משימה בלתי אפשרית: אומת הנוכלים ביקורת סרט

Mission Impossible 5 Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "משימה בלתי אפשרית: אומת הנוכלים":
"לפי מיטב המסורת: נטול הגיון אבל כיף אמיתי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Mission Impossible 5
משחק טום קרוז, ג'רמי רנר, סיימון פג, אלק בולדווין במאי/ת כריסטופר מקווארי  
מתח/פעולה
ביקורת סרט למשימה בלתי אפשרית: אומת הנוכלים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"כיפי וקלאסי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע81.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די11.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
טום קרוז חוזר לשתף פעולה עם הבמאי כריסטופר מקוורי אחרי ההצלחה של הפרויקט הקודם המשותף שלהם "ג'ק ריצ'ר". נראה שמקוורי מחזיר את סדרת הסרטים אל המקורות הטלוויזיוניים שלה והסרט הזה מזכיר יותר מהכל את הסדרה המקורית שכל כך אהבתי לראות כילד בחודשי הקיץ. בשנת 2015 יש כל כך הרבה סדרות ריגול ופעולה מייגעות ולא מעניינות בערוצי הטלוויזיה השונים, אז אם כבר מחליטים להעביר 131 דקות חסרות מחויבות רצוי שזה יהיה מרשים. הסרט החמישי בסדרה בהחלט מספק את הסחורה.טום קרוז, שמנסה בשנים האחרונות לחזור אל ראש צמרת שוברי הקופות, מתקשה לעשות זאת למרות מספר סרטים מכובדים וראויים בהשתתפותו. "משימה בלתי אפשרית: אומת הנוכלים", הוא בהחלט סרט קיץ ראוי שיצליח לבדר את מרבית הגילאים. הסרט החמישי מתהדר במספר סצנות פעולה פיזיות מרשימות המזכירות לנו איך פעם היו עושים סרטי פעולה. ביוטיוב אפשר למצוא שלל קליפים שבהם קרוז נתלה על מטוס מעופף, רוכב על אופנוע ועוד שלל גימיקים כדי לגרום לנו להאמין שהמשימות הבלתי אפשריות התרחשו במציאות. לצד הפעלולים ישנה גם עלילה, שכמו כל סרטי הסדרה עמוסה בחורים אבל עדיין הסרט מצליח לחפות על כך. התוצאה באופן מפתיע אלגנטית ותיאוריית הקונספירציה אף מזכירה במקצת את הסדרה הבריטית המצליחה מהשנים האחרונות - שרלוק הולמס.
טום קרוז וצוותו חוזרים להציל גם הפעם את העולם, שאיך לא, נמצא בסכנה. גם הפעם מי שנראה כמו ידיד יכול להיות אויב ומי שנראה כמו אויב יכול להיות ידיד. שוב פעם כוחות מתוך הממשל האמריקאי יהיו מעוניינים להפסיק את פעילותו של צוות "משימה בלתי אפשרית" (ברוך הבא אלק בולדווין), גם הפעם טום קרוז חוזר ולצידו השחקנים הקבועים בסדרה - ג'רמי רנר, סיימון פג ווינג ריימס. גם הפעם יש שחקנית ראשית חדשה (רבקה פרגוסון המדהימה) וגם יש ארגון מסתורי רשע חדש (אהלן לשון האריס המטריד). מרבית העלילה מתרחשת בווינה ובלונדון, מה שמכניס ניחוח אירופאי איכותי קלאסי. הסרט הזה הוא בהחלט המעודן שבחבורה.הסרט מתחיל בסצנה המדוברת והבומבסטית שסוקרה בשלל אתרי בידור, בה טום קרוז נתלה על גבי מטוס מטען ממריא. אם אתם חושבים שזאת סצנת השיא, אתם טועים. יהיו בהמשך שפע מרדפים רגליים, באופנועים, מכוניות, קרבות פיסיים, סצנת התנקשות סוחפת המזכירה את "האיש שידע יותר מדי" וכמובן גם העלילה שבה אית'ן האנט נאלץ להתחבא מה-CIA שגרם לפירוק כוח משימה בלתי אפשרית בזמן שהוא מחפש מידע על רשת סוכנים מרושעת, מקצועית וסודית הנקראת ה"סינדיקט" אותה מנהיג הבריטי המטריד – שון האריס. מטרת ה"סינדיקט" היא לערער את יציבות העולם בעזרת רצף פיגועים והתקפות טרור שרק ילכו ויחמירו.
אית'ן נחטף על-ידי הארגון אבל ניצל על ידי סוכנת בריטית סמויה בשם איילה פאוסט. כמובן שיהיה ביניהם משהו אבל לא יותר מדי כי יש כל מיני סצנות פעולה שהן הרבה יותר חשובות מהמתח המיני בין שני הסוכנים. סיימון פג כמובן ידאג שיהיה הומור וכיף, ג'רמי רנר יעניק את האסמכתא האיכותית ואילו וינג ריימס ימשיך להיות הדמות האפרו-האמריקאית שאין לה ממש שימוש ואנחנו לא ממש זקוקים לה מבחינה תסריטאית אבל אנחנו זקוקים לאפרו-אמריקאי, אז וינג ריימס יכול להיות בטוח במעמדו כחברו הטוב של קרוז גם בסרטי ההמשך הבאים.נראה שסדרת הסרטים הזאת מזדקנת יפה. היא הצליחה לצבור תאוצה ולהשתפר מסרט אחד למשנהו. כמו כוכב הסדרה, טום קרוז, גם היא מזריקה לעצמה בוטוקס במקומות הנכונים, עוברת שלל מתיחות ומחליפה במאים כדי להתאים את עצמה לצרכן העכשווי. מי היה מאמין שאת הסרט הראשון ביים בריאן דה-פלמה, שהיום שום אולפן גדול לא היה מעסיק אותו. את הסרט השני ביים ג'ון וו, פעם הדבר הכי לוהט בעולם הקולנוע שנחטף להוליווד ונמלט ממנה אחרי הטראומה שחווה בה. ג'יי ג'יי אברהמס התחיל את קריירת שוברי הקופות שלו בסדרה הזאת והיום מביים את "מלחמת הכוכבים". לעומתו בראד בירד ניצל את ההצלחה כדי לרסק לעצמו הקריירה עם "בחזרה למחר" המביך מתחילת הקיץ.הסדרה הטלוויזיונית עליה מבוססים הסרטים שודרה לראשונה בשנת 1966 וירדה מהמסך בשנת 1973. נראה שלאור המלחמה הקרה המתחדשת בין המזרח למערב והשימוש בהאקינג של מדינות אחת נגד השנייה וגם של ארגוני טרור פרטיים, דווקא עכשיו סדרת הסרטים הזאת רלוונטית מתמיד. לכן הבחירה בכריסטופר מקוורי התסריטאי זוכה האוסקר על "החשוד המיידי" ומי שכבר עבד עם קרוז בעבר כתסריטאי ובמאי היא נבונה ומשרתת היטב את הסרט. הוא מצליח לעשות שימוש באקטואליה כדי להטעין את "משימה בלתי אפשרית" באנרגיות עכשוויות וצעירות ובמקביל לא מוותר על התחושה האלגנטית הקלאסית שכל כך אפיינה את הסדרה הטלוויזיונית. התוצאה היא אחד מסרטי הקיץ המבדרים של התקופה.
משימה בלתי אפשרית: אומת הנוכלים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1510/08/2018 02:02:26
8/10אייקון ציון
סרט חכם וממוקד. המשחק מעולה, הצילום מצויין, הפס-קול נפלא ומוסיף המון (!) לאווירה, סצנות האקשן סוחפות ומתוחכמות, העריכה נהדרת והדיאלוגים די מרשימים ועשויים היטב אך התסריט והעלילה לעיתים נמרחים מידי, לפעמים מנסים מידי להרשים ולהלהיב ויכלו להיות קצת יותר טובים. בקיצור, מומלץ.
שם: aloncoolגיל: 2112/03/2016 21:18:31
9/10אייקון ציון
סרט פשוט מעולה, אהבתי אותו מאוד ואני מצפה לבא בתור טום קרוז עדיין במיטבו
שם: The traveling cookieגיל: 3106/02/2016 12:38:04
7/10אייקון ציון
סרט אקשן אקשן אקשן. לפעמים מרגיש קצת מרוח, אבל סה"כ מאוד מהנה אם כי היה אפשר לקצר אותו. טום קרוז חוזר והיטב, הסרט עובד וגם אם הוא לא הגיוני בסופו, אז יאללה הוא עדיין נחמד.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט