לסרט פעולה משעמם במיוחד הופך במהירות לאחת מחגיגות הטראש המבדרות שהוקרנו בבתי הקולנוע בישראל. לכתוב שזה סרט טוב זאת משימה קשה, אבל לחובבי הז'אנר הוא יהיה מבדר במיוחד.כמו כל סרט אקספלויטיישן המכבד את עצמו אנחנו נתענג על חיטוביה של הייק, אחת הנשים היפות עלי אדמות שמרבית הסרט לובשת בגדים צמודים שמבליטים את נתוני גופה. בגלל שמדובר בשחקנית ותיקה לא יהיה ערום מלבד סצנה אחת קצרצרה שהייק תחשוף את אחוריה כבר בתחילת הסרט. לאחר מכן אפשר לשכוח מערום. אבל כמו כל סרט אקספלויטיישן ראוי תהיה המון אלימות גראפית, כמויות של נוזל אדום ואין ספור גופות שימותו בשלל צורות מגוונות.
"אברלי" הוא מסוג הסרטים שמוקרנים בדרך כלל בפסטיבלי קולנוע במסגרת הקרנת חצות, לכן מפתיע שהוא מגיע לאקרנים בישראל. העלילה מצומצמת בזמן ובמקום. הלוקיישן: דירה. יש גם מסדרון ורואים בעזרת טלוויזיה מעגלית גם את הכניסה לבניין והמעלית. העלילה כולה מתרחשת בערב חג המולד. אברלי נחטפה לפני ארבע שנים על ידי טייקו, סרסור וגנגסטר יפני אלים במיוחד שהפך אותה לנערת ליווי בכפייה. עכשיו היא מנסה לחלץ את עצמה מהתסבוכת והוא כנקמה ישלח לדירה שבה היא לכודה שלל מחסלים, סדיסט פסיכופת וקבוצת נערות ליווי רצחניות.בנוסף יש לה גם אמא ובת הנמצאות בסכנת חיים והיא חייבת לחלץ אותן, דרך הטלפון, כמובן. אין שמץ של היגיון בסרט המופרך הזה אבל זו גם הסיבה שהוא כה מבדר. אני מקווה שהייק מבינה שהיא משתתפת בסרט אקספלויטיישן טראשי וזול למראה. לסרט יש מראה דל תקציב והתסריט בעייתי. הוא נע בקצב מסחרר בין סצנות אלימות ומצמררות לקיטש בסגנון טלנובלה מכסיקני.
למרות שלל בעיותיו החמורות, הסרט הזה מגניב לחלוטין. הייק איומה אבל באותה מידה מדהימה וכריזמטית. הסרט מכיל שלל סצנות מופרעות ומטורפות המבוימות בתנופה שלא ישאירו המון מקום לנשימה. ברגעיו הטובים הוא אף מזכיר את סרטי הגריינדהאוס של טרנטינו ורודריגז. בקיצור, "אברלי" מיועד לכל מי שמעוניין לראות סרט אקספלוטיישן על גבי המסך הגדול ומסוגל ליהנות מהעולם הקיצוני ונטול ההיגיון הבסיסי שהוא מציג לקהל שלו.
אברלי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: פאוורגיל: 2825/10/2015 03:15:41
7/10אייקון ציון
אחלה סרט, רעיון מגניב, תסריט טוב, ומשחק מעולה! לא חושב ששווה קולנוע אבל עדיין טוב.
שם: ערןגיל: 4724/07/2015 10:03:47
4/10אייקון ציון
סרט מתח בסגנון טרנטינו אבל ממש לא מדיע לרמה. משחק פתטי של סלמה הייק וכמובן של שאר משתתפי הסרט , עלילה לא משכנעת והרבה דם , הרבה יותר מידי
שם: אילןגיל: 3615/07/2015 21:09:15
7/10אייקון ציון
סרט אקשן נחמד וקצבי שיותר מתאים לטלביזיה.
קישורים
חץ אברלי (עמוד סרט)
סלמה הייק
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט