להתעורר מפחד ביקורת סרט

Before I Wake Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "להתעורר מפחד":
"סרט אימה שמנסה להתאים את עצמו לכל המשפחה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Before I Wake
משחק סקוטי תומפסון, תומאס ג'יין, קייט בוסוורת' במאי/ת מייק פלנגן  
אימה
ביקורת סרט ללהתעורר מפחד מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"משעשע מסוגו"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע30.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די58.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות11.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מייק פלנגן יצר לעצמו שם כבמאי של סרטי אימה ומתח אמריקאים עצמאיים דלי תקציב. בעקבות הרעש שסרטו "השער" עורר (מסרטי האימה המצליחים של השנים האחרונות) נראה שדרכו של פלנגן נסללה לתוככי התעשייה ההוליוודית. סרטו החדש כבר מתהדר בשלושה שחקנים מוכרים קצת יותר: קייט בוסוורת', תומאס ג'יין ואנאבת' גיש. אגב, סרטו הבא הוא המשכון ללהיט האימה Ouija משנת 2014 שלא הגיע ארצה.במקרה של "להתעורר מפחד" החדשות הטובות הן שהסרט יצא בישראל חודש לפני שאר העולם. בדרך כלל הסרטים המוקרנים במסגרת הקרנת חצות יוצאים באיחור משמעותי של חודשים ואפילו שנים. חובבי הז'אנר הישראלים לא מתאפקים ומוצאים דרכים לראות את הסרט ברחבי הרשת. לראשונה זוהי הזדמנות לראות סרט אימה על המסך הגדול לפני שהוא מגיע לבתי הקולנוע באירופה ובארה"ב. נקווה שהמגמה הזאת תימשך. החדשות הפחות טובות הן שזהו סרט אימה מאוד הוליוודי, אפילו מזכיר בחלק השלישי סרטי אימה שנוצרו בשנות ה-80 כאשר קהל היעד הוא בני נוער והוריהם. בערך כמו החידוש הקלוקל לסרט האימה "פולטרגייסט" שהוקרן בתחילת הקיץ.
העלילה מתמקדת בזוג הורים מאמצים, ג'סי ומארק (קייט בוסוורת' ותומאס ג'יין), שעדיין מתמודדים עם מותו הטראגי של בנם היחיד וחוסר הצלחה להביא ילד נוסף לעולם. קודי הוא ילד בן 7 שאמו החד הורית נפטרה בנסיבות טראגיות. ג'סי ומארק זוכים לאמץ את הילד המתוק ומגלים שהוא ניחן ביכולות על טבעיות - חלומותיו מתעוררים לתחייה בזמן שהוא ישן. כל עוד מדובר בפרפרים זה מאוד נחמד, גם כשבנם ז"ל מתחיל להסתובב בלילה בדירה זה לא ממש מטריד אותם אבל כאשר איש הסרטן המאיים מהסיוטים של קודי מופיע זה כבר הרבה פחות סימפטי. ההורים חוקרים ומגלים שלילד המתוק יש היסטוריה לא ממש מוצלחת עם הורים מאמצים שנעלמו ומכאן הכל הולך ומסתבך.את פלנגן לא מעניין ליצור סרט אימה טראשי. הוא מעוניין להציג אנשים עם היסטוריה פגומה, חסכים פסיכולוגים ורגשיים ולספק לקהל הצופים דרמה שמתוכה נובעת האימה שבמקרה הטוב תקפיץ אותנו מהכיסא ברגע הנכון. בשביל כך לוהק הילד ג'ייקוב טרמבלאי המקסים שנע בין מתיקות יתר, בגרות רגשית ואף מפתיע לעיתים עם משחק אמין. קשת הרגשות שהילד הצעיר צריך להתמודד איתן היא אפילו מורכבת וקשה לשחקן בוגר ומקצועי. הילד צולח את המשימה ומגלם את קודי בצורה מעוררת הזדהות שגרמה לבנות באולם להגיד כמה וכמה פעמים כמה הוא מתוק ומקסים.
אז מה הבעיה עם הסרט "להתעורר מפחד" מלבד הקהל בהקרנת חצות ביום חמישי בסינמה סיטי גלילות? זוהי חוויה מפוקפקת לראות את הסרט יחד בני נוער שהזכירו לי נשכחות מהשורה האחרונה באוטובוס בטיול השכבתי בתיכון, פלוס טלפונים ניידים, תמונות סלפי באמצע הסרט, פייסבוק ו whatsApp. הבעיה העיקרית עם הסרט היא שהוא לא מפחיד במיוחד. הוא נחמד מדי. אולי לחסרות וחסרי ניסיון בז'אנר כמו הקהל הצעיר שמילא את האולם וקפץ בכל רגע נתון ואף היה מופתע מהסוף הלא מפתיע, זה יכול להיחשב לסרט אימה. מבחינתי זאת קייטנה לזאטוטים. בקיצור, סרט ז'אנר חביב למתחילים.
להתעורר מפחד - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: Jason Stathamגיל: 2619/01/2017 22:06:14
4/10אייקון ציון
לא מחדש לא מפחיד בקיצור עדיף להמשיך לישון ולא להתעורר לצפייה בסרט.
שם: pikabooגיל: 3107/01/2017 15:23:09
7/10אייקון ציון
איך יכול להיות שסרט שראיתי לפני חצי שנה, מגיע לקולנוע רק עכשיו ?? זה לא אמור להיות הפוך ?
שם: אליגיל: 3622/08/2015 21:15:42
6/10אייקון ציון
עוד סרט שבמרכזו בית רדוף ילד אחוז דיבוק וסיפור שחוק שראינו כבר יותר מידי פעמים ביותר מדי עיבודים וגם הסרט הזה לא מחדש שום דבר.
קישורים
חץ להתעורר מפחד (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי אימה
טהורה Immaculate חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.7ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט