זומבים, הם פאקינג בכל מקום. אם הספקנו במקרה לשכוח את זה במהלך חצי השנה האחרונה, פרק פתיחת העונה של "המתים המהלכים" משלח אותם בנו כבר בהתחלה. מרביץ בנו אותם על ההתחלה. אמנם עם אפקטים של גרין סקרין, אבל בסדר, האיכות נסלחת כשיש כזאת כמות. בכל זאת, מי ששרד שישה פרקים של "Fear the Walking Dead" - הספין-אוף האיטי להחריד ונטול הזומבים באופן מכעיס - סובל מחסך רציני בתחום. בור שלם מלא באלפי ווקרס שמאיימים על אלכסנדריה זו בדיוק הדרך להזכיר לו איפה הוא מת-חי.

להתחיל ישר עם אקשן זה רעיון נהדר, וגם מבנה הפרק כולו - ששיחק בין שני קווי זמן - היה סיפתח די מוצלח. קודם כל נראה לכם מה קורה עכשיו, ובין לבין תראו מה הוביל לזה. זה יוצר מתח וסקרנות, ומאפשר משחקי כימיה בין הדמויות. עם זאת, לא ברור למה היינו צריכים לראות את "העבר" בשחור ולבן, ועוד כל כך הרבה ממנו. זה אפילו קצת מעליב - היו צריכים לסמוך עלינו שנדע להבחין לבד באיזה טיימליין אנחנו נמצאים. אם המטרה הייתה להראות שכל מה שהוביל לתוכנית הפעולה היה חד וברור, ואילו התוכנית עצמה צבעונית ומבולגנת – זה מיותר. הרעשים שבקעו משיירת הזומבים עשו את אותה העבודה בהרבה פחות מאמץ.

בסך הכל, זו הייתה תכנית פעולה די טובה. חמש עונות של מלחמה לימדו את ריק דברים על זומבים, איך לנצל את מנטליות העדר שלהם ואיך לשלוט בהם באמצעות רעש. להוביל אותם החוצה מהבור כדי שלא יהיו כל כך קרובים לאלכסנדריה, החלילן מהמלין סטייל, נשמע כמו משהו שכל בר דעת היה חושב עליו, או לכל הפחות מסכים איתו. מובן שגם לתכנית הזאת היה מתנגד – תמיד יש אחד כזה – ומובן שבסופו של דבר הוא טופל בצורה נוחה למדי על ידי נשיכה, כי ברגע שהוא יישר קו הוא די מיצה את הקונפליקט שלו. חוץ מזה, הוא היה מעצבן והעז לצאת נגד ריק, וזה דבר שהסדרה לא באמת מרשה לאף אחד לעשות.

אבל נדמה שקו העלילה הזה בכלל לא היה קשור לשאלה אם קרטר יחיה או ימות, אלא נוצר רק בשביל הסצנה שבה ריק מתעמת איתו במחסן, ורק בשביל שריק יוציא מהפה משפטים כמו "אתה באמת חושב שאתה תיקח את הקהילה הזו מאיתנו? מגלן? ממישון? מדריל? ממני? יש לך מושג עם מי אתה מדבר?!". קצת מזכיר את נאום ה"אני הסכנה" של וולטר ווייט ב"שובר שורות". כלומר, זה הרגע הזה שבו הצופים מבינים שהאגו של הגיבור שלהם כבר לגמרי בשמיים, וככל הנראה אין משם דרך חזרה. וולטר היה צריך לאבד את המשפחה שלו כדי ששוב נרגיש אליו משהו. מעניין אם זה מה שיקרה גם לריק.

אין תמונה

מי שבכל זאת עוד לא איבד תקווה הוא מורגן, שסוף סוף השתדרג מסצנות הפוסט-קרדיטים לחבר קאסט מן המניין. הקליף-האנגר של סוף העונה הקודמת גרם לכם לחשוב שיהיה עימות בינו לבין ריק? שהוא זה שיעיף לריק סטירה וישאג עליו שהוא איבד את דרכו? אולי זה עוד יקרה, אבל בינתיים מורגן הופך לחייל ממושמע בצבא גריימס ותופס את המקום השלישי בצמרת הפיקוד - אחרי דריל, לצד מישון. מורגן הוא בעצם ההרשל החדש - המלאך הקטן שמתייצב על הכתף של ריק ומזמזם באוזן שלהרוג זה רע, ורק אם באמת חייבים. כרגע הזמזום הזה לא באמת חזק מספיק בשביל שריק ממש יקשיב לו, אבל אחרי שקרול, מישון ודריל עברו לדארק סייד, "המתים המהלכים" עדיין צריכה כנראה מצפון אנושי כלשהו. ג'ודית' עוד קטנה מדי, וקארל עסוק בלהתאהב.

ברכות מגיעות לגלן, שקיבל שפוט חדש בשם ניקולס. כן, אותו אחד שניסה להרוג אותו בפרק האחרון וחטף כמה לאטמות לפנים (וגם הקריב את נואה, וניסה לנטוש את כולם ולברוח, אבל הי - היסטוריה). כנראה שערסים צודקים, והאיום של "אני אפוצץ אותך במכות" באמת עובד כאמצעי הרתעה. ניקולס כל כך מפחד מגלן עכשיו עד שהוא בקושי פוצה פה מבלי להחליף איתו מבטים משמעותיים, והוא צריך אישור מיוחד כדי להוציא אגרסיות על זומבי. אפרופו שפוטים - דיאנה הפכה תוך שנייה וחצי מהאישה החזקה ביותר באלכסנדריה לצל חיוור של עצמה, שמשתרכת מאחורי ריק וממלמלת "כן, כן, תעשו את מה שהוא אומר", רק בגלל שהוא הפגין קצת כוח. פמיניזם.

אין תמונה

כן, זו הייתה תכנית טובה, אבל היה ברור לכם שהיא לא באמת תעבוד, נכון? הזמבורה הזו שמשכה את כל הזומבים חזרה (והיינו מהמרים שזה פרי עבודתם של זאבי ה-W, אבל עוד נראה) היא רק תזכורת קולית לכך שתכניות בעולם של "המתים המהלכים" סופן להיכשל. וודברי הייתה אחלה תכנית על הנייר, כך גם בית הכלא, ולא צריך אפילו להזכיר את טרמינוס. גם אלכסנדריה פול תיפול, ובסופו של דבר ריק וחבריו ימצאו את עצמם ביער, כי זאת הסדרה שאתם רואים. השאלות היחידות הן מתי זה יקרה, ומי יישאר בחיים כדי לספר.​