שליחות קטלנית ג'נסיס ביקורת סרט

Terminator Genisys Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "שליחות קטלנית ג'נסיס":
"הגיע הזמן להפסיק עם סרטי שליחות קטלנית"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Terminator Genisys
משחק ארנולד שוורצנגר, אמיליה קלארק, ג'יי קיי סימונס במאי/ת אלן טיילור  
מדע בדיוני
ביקורת סרט לשליחות קטלנית ג'נסיס מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"בלגן מיותר"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע80.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די15.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בראיונות לקידום סרטו החדש "שליחות קטלנית: ג'נסיס" ארנולד שוורצנגר טען שהסרט הרביעי בסדרה היה גרוע. יש לי חדשות בשבילו: הסרט החדש בסדרה הוא לא בדיוק יצירת מופת ורחוק מלכבד את שני הסרטים הראשונים שבוימו על ידי ג'יימס קמרון ונחשבים בצדק רב לקלאסיקות. אף אחד משלושת הסרטים שהגיעו אחריהם לא הצליח לעמוד ברף הגבוה שהם קבעו. אם נודה באמת "שליחות קטלנית 3" בכיכובו של שוורצנגר הוא הגרוע והמביך בסדרה. הסרט הרביעי לקח אותנו לעתיד וניסה ליצור משהו חדש לחלוטין אך נכשל.הסרט החמישי שאולפני פאראמונט מייצרים זכה לביקורות איומות, ונכשל גם בקופות, כך שלא בטוח שנראה סרט המשך בעתיד הקרוב. הפעם היוצרים חשבו ללכת על בטוח ולחזור אל המקורות, אל הסרט הראשון בסדרה ולהשתמש במסע בזמן וגם ברובוט הנוזלי והרצחני מהסרט השני שהפך לסוג של אייקון. נראה שהכוונות הטובות נשענו על תסריט מבולבל המורכב מקלישאות. לעיתים הסרט הזה פשוט מרגיש כמו פרק של סדרת טלוויזיה בינונית שהתארכה יתר על המידה.
כשהמנהיג הנערץ ג'ון קונור שולח את הלוחם קייל ריס אל העבר, כלומר לשנת 1984, כדי להזדווג עם אמו שרה קונור, הוא מופתע לגלות שצפויה לו הפתעה. רובוט מרושע ממוצא קוריאני מחכה לו אבל גם שרה קונור הצעירה והדגם המיושן והבלתי מתחסל בגילומו של שוורצנגר. מרגע זה הם יהיו במסע לעצירת תוכנת ג'נסיס שחודרת לכל מערכת ביתית, כאשר המטרה היא למנוע את האפוקליפסה שעתידה להגיע אלינו ולחסל את האנשים שאחראים על ההמשכונים הכל כך מיותרים שנוצרו לסדרת הסרטים הזאת.אלן טיילור, שביים את "ת'ור העולם האפל" ופרקים ב"משחקי הכס", קיבל על עצמו משימה בלתי אפשרית - להפוך תסריט בינוני ולקוי לסרט אקשן קייצי ומבדר. התוצאה חצי אפויה. סצנות הפעולה מבדרות, הפעלולים השתדרגו ובתור יומית קיצית הסרט ראוי. אבל מסרטי "שליחות קטלנית" אנחנו מצפים לקצת יותר מסתם עוד סרט פעולה שגרתי. זה צריך להיות אירוע קולנועי והסרט הזה רחוק מלספק את אותו מצרך נדיר שאפשר לכנותו אירוע.
הבעיות המרכזיות הן בליהוק ובתסריט. אמיליה קלארק היא שחקנית טובה והיא הוכיחה זאת כבר בסדרה "משחקי הכס". הפעם היא נופלת קורבן לגרסה הפחות מעניינת שנכתבה לשרה קונור. ג'יי קורטני האוסטרלי המגלם את קייל ריס הוא אולי שחקן טוב אבל אין לו נוכחות של כוכב וסרטים מסוג זה זקוקים לשחקנים עם כריזמה של כוכב קולנוע. גם ג'ייסון קלארק, המגלם את ג'ון קונור ,מגיע מאוסטרליה. הוא בדרך כלל שחקן מעולה אבל בלי דמות מעניינת אין לו הרבה מה להציע וגם לו יש אפס בנוכחות.כל מה שנותרנו איתו זה ארנולד שוורצנגר, שהולך לאיבוד בתוך כל הבלגן העלילתי. האיפור הכבד שמנסה גם להצעיר אותו בהתחלה ויותר מאוחר להפוך אותו לזקן יותר עם פיאה אפורה מביכה על ראשו בהחלט לא תורם. התסריט משתמש בכל הקלישאות שדמותו של T-101 בכיכובו של שוורצנגר מספקת, אם זה המשפט הקלאסי I'll be back וגם מזכיר לנו שהוא לא הורג אנשים, רק יורה להם ברגליים. ככה זה כשהאולפן רוצה לעשות כמה שיותר כסף ולכן מתאים את סדרת הסרטים האלימה הזאת לכל המשפחה. זאת כנראה גם הסיבה האמיתית לכישלון של הסרט הזה, כשהתוצאה היא עוד מוצר צריכה נטול טעם.
שליחות קטלנית ג'נסיס - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: שמסגיל: 1512/03/2016 10:29:45
1/10אייקון ציון
בסדרת סרטי שליחות קטלנית יש שני סרטים. המקורי והסרט השני יום הדין שאת שניהם ביים ג''יימס קמרון האגדי. אין ספק כי הסרט פוגע בעלילת הסרט הראשון,הופך אותה ללא הגיונית ולמעשה הורס את הסרט. לא הייתה שום סיבה מוצדקת לעשות סרט חדש של TERMINATOR הסרט לא יצירתי ומשעמם מאוד. לא שווה צפייה
שם: Jason Stathamגיל: 2422/11/2015 15:04:23
6/10אייקון ציון
יומית סבירה ולא יותר.6 בסולם statham.
שם: Mגיל: 5514/11/2015 22:24:45
9/10אייקון ציון
אחלה סרט... מותח, מעניין, משנה את כל העלילה שוב ושוב ושוב בצורה משעשעת ואיך שהוא עובדת... כיף נטו... ולשם שינוי שוורצנגר הקשיש עובר נפלא... פשוט תפור עליו התפקיד הזה...
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מדע בדיוני
זמן Old 2021
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט