סיקאריו ביקורת סרט

Sicario Movie Review

תמונת כתבנתן ליכטר על "סיקאריו":
"מותחן מאיץ דופק שלא מאפשר להוריד את העיניים מהמסך"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Sicario
משחק אמילי בלאנט, ג'וש ברולין, בניסיו דל טורו במאי/ת דניס וילנב  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לסיקאריו מאת נתן ליכטר | מבקר וכתב קולנוע
ציון המבקר
"מהפנט ומותח"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע52.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די40.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"חוק וצדק הם לא אותו הדבר". על האמרה זו מתבססים סרטי "מצ'טה" של רוברט רודריגז. בעוד שרודריגז בונה טרילוגיית מחווה ל-B movies ובין היתר עוסק במלחמת הסמים של כוחות ארצות הברית מול הקרטלים של מקסיקו, גם "סיקאריו", סרטו של דניס וילנב ("אסירים") מתבסס על ההבדלים בין חוק וצדק, אך באופן הרבה יותר רציני, כבד, דרמטי, מותח, אכזרי וראליסטי. אגב, יחסי החוק והצדק הם לא קו הדמיון היחיד בין הסרטים, אך כדי לא לעשות ספויילר, אמנע מלפרט."סיקאריו" (מתנקש בספרדית) הוא סרט מהפנט שתופס את הצופה בקרביים כבר מהסצנה הראשונה בה כוח FBI פולש לנכס בבעלותו של קרטל סמים. כמו ב"אסירים" וילנב אינו מרחם על הצופה ושומר על מתח גבוה לאורך כל הסרט. המחזה שאותה יחידה מגלה בתוך הבית אליו פלשה הוא מחריד ומוביל להסלמת המלחמה של האמריקאים בקרטלי הסמים המקסיקנים. כמו כן, האמריקאים מחזקים את הבנתם שהם רחוקים שנות אור מצעד שיכול ליצור השפעה ממשית, ושלמעשה המצב מכאן והלאה רק ילך ויחמיר.
אחרי התקרית המחרידה, מוקם כח מיוחד שמטרתו להנחית מכה קשה על אחד הקרטלים. הוא כולל בין היתר את הסוכן הזחוח מאט (ג'וש ברולין) אלחנדרו (בניסיו דל-טורו), מומחה לענייני קרטלים שהיה פעם תובע מטעם מקסיקו, וקייט מייסר (אמילי בלאט), מומחית לענייני בני ערובה, המקבלת הצעה להתנדב לכח, למרות שלא מדובר בתחום המומחיות שלה. קייט היא סוכנת FBI אידאליסטית. במהלך המשימה היא מגלה שדואגים שהיא תדע כמה שפחות על מהותה ודרכי הפעולה של הכוח המיוחד. היא מוצאת את עצמה נטחנת בין גלגלי היחסים שבין החוק לצדק."סיקאריו" הוא תסריט הביכורים של השחקן טיילור שרידן. הוא מטיח בפניו של הצופה את המציאות הלא פשוטה של הקרטלים בעיר הפשע חוארז ולא חוסך ביקורת בנוגע להתנהלות של הכוחות האמריקנים הנלחמים נגדם. כמו בסרטים ראליסטים אחרים, הוא אומר שהם למעשה שני צדדים של אותו מטבע.
תסריטו של שרידן משאיר לא רק את קייט באפילה דרך חשיפת חלקים קטנים של התמונה הגדולה, אלא גם את הצופה. מצד אחד זה קצת מתסכל והופך את הצפייה למעט מבלבלת. מצד שני, כאשר התמונה הגדולה מתבררת בסוף הסרט, החוויה הזאת הופכת לכדאית מאוד."סיקאריו" משלב בין שני סגנונות ויזואליים לכאורה "ריאליסטים" - האחד הוא העולם של ברוני הפשע של איש הטלוויזיה דיוויד סימון ("הסמויה" ו"דרוש גיבור") והשני הוא אנשי אכיפת החוק בסגנון דייויד אייר ("סוף משמרת", "יום אימונים מסוכן"). יחד עם זאת, דרך הצילום האווירתי המעולה של רוג'ר דיקינס ("ארץ קשוחה") והפסקול התעשייתי של ג'ון ג'והאנסון, שמחדיר את המתח עמוק יותר לבטנו של הצופה, נוצרת חוויה קולנועית שלא מאפשרת להוריד את העיניים מהמסך. ברגעים מסוימים, הסרט הופך ממותחן פשע מהפנט לסרט אימה איכותי. "סיקאריו" הוא סרט המתח המוצלח ביותר של השנה עד כה. הכינו את קיבתכם ואל תפספסו אותו.
סיקאריו - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מור רזגיל: 1306/04/2016 20:33:09
8/10אייקון ציון
סרט טוב מאוד וסוחף !!! השחקנים כריזמטיים, הצילום מעולה, הנופים מרהיבים, הפס-קול תורם מאוד לאווירה, האקשן מהפנט (אבל אלים וקשה מאוד לצפייה) אבל הדיאלוגים פוליטיים מדי והתסריט והעלילה בסוף דלים וחסרי נפח. בקיצור, סרט מעולה וכבד לפעמים. לאוהבי סרטים עמוקים !!!
שם: sophiaגיל: 2803/03/2016 18:55:50
9/10אייקון ציון
אחד הסרטים החי חזקים ומותחים שיצא לי לראות לאחרונה מאוד מומלץ
שם: ברגיל: 2027/02/2016 10:58:17
4/10אייקון ציון
האמת זה התחיל נחמד ברבע שעה הראשונה ואחר כך פשוט התקדם לסרט אקשן בינוני לא מעניין. שוב מה שאנחנו מכירים, קרטל סמים והמשטרה האמריקאית. שוב אותה דרמה מיותרת שוב סצנות שמזכירות דברים אחרים ובלה בלה בלה...לא מצאתי עניין רב. הסרט מתקדם לאט ובאופן עקרוני הוא פשוט לא מותח או מעניין....והייתי אומרת אפילו די גרוע... לא מומלץ
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט