שתף קטע נבחר

"ג'וני ואבירי הגליל": איזה קטע, הוא זונה

עוז זהבי, אושרי כהן וחבריהם מוכרים בכיף את גופם ב"ג'וני ואבירי הגליל" - כי זנות גברית היא כנראה עניין משעשע. סצנות הסקס אולי נועזות, אבל הסדרה עצמה ממש לא

אז מה בא לכם? איך אתם אוהבים את הביקורת שלכם? כי ממש כמו ג'יגולו שמזמינים הביתה, "ג'וני ואבירי הגליל" יכולה להיות כל מיני דברים. היא עשויה להגיע אליכם הביתה עם שושנה, סליפ וחיוך ממזרי, לכבוש אתכם ולתת לכם גוד טיים על תקן סדרה חמודה וסקסית על גברים עובדים. מצד שני היא עלולה להתפרש כניסיון קהה-חושים להציג זנות בתור משהו משעשע. עיתוי אומלל אם לוקחים בחשבון מציאות שבה נערת ליווי תולה את עצמה מרוב יאוש במקום שבו עבדה וגרה. זה תלוי מאיזה בית אתם, בית הלל, בית שמאי או בית בושת.

בקיצור, "ג'וני ואבירי הגליל" שעלתה אמש (ד', 22:00, yes) מציירת סיטואציה חצי-מצחיקה חצי-מצוקתית שמובילה כמה גברים גליליים - עוז זהבי, יואב לוי, אושרי כהן ויוסף סוויד, השחקן הערבי הראשון שמפברק מבטא ערבי! – להתקבץ יחד ולמכור את גופם לנשות הגליל בשעה שאחותו המתבגרת של אחד מהם מסרסרת אותם כדי לא למצוא את עצמה בפנימייה.

 

כמו בחיים, גם הטלוויזיה לא נוגעת בזנות נשית וגברית עם אותו המקל. כשנשים מדרדרות לזנות זה הרבה פחות מצחיק, ואז עושים את "בלו נטלי" או "אלנבי". כשגברים הופכים לג'יגולוז אין בזה שום דבר משפיל, מדכא או מסרס. להיפך, הם בעצם מגשימים פנטזיה גברית, ואז אפשר ליצור קומדיה כמו "ג'וני ואבירי הגליל". אנחנו לא המצאנו את זה. מ"פול מונטי" ועד "אשה יפה" הקולנועיים נמתח קו ברור שמבהיר שגברים לא נפגעים כשהם מוכרים את הגוף שלהם, אבל אשה עובדת תיגאל רק אם מישהו ישלוף אותה משם ויעניק לה כבוד ומעמד.

 

ג'וני ואיברי הגליל. מצחיקה פה ושם (צילום: איתן ברנט, באדיבות yes) (צילום: איתן ברנט, באדיבות yes)
ג'וני ואיברי הגליל. מצחיקה פה ושם(צילום: איתן ברנט, באדיבות yes)
 

"ג'וני ואבירי הגליל" היא סדרה חמודה, לא יותר, שרוכבת על העובדה שסצנות סקס הן כרגע מאסט בכל סדרה בארה"ב (כמאמר המשורר, "It's not porn, it's HBO") וכפועל יוצא גם בשאר העולם. לפעמים הן אינטגרליות, ורוב הזמן מטרתן היא לזעזע או לחרמן נטו. המגמה הזאת הפכה אותנו לכל כך עמידים בפניהן, ש"ג'וני ואבירי הגליל" לא צריכה לחשוב פעמיים כשהיא שולפת את ג'וני ואיברי הגליל. להיפך, היא ממתגת את עצמה כסדרה נועזת ובוטה, שדוחקת עוד קצת את גבול הסבילות למין טלוויזיוני שפיתחנו עם הזמן.

 

ברור, אין משהו בחיים שאי אפשר לצחוק עליו, אני בעד. אני גם לא מאמינה שהטלוויזיה אמורה לחנך את הצופים או להטמיע בהם פוליטיקלי קורקט מתיש. אבל יש משהו שטחי על גבול הצורם בהיצמדות לתפיסה שגברים שמקבלים כסף תמורת מין הם בסיס לקומדיה. לא בגלל הרעיון עצמו כמו בגלל כל הקלישאות שמגיעות יחד איתו, בכל מה שקשור בסקס ויחסי גברים נשים.

 (צילום: איתן ברנט, באדיבות yes) (צילום: איתן ברנט, באדיבות yes)
(צילום: איתן ברנט, באדיבות yes)
 

זה לא שאי אפשר להעביר מול "ג'וני ואבירי הגליל" 40 דקות התפעמות מעוז זהבי. היא אכן מצחיקה פה ושם ומצולמת לא רע, אבל תכלס שני הפרקים הראשונים לא הפגינו חזון תסריטאי שרומם אותו מעל הממוצע. כמו כן, בואו נודה בַּאמת – חוץ מזהבי אף אחד מהשחקנים האחרים לא באמת נראים כמו ג'יגולואים. עניין בסיסי של אמינות בליהוק, נו אפנס. כמו שזה נראה מפה, בפרקים הבאים ג'וני והאבירים שלו עומדים להלהיט הרבה מאוד נשים גליליות. נקווה שהם יזקפו לזכותם גם אמירה קצת יותר מקורית מ"אמא, תראי, אני ג'יגולו!".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איתן ברנט, באדיבות yes
עוז זהבי ב"ג'וני ואבירי הגליל"
צילום: איתן ברנט, באדיבות yes
לאתר ההטבות
מומלצים