יש נשים המעדיפות לממש את הגישה הפמיניסטית שלהן באמצעות התגייסות ליחידות צבא קרביות; אחרות נוטות לפתח את המחשבה על אודות שחרור האישה דרך התעקשות על כהונת כמורה או רבנות אורתודוקסית; ויש גם כאלה הבוחרות להתמסר לענף הספורטיבי של יידוי פטיש. כל פמיניסטית ובחירתה הלגיטימית.

בשנים האחרונות, כך ניתן להבחין, גבר מאוד הייצוג הנשי בענף ניבול הפה הפומבי, והמתמחות העיקריות בכך הן שורה של סטנדאפיסטיות אמריקאיות מהליגה של מליסה מקארתי (״מסיבת רווקות״, ״מרגלת״), שמנעד ההצחקה שלהן נע בין סיפורים מסמרי שיער על אודות דלקות בדרכי השתן, לבין טוויית קוריוזים סביב פטריות בוואגינה או גירודים במפשעה. הוא מזכיר בהחלט את הומור הטחורים והדיון הגלוי סביב אורכו הרצוי של הפין הזכרי, טרנד שאדי מרפי החל בו עוד בשנות ה-80 ההן.
בשנה-שנתיים האחרונות הפציעה בשמי הסטנד-אפ הניו יורקי דמותה של איימי שומר, שנחשבת עתה לקלף החם בחפיסת ההצחקה הטלוויזיונית. זאת בעיקר בשל השתוללותה בתוכנית המערכונים ״בתוככי איימי שומר״, שבה היא כמו רומסת את אחוזי הפופולריות של טינה פיי, קודמתה במצעדי הרייטינג. והנה הגיע סוף-סוף היום המאושר שבו זכינו כולנו, ולא רק תושבי אמריקה או צרכני יוטיוב המסורים, ושומר הלוהטת מתגלגלת גם לאולמות הקולנוע.

עם לוק של שחר פאר (וגם עם יכולת משחק המזכירה את כושרה הנוכחי של הטניסאית), יוצאת שומר לערוך חשבון רדיקלי עם אותו עם שעיר של זכרים נוחרים. היא מריצה כוסות ויסקי, תוקעת גרעפצים, ומזיינת כל מה שזז או מזדקף מולה. כן, איימי שומר היא הגבר החדש, ושום אישה מחוג קוראות הרומנים של ג׳ין אוסטן, למשל, לא תעז עוד להחציף פניה כלפיה.
ב״אסון מהלך״ שומר היא לא רק הכוכבת, אלא גם זו שאחראית בלעדית על הכנת התסריט ועל הומור המנדבושקעס. ואין זה עניין של מה בכך, אם לוקחים בחשבון שג'אד אפאטו, האפיפיור של הקומדיה האמריקאית בת זמננו - זה שאינו מוכן לקבל מרות של שום עסקן הוליוודי - נושא כאן בתפקיד הבמאי.

הטריילר של "אסון מהלך": 



למקרא הטקסטים המהללים של מיטב מבקרי הסרטים באמריקה, ולמראה המספרים הזורמים מקופות בתי הקולנוע שם, ניכר ששומר אכן שיחקה אותה בקינג-סייז. נכון ש״אסון מהלך״ כתוב ברישול מרגיז, לוקה בחוסר עקביות בעיצוב הדמויות שלו, מבוים ואף ערוך בקצבים זחלניים (כן, כן, אפאטו איננו במיטבו הפעם), אבל את מי זה בכלל מעניין כאשר איזו נקבה בלונדינית, יהודייה כשרה יש להדגיש, טוחנת קונדילומות ומצחצחת שיניה בנוזלי זרע.
הכישלון של ״אסון מהלך״ אינו נובע מהגסויות האינסופיות המפוזרות לכל אורכו, או מגישתו המהפכנית (כאילו) אל דמות האישה בחברה האמריקאית. להפך. ההתרסקות שלו היא תוצאה ברורה של המסר השמרני, המביך לעתים, שבוקע מתוך הסצנות המרכיבות את מחציתו השנייה של הסרט.
העלילה, יש להזכיר, עוקבת אחר שתי אחיות - שומר הפרועה והאלכוהוליסטית ואחותה (בארי לארסון), הנשואה המרובעת, המשעממת וההרה. כל חייה המוחצנים של שומר, ובעיקר מכוונים הדברים על הבילוי המתמיד במיטותיהם של זיונים-לאחר-ליל-שכרות, נועדו להוכיח את הטעויות שעשתה אחותה בבחירותיה השמרניות. כל זאת עד אותו הרגע, כמובן, שבו הכל מתהפך, תוך כדי מהלך אידיאולוגי מגונה, ששום פמיניסטית בעלת ערנות חברתית לא תסכים לו, מן הסתם.
״אסון מהלך״ הוא סרט בעל גימור לקוי, ודומה שלבד מהופעתה המהוקצעת של טילדה סווינטון הבריטית, המגלמת באופן מבריק אולטרה ביץ' הראויה לחיקוי, הסרט אינו מציע שום היבט מקצועי שניתן להתנחם בו. 

"אסון מהלך", ארה״ב 2015