אהבה וחסד ביקורת סרט

Love and Mercy Movie Review

תמונת כתבמור קומפני על "אהבה וחסד":
"סיפור גדול שמעלה שאלות על מוסר, תהילה וחופש"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Love and Mercy
משחק פול דאנו, ג'ון קיוזאק, פול ג'יאמטי, אליזבת בנקס במאי/ת ביל פולאד  
דרמה
ביקורת סרט לאהבה וחסד מאת מור קומפני | מבקרת קולנוע
ציון המבקר
"פשוט ומרגש"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע91.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די6.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות2.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אחרי "קוביין: מונטאז' של גיהנום", שנחל הצלחה רבה בפסטיבל דוקאביב האחרון ו"איימי", מגיע סרט ביוגרפיה מוזיקלי נוסף לישראל, "אהבה וחסד". הפעם מדובר בסרט עלילתי ולא תיעודי, המביא את סיפורו של מנהיג להקת הביץ' בויז, בריאן ווילסון, מי שנחשב לאחד הגאונים המוזיקליים הגדולים ביותר של המאה ה-20, שהיה שותף מלא לתהליך עשיית הסרט."אהבה וחסד" מתנהל בשני מישורים: ווילסון של שנות ה-60 שחווה הצלחה מטורפת עם להקתו, אך מערכת היחסים המורכבת עם אביו, התנסויותיו בסמים מסוגים שונים והלחץ לייצר אלבום שיספק אותו ומצד שני את חבריו ללהקה מביא להתערערותו הנפשית. החלק השני של הסרט עוסק בווילסון של שנות ה-80, כשההצלחה מאחוריו ומצבו הנפשי מעורער מתמיד. הוא נמצא תחת השגחתו של ד"ר יוג'ין לאנדי שמלעיט אותו בתרופות פסיכיאטריות וסמים נוספים ומנתק אותו מחבריו וממשפחתו. כנגד כל הסיכויים פוגש ווילסון במלינדה לדבטר. היא מתאהבת בו על אף שהוא לא קומוניקטיבי ומעורער, ומנסה להציל אותו מלפיתתו האובססיבית של לאנדי.
זהו סרטו הראשון כבמאי של ביל פולאד, שחתום כמפיק על סרטים רבים ובולטים של השנים האחרונות: "12 שנים של עבדות", "הולכת רחוק", "עד קצה העולם" ועוד. מי שמצפה אולי לגלות את הניסיון המועט של פולאד כחיסרון בולט של הסרט, ודאי יופתע לטובה, ממש כמו כותבת שורות אלו. פולאד מזגזג באופן מרתק בין שני המישורים של הסרט, כאשר הוא מתאים גם בין תנועות המצלמה ואופן הצילום (סטטי או כתף) לבין מצבו הנפשי של ווילסון. על מנת לשחזר במדויק את קטעי ההקלטה באולפן, פולאד צילם את הסצנות המדוברות באולפן המקורי בו הוקלטו האלבומים, וביקש מנגנים אמיתיים לעבוד עם פול דני, שמגלם את ווילסון בצעירותו. אלו הקטעים המעניינים ביותר בסרט, המשקפים באופן מאוד מציאותי תהליך עבודה על יצירה לצד גאון מתוסכל ומבולבל.דנו ("מיס סאנשיין הקטנה", "זה ייגמר בדם" ועוד) ממחיש תצוגת משחק יוצאת מן הכלל ומרגש בגילום ווילסון הצעיר. גם אליזבת בנקס מבריקה בתפקיד מלינדה, וג'ון קיוזאק המגלם את ווילסון המבוגר אמין וסוחף לא פחות. פול ג'יאמטי אמנם משכנע מאוד בתפקיד הפסיכיאטר לאנדי, אך הבעיה היא דווקא בעיצוב דמותו השטוחה למדי, המציגה אותו כאיש הרע הקלאסי, ללא הרבה עומק.
אין ספק שהחלק המרתק ביותר של הסרט הוא זה המתאר את ווילסון הצעיר, וגם נוגע בנקודה הרגישה על קו התפר שבין טירוף וגאונות. אורן מוברמן ומייקל לרנר כתבו תסריט שנופל לעיתים לקלישאות, בעיקר בחלק השני של הסרט העוסק בווילסון המבוגר ומציג דמויות שמעוצבות כגיבורי קומיקס. לעומת זאת, החתירה לדיוק בצילום הקטעים המוזיקליים והמעקב אחר תהליך ההידרדרות של ווילסון הצעיר כמעט מהפנטים.נדמה שהיה נכון לומר שזהו סרט חובה עבור מעריצי הלהקה וחובבי מוזיקה בפרט, אך לא כך הדבר, שכן "אהבה וחסד" מסתמן כהפתעה חיובית גדולה של קיץ משמים עם המון סרטים בינוניים ומטה. יש שמצאו את הקפיצות בזמן של היצירה הזו יומרניות, בעיניי זו דרך טובה ונכונה להמחיש כמה מימדים מדמותו של ווילסון, במקום להתמקד בעשור אחד בחייו וכך ליצור עוד ביוגרפיה משעממת ושגרתית.מאחורי "אהבה וחסד" עומד בעיקר סיפור גדול שמעלה הרבה שאלות על מוסר, תהילה וחופש, בין אם ממשי או יצירתי. העשייה הקולנועית עצמה אולי לא מצטיינת אבל מצליחה לסחוף ועובדת. גם בקטעים הפחות מהודקים, מצליחים השחקנים לאזן את המשוואה באמינותם. "אהבה וחסד" הוא שעתיים של קולנוע פשוט ומרגש.
אהבה וחסד - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: בןגיל: 3123/07/2016 08:53:55
7/10אייקון ציון
מומלץ בעיקר למריצי פט סאונדס. פול דאנו וג''ון קיוזאק משחקים טוב מאוד. הסצנות הטובות ביותר הן אלו שבהן רואים את בריאן מתמודד עם הקולות והשיגעון. פרט לכך יש הרגשה שאין מספיק עומק בעלילה
שם: anipoגיל: 4427/04/2016 12:54:37
7/10אייקון ציון
נראה לי שלא רק הקשישים מביננו ימצאו כאן עניין ,כי הסיפור הוא מעבר לעניין המוסיקלי סביב אחת הלהקות הבולטות של שנות ה-60 ובכיר חבריה. העלילה נעה סביב שני צירי זמן. הראשון הוא בראיין וילסון בצעירותו בשיא הצלחתו עם להקת ה beach boys והשני הוא כאשר הוא איש מבוגר יותר ששיא תהילתו מאחוריו. בראיין גדל בבית בו אביו נהג להכותו וחינכו בשיטת המקל ופחות בשיטת הגזר. החרדות מהן סבל ,הסביבה הלא תומכת מצד משפחתו וחבריו ללהקה והשימוש בסמים מגיל צעיר, נותנים אותותיהם גם בגיל מבוגר. הפסיכולוג שלו שהוא סתם איש רע, כופה עליו לחיות בסוג של בית כלא בתוך עצמו .גם כאשר בריאן מכיר בחורה ,הפסיכולוג עושה הכל כדי להפריד ביניהם. אך למזלו , אותה בחורה לא רק שהיא יפהפיה, היא גם בעלת לב ענק ונשמה טובה. בסרט משולבים שירים של הלהקה כולל תיאור של איך נולד להיטם הגדול ביותר good vibrations . גם ראוי לציין את משחקם המעולה של כל המשתתפים.
שם: ערןגיל: 4728/11/2015 19:54:27
7/10אייקון ציון
דרמה על חייו של סולן הביצ'' בוייס שמזמר מצליח הופך למכור לסמים , אלכוהול ותרופות. בחורה אותה הוא מכיר משנה את חייו. דרמה טובה המצליחה לשמור על עניין.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט