פיקסלים ביקורת סרט

Pixels Movie Review

תמונת כתבנתן ליכטר על "פיקסלים":
"כיפי לצפייה אך צולע ברמת ההומור והנוסטלגיה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Pixels
משחק אדם סנדלר, פיטר דינקלג', מישל מונהאן, קווין ג'יימס במאי/ת כריס קולומבוס  
קומדיה
ביקורת סרט לפיקסלים מאת נתן ליכטר | מבקר וכתב קולנוע
ציון המבקר
"נכשל בנוסטלגיה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע77.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די16.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אין ספק ששנות השמונים השאירו חותם חזק ומתמשך על עולם התרבות. כיום מוזיקאים יוצרים אלבומים אלקטרוניים המבוססים על צלילי סינתסייזרים של פעם, אולפנים שונים מפיקים רימייקים או המשכים לסרטי שנות השמונים ומיליוני אנשים ברחבי העולם עדיין ממשיכים לשחק באותם משחקי הארקייד הפשוטים כמו "פולשי החלל", "דונקי קונג" ו"פקמן". הגל הנוסטלגי של שנות השמונים לא מפסיק להכות בחופי התרבות מידי פעם בפעם. "פיקסלים" אמור להיות הצונאמי הנוסטלגי החזק ביותר ב-2015, אבל הוא נכשל ובגדול.אדם סנדלר והבמאי כריס קולומבוס, שאחראי על קלאסיקות כמו "גברת דאוטפייר" ו"שכחו אותי בבית", רוכבים, בנוסף על הנוסטלגיה, גם על העובדה שבימינו החנונים נחשבים לקולים. נראה שלסרט הזה היו כוונות טובות שמזכירות קצת את "הפלישה ממאדים". כמו טים ברטון, כך גם כריס קולומבוס מנסה לקחת ז'אנר של סרטי פלישת חוצנים ולהפוך אותו לקומדיה מצחיקה, שלא לוקחת אף לא לרגע אחד את עצמה ברצינות. ואיך היא תיקח את עצמה ברצינות אם קווין ג'יימס משחק בה את נשיא ארצות הברית? אצל ברטון זה עבד נהדר עם ג'ק ניקולסון. אצל קולומבוס הרבה פחות.
ב"פיקסלים" כדור הארץ נתון תחת מתקפת דמויות משחקי המחשב של שנות השמונים. מדוע דווקא הן? כי בשנות השמונים, בני האדם שלחו קפסולה לחלל המכילה בין היתר משחקי ארקייד והחוצנים פירשו אותה כהכרזת מלחמה. אותם החוצנים מחליטים להזמין את תושבי כדור הארץ למשחק הטוב משלושה במשחקי ארקייד חיים. לאחר שהצבא לא מצליח להוות יריב ראוי, הנשיא קופר (קווין ג'יימס) מזעיק את חברי ילדותו ואשפי משחקי הארקייד, ברנר (אדם סנדלר) ולדלו (ג'וש גד). הוא מציב אותם תחת פיקוחה של ויולט (מישל מוינהן) - קצינה שבעלה עזב אותה ואתה בנה, מאטי, לטובת בחורה בת 19. כמובן שבינה ולבין ברנר מתפתח סיפור אהבה קיטשי כמיטב המסורת של קומדיות אדם סנדלר.לעזרת אשפי הארקייד מגיע גם הלהביור (פיטר דינקלג'), יריבו הגדול של ברנר מתקופת הילדות. הלהביור מוסיף קצת פלפל לסרט. יחד הם נלחמים במשחקים כמו פקמן, דונקי קונג ודמויות יותר ופחות מוכרות לקהל הישראלי. על הדרך התסריטאים טים הרלי וטימותי דאולינג קורצים לסרטים שונים כמו "ארמגדון" ו"היום השלישי".
בתור קומדיה "פיקסלים" הוא כישלון מוחלט. לא זכור לי אפילו רגע אחד מצחיק במהלך הסרט. בהקרנה שבה נכחתי עשה רושם שהוא לא הצחיק אף צופה מעל גיל 16. כמו רוב סרטי אדם סנדלר, ההומור הוא טיפשי עד צולע. גם בגזרת הנוסטלגיה מדובר בפיאסקו. "פיקסלים" הוא סרט שעושה גיחה רדודה שלא מתקרבת למצות את העושר התרבותי שהתקיים בשנות השמונים לטוב או רע. יש בו חורים בעלילה והמשברים בו נפתרים בקלות רבה. אפילו הביקורת שהוא מנסה להעביר על תופעת הסלפי היא כל-כך ממוחזרת עד שהיא עוברת קילומטרים מעל לרמת האכפתיות.למעשה הסרט הקצר בעל אותו השם עליו "פיקסלים" מבוסס, עושה את זה הרבה יותר טוב ממנו. גם "קונג פיורי", סרט קצר נוסף שיצא לפני כמה חודשים, עשוי בצורה הרבה יותר מוצלחת וקולעת למטרה מ"פיקסלים". אפשר לומר בקלות ש"קונג פיורי" הוא האירוע הקולנועי של השנה בגזרת הנוסטלגיה לשנות השמונים ונראה שהושקעה בו הרבה יותר מחשבה.יחד עם זאת ישנם שני דברים טובים ב"פיקסלים": למרות שהוא לא מצחיק, הוא כיפי מהרגע הראשון ועד הרגע האחרון והוא גם לא מעצבן כמו רוב סרטי אדם סנדלר. למעשה הוא כיפי עד כדי כך שבמהלך הצפייה לא היה אכפת לי שהוא לא מצחיק. הדבר הטוב השני בסרט הוא עבודת התלת ממד שלו. בניגוד לסרטים כמו "עולם היורה", התלת מימד ב"פיקסלים" לא גורם לצופה להרגיש כאילו הוא צופה בסרט דרך מסכת רתכים אלא תורם רבות לצפייה, משתלב בה באופן טבעי ולא הופך אותה לאפלה ומעיקה.
פיקסלים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: נירגיל: 2601/08/2016 00:23:29
8/10אייקון ציון
סרט מעולה של אדם סנדלר אשר מתחיל בסיפור רקע שלו כילד וכחנון משחקים של שנות ה-80 ואת הסיבה בגללה התחילה כל מלחמת העולמות. הסרט עוקב אחר חייו של אדם סנדלר בתקופה זמן מסוימת בה הוא מתאהב באישה אשר הוא בא לבצע התקנות אצלה לאחר שהיא קנתה מספר משחקים לבן שלה ושומע את הסיפור שלה. בהמשך הוא מוקפץ להגיע לנשיא ארה"ב (אשר זהו חבר ילדות שלו) כדי להבין את מהות התקיפה של בסיס צבאי וביחד עם חבר שלישי שמכור לקונספירציות הם עולים על תשדיר של חייזרים אשר קיבלו את צילום הוידאו שלהם משחקים במשחקי מחשב בשנות ה-80 וחשבו שזוהי הכרזת מלחמה עליהם כאשר המלחמה עצמה היא לפי משחקי המחשב מהעבר. במהלך מלחמתם בחייזרים הם "מאמנים" כוח יחידה של אריות הים האמריקאי כאשר בזמן האמת אדם סנדלר וחברו לוקחים פיקוד ונלחמים לבדם בחייזרים. סרט מצחיק, שווה ומותח
שם: מור רזגיל: 1317/01/2016 19:25:17
6/10אייקון ציון
סרט נחמד מאוד !!! האפקטים מעולים, הפס-קול מושלם, הצילום נהדר וקטעי האקשן מעולים אבל רוב הבדיחות לא מצחיקות, השחקנים בינוניים פלוס והתסריט והעלילה די צפויים. למרות זאת עדיין מדובר בסרט כיפי לצפייה !!!
שם: rotem590גיל: 1711/12/2015 21:34:33
8/10אייקון ציון
סרט נחמד, קליל ומצחיק. אהבתי את פקמן למרות שהוא היה הרע בסרט, אי אפשר שלא לאהוב אותו :)
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט