המתאבק ביקורת סרט

The Wrestler Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "המתאבק":
"קלאסיקה אמיתית"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Wrestler
משחק מאריסה טומיי, אוון רייצ'ל ווד, מיקי רוורק, מרק מרגוליס במאי/ת דארן ארונופסקי  
דרמה
ביקורת סרט להמתאבק מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"קלאסיקה אמיתית"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע11.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די77.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות11.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"רקוויאם לחלום" הוא סרט ששינה את חיי. לכול אדם שאוהב קולנוע יש רשימת סרטים שהכי השפיעו עליו ובשנת אלפיים נכחתי בבכורה של סרטו המהפנט של דארן ארונופסקי בניו-יורק. העוצמה של הסרט טלטלה את עולמי. ליוצר השאפתני ונטול הפשרות לקח זמן ליצור סרט חדש, במשך שש שנים הוא עמל על "המעיין" ובשנת 2006 הסרט השאפתני והרוחני משהו, יצא למסכי הקולנוע. הביקורות היו מעורבות ומטה. כולם ציפו לראות כיצד היוצר המדובר עתיד להציל את הקריירה של עצמו בזירת האגרוף המדממת ביותר בעולם אחרי הוליווד.לארונופסקי היה קלף אחד מנצח. תסריט קלאסי מהודק ומדויק של רוברט די. סיגל ושחקן שבעבר היה כוכב קולנוע סקסי שהדרדר לסמים ומצא את עצמו מתאבק בזירות האבקות שונות ומשונות בדיוק כמו גיבור הסרט - מיקי רורק. "המתאבק" הוא לא רק הקאמבק המרשים ביותר לשנת 2008 של במאי שרבים כבר הספידו אותו אלא גם של שחקן מעולה שהפך לבדיחה בעיקר בזכות עצמו. מדובר גם באחד האירועים הקולנועים המרשימים ביותר של השנה החולפת. סרט הוליוודי קלאסי שמשחק לפי כול הכללים, ובמקביל מרסק אותם ומנצח כנגד כול הסיכויים.
מה שמדהים הוא שלכאורה "המתאבק" הוא סרט בנים קשוח ואכזרי אבל בעצם מאחורי שפע סצנות קשות לעיכול מדובר בדרמה ריאליסטית נוגעת ללב. יצירה קולנועית אישית, כואבת ואכזרית. כול מי שיצליח להתגבר על האלימות הגראפית בסצנות הקרב, הדם הניגר והמזוכיזם של המשתתפים בקרבות, יגלה דרמה אמריקאית מסורתית ואינטליגנטית שעשויה ביד אמן. "המתאבק" הוא יצירה הוליוודית קלאסית שבה הגיבור יודע שזמנו על גבי הפלנטה קצוב והוא מנסה למצוא גאולה באהבה חדשה/ישנה ולחדש את מערכת היחסים עם בתו המתנכרת. לכאורה סרט בנאלי אבל רחוק מכך אלפי מונים.ארונופסקי, באופן די מפתיע, מצליח להימנע כמעט לחלוטין מתרגילי עריכה מגניבים וצילומים מסחררים ונצמד אל המבע הקולנועי המסורתי שלא מאפיין אותו בדרך כלל. אך יותר מכול זהו סרט של שני הכוכבים שלו. מיקי רורק תמיד היה בעיניי אחד השחקנים ההוליוודיים הגדולים ביותר שאני זוכר מילדותי. רק צריך להיזכר בהופעתו המצמררת ב"עכבר הבארים" משנת 1987 לצידה של פיי דאנויי שגם לה זה היה תפקיד מכובד אחרון. נראה שמאותו רגע הקריירה הקולנועית שלו רק הלכה לכיוון של התרסקות כאשר "סחלב פראי" המצליח והמביך בו זמנית, חיסל אותה כמעט לחלוטין.
האדם השני שעליו נשען הסרט היא השחקנית מאריסה טומיי. השחקנית שבעבר כבר זכתה באוסקר משנה על תפקיד קומי בסרט הזניח "בן דודי ויני" והיתה מועמדת על תפקידה הדרמטי "בחדר המיטות" עשויה לזכות באוסקר בפעם השנייה בזכות תפקידה כחשפנית החוששת להתאהב בלקוח המפורסם המתפרנס מהתאבקות. התפקיד של טומיי דורש ממנה לא רק להיות ערומה פיסית מרבית הסרט אלא גם להימנע מליפול לסטיגמות הצפויות - והיא עושה זאת בעזרת כישרונה הרב. לפני כשנה היא הרשימה בתפקיד משנה בסרט "לפני שהשטן ידע" ועכשיו היא מוכיחה שגם בגיל 45 היא מסוגלת להפתיע, להעיז ולגוון."המתאבק" שמופץ בארץ על ידי סרטי שני ומוקרן ברשת בתי קולנוע לב, הוא לא בדיוק הסרט שהייתם מצפים שיוקרן במעוז הבורגנות המתמחה בדרמות שנחשבות איכותיות. המנויים של קולנוע לב הם אנשים של אמצע החיים גם כלכלית וגם מבחינת גיל. בהקרנה שנכחתי בה זוגות שכנראה ציפו לראות את "הדוכסית 2" נטשו את האולם בהפגנתיות. אני דווקא חושב שזה די מרענן לצפות בסרט כול כך לא שגרתי, כול כך אלים וכול כך לא בורגני שפונה דווקא אל קהל צעיר ואלטרנטיבי באולם שפעם הקרין את "דור מזוין" ו"איידהו שלי" והיום מתמחה בסרטי נשים דוברי ספרדית, צרפתית ושפות מזרח אירופאיות בלתי ברורות. בהחלט אפשר לתת צל"ש לבחירת ההפצה הנועזת ולקוות שיהיו עוד בחירות כאלה גם בעתיד הקרוב.
המתאבק - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5030/07/2022 09:37:03
8/10אייקון ציון
סוד ההצלחה הוא בפשטות. ניכר שיוצאי הסרט לא התיימרו להמציא את הקולנוע מחדש וזו אחת הסיבות לכך שהוא טוב. מתאבק בגיל מתקדם שהיה כוכב גדול בעבר ונאלץ לפרוש בגלל סיבה רפואית, בדיוק לפני קרב מתוקשר חוזר אחרי 20 שנה שהוא אמור להשתתף בו.אחרי המכה שניחתת עליו ,הוא מגלה שעליו להתמודד בזירה חדשה ולא מוכרת, שזה ענייני פרנסה וקשרים עם בני אדם.כפי שציינתי, אין כאן משהו יוצא דופן אבל זה לא גורע מרמת ההנאה.
שם: .MOR Rגיל: 1530/06/2018 02:17:55
6/10אייקון ציון
סרט סטנדרטי ומאכזב. השחקנים מעולים לאורך רוב הסרט, הצילום לא רע בכלל, הפס-קול די מוסיף לאווירה, סצנות האגרוף סוחפות ומהנות, העריכה מצויינת ורוב הדיאלוגים עשויים היטב אבל התסריט והעלילה די משעממים, חסרי התרחשות ומעוף, בעלי קצב איטי, לא מלהיבים במיוחד ולעיתים גם שבלונים ונוסחתיים. בקיצור, לא מבין את ההתלהבות של המבקרים מהסרט. אפשר לראות. הצפייה לא חובה בכלל.
שם: nanaגיל: 2907/10/2017 23:55:03
10/10אייקון ציון
מעולה! בימוי פשוט מושלם של דארן ארונופסקי ותסריט מעולה. מיקי רווקר באחת מההופעות משחק הכי טובות של העשור. את הסרט הזה לא תרצו לפספס!
קישורים
חץ המתאבק (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט