"הנסיך הקטן" – ביקורת #1

"הנסיך הקטן".

"הנסיך הקטן".

"הנסיך הקטן" הוא סרט אנימציה צרפתי שמשתמש בספר באותו השם מאת אנטואן דה סנט-אכזופרי, והוא השני לעשות כן אחרי שהספר עובד לסרט מוסיקלי כושל בבימוי סטנלי דונן ב-1974. ספר האגדות המודרני הוא ספר דק שחייבים להוסיף לו משהו כדי להפוך אותו לסרט באורך מלא, ובמקרה של סרט האנימציה החדש מדובר בסיפור על אם ובתה שעוברות לגור בשכנות לטייס זקן שכותב את הסיפור שיהפוך לספר "הנסיך הקטן".

השעה הראשונה עובדת מצוין, ואני מעריך את הרעיון מאחורי החלק השלישי של הסרט, הניסיון להעביר את רוח הספר, אך מרגע שהמטוס ממריא (בקטע מקסים ומרהיב) הסרט עובר לגמרי לפנטזיה ועובר למחוזות שעובדים פחות טוב. החלק הזה במיוחד אינו מתאים לילדים, ואף יכול להפחיד חלק מהם.

הסרט מסופר בצורה חכמה, עם מלא רעיונות מקסימים, הומור טוב והוא גם מצליח לרגש. גם העיצוב נפלא; החדר של הטייס מעורר רצון להיכנס אליו. גם עיצוב הדמויות נהדר, ואיש העסקים משעשע במיוחד. בקטעים של העלילות מתוך "הנסיך הקטן" משתמשים בסוג אנימציה אחרת. זאת החלטה נבונה וזה עשוי נהדר. עם זאת, יש שימוש יתר במבט-על בסיפור המסגרת, שהוא הרבה יותר מסיפור מסגרת במקרה הזה. החלקים המצוטטים מתוך הספר תופסים חלק קטן להפליא מהסרט. סיפורו של מדליק הפנסים, למשל, אינו מסופר והוא מופיע בשני אזכורים ויזואליים בלבד.

"הנסיך הקטן".

"הנסיך הקטן".

את הסרט ביים מארק אוזבורן, הבמאי של "קונג פו פנדה" (שלא ביים סרט באורך מלא מאז!), הסרט הטוב ביותר של אולפני דרימוורקס. ראיתי את הגרסה המקורית בצרפתית. את רוב הדמויות מדבבים שחקנים מוכרים, ביניהם מריון קוטיאר, (בעלה) גיום קנה, וינסן לינדוןן, וינסן קאסל ואנדרה דוסלייה כטייס. כולם מוצלחים מאוד ונעלמים בדמויות שהם מגלמים.

דירוג: ★★★☆☆

הנסיך הקטן (צרפת, 2015)
בימוי: מארק אוסבורן | תסריט: אירינה בריגנל, אנטואן דה סנט-אכזופרי | דיבוב באנגלית: ג'ף ברידג'ס, ריילי אוסבורן, רייצ'ל מק'אדמס, מקנזי פוי | מוסיקה מקורית: האנס זימר
הפצה: לב סרטים ובתי קולנוע, החל מה-06.08.2015 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?