המתנה ביקורת סרט

The Gift 2015 Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "המתנה":
"מותחן משובח, כתוב נפלא, מבויים במקצוענות עם משחק מעולה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Gift 2015
משחק ג'ייסון בייטמן, רבקה הול, ג'ואל אדגרטון במאי/ת ג'ואל אדגרטון  
מתח/פעולה
ביקורת סרט להמתנה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מצמיד לכסא"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע68.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די24.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"המתנה" הוא באמת סוג של מתנה לחובבי סרטי המתח האיכותיים. אחרי תקופה יבשה שבה כמעט הפסיקו לחלוטין ליצור מותחנים טובים והקצת מהם שהגיעו ארצה אכזבו קשות דוגמת "מקומות אפלים" ו"הקומה ה-7", נראה שחובבי הז'אנר יזכו לעדנה קצרה בזכותו של השחקן/במאי/תסריטאי ג'ואל אדגרטון. הוא זכור לכם אולי מתפקידיו בסרטים כגון: "קינקי בוטס", "ממלכת החיות" , "כוננות עם שחר" וכפרעה בסרטו הכושל של רידלי סקוט, "אקסודוס: אלים ומלכים". אדגרטון הוא כוכב קולנוע אוסטרלי, שחקן איכותי שמוערך בהוליווד והוא גם מפתיע ומתגלה כאיש קולנוע רציני ומקצועי בהתהוות.אדגרטון כבר התנסה בכתיבה. הוא כתב את התסריט לדרמה המשטרתית "עבירה" שבה הוא שיחק לצד טום ווילקינסון. הוא היה שותף לכתיבת התסריט לסרט "The Square" שאחיו ביים והיה בין האנשים שהשתתפו בכתיבת הסיפור עליו היה מבוסס התסריט לסרט "The Rover" עם גאי פירס ורוברט פטינסון. סרטו הראשון כבמאי, "המתנה", הוא בהחלט אחת ההפתעות היותר מוצלחות שהיו לנו בקיץ האחרון ולא בגלל שמדובר באיזושהי יצירה איכותית בלתי נשכחת. להפך, מדובר במותחן הפועל לפי נוסחה מאוד צפויה. ההפתעה היא השימוש התסריטאי שעושה אדגרטון בנוסחה וכיצד הוא מצליח להפתיע את הקהל בעזרת הליהוק החכם והבימוי המאופק והבוגר, ששותל בזהירות ובתחכום בצופים זרעים של פחד ואימה.
כמו המון מותחנים על זוגות המכניסים גורם שלישי לביתם וזה מערער את השלווה בחייהם וחושף את מערכת היחסים העכורה שלהם, גם כאן הסרט מתמקד בשלוש דמויות. סיימון הוא מנהל בכיר בחברת הייטק, רובין היתה מעצבת בעברה וכיום עקרת בית. הם התגוררו בשיקגו ולאחרונה עברו ללוס אנג'לס בעקבות עבודתו החדשה של סיימון. בחנות רהיטים הם פוגשים את גורדו, מי שלטענתו היה חבר ילדות עוד מבית הספר התיכון של סיימון. גורדו הוא חייל לשעבר, שלא ממש ברור מה מעשיו ביומיום אבל הוא בהחלט אוהב להשאיר מתנות בפתח ביתם של הזוג המופתע. רובין מוחמאת מהניסיונות של גורדו להתיידד עימם אך סיימון לא ממש נהנה מהחדירה לפרטיות. מרגע זה לא אמשיך לכתוב על שלל ההתפתחויות המפתיעות והבלתי צפויות.הנוסחה הזאת קיימת שנים רבות, כמעט מאז ראשית ימי הקולנוע, ונראה שהיא תפסה תאוצה אי שם בשנות ה-80 ומאז התפוגגה. אדגרטון מצליח להטעין אותה מחדש באנרגיה מאחר והמותחן שלו מבוסס על הדמויות, על השינויים שהן עוברות כמו גם על מערכת היחסים ביניהן. זה לא מסוג המותחנים שהופכים במהירות לזוועתונים כדי למשוך קהל צעיר, אלא דווקא הכניסה האיטית לתוך עולמם של הזוג ולתוך העלילה שהולכת ומתפתחת היא זאת שהופכת את היצירה הזאת לסרט מטריד, מלחיץ ולעיתים אף מקפיץ.
"המתנה" היה בקלות רבה יכול להפך למותחן טראשי בסגנון שנות ה-80 כמו "חיזור גורלי" אבל הוא מתגלה כיצירה אינטליגנטית וטורדת שלווה הנשענת על דמויות מורכבות. בסופו הסרט מצליח להפתיע ולעורר אי נוחות עמוקה שמצליחה לזעזע ולהכות בצופים בחוכמה בלי להיגרר לפרובוקציות זולות. אדגרטון מתגלה כבמאי מבטיח שמסוגל גם לבדר וגם להעניק לצופה חווית צפייה הרבה יותר מכובדת ועמוקה מעוד מוצר הוליוודי שטחי וזול.
המתנה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4408/07/2016 18:37:19
8/10אייקון ציון
מתחיל באופן די בנאלי והרושם המתקבל הוא שכבר ראינו סרטים מסוג זה בעבר, כלומר הפסיכופט המסוכן שנכנס לחיי הדמויות המרכזיות ומאיים עליהן. אבל, לאחר זמן מה זה מקבל תפנית מעניינת וכל הדינמיקה משתנה באופן לא צפוי. זוג נשוי ללא ילדים שעובר לגור בדירה חדשה בעיר אחרת, כאשר הגבר מתחיל עבודה חדשה ושניהם ממשיכים בניסיון שלא עבד עד כה להקים משפחה. יום אחד הם פוגשים בחנות בה הם קונים, גבר זר שפונה אל הבעל ומזכיר לו שלמדו יחד בתיכון. נוצר קשר בין השלושה כאשר הגבר הזר שולח אליהם מתנות ומנסה להתקרב אליהם. עם הזמן הקשר של הזוג עם אותו גבר נעשה לא נוח והם מרגישים שכוונותיו לא תמימות. בעקבות מקרה בו הם עולים על שקר שסיפר להם, הזוג מחליט לנתק איתו קשר. מפה הדברים מתפתחים לכוונים מפתיעים.בסופו של דבר יש גם לקח חשוב לחיים.
שם: .MOR Rגיל: 1310/06/2016 00:34:33
8/10אייקון ציון
סרט מרתק !!! השחקנים מושלמים, הצילום מעולה, הפס-קול מוסיף המון לאווירה, סצנות המתח מותחות ומלחיצות המיוחד, הדיאלוגים מעניינים ברובם ובנויים היטב והתסריט והעלילה מרתקים, מפתיעים ומעניינים במיוחד (חוץ מה-30 דקות הראשונות). בקיצור, סרט חובה !!!
שם: ניצןגיל: 2822/11/2015 00:09:31
5/10אייקון ציון
מתחיל חלש ומתגבר, סיפור נחמד ומותח.משאיר אותך עם כל מיני שאלות בסוף
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט