אגדת האחים קריי ביקורת סרט

Legend Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "אגדת האחים קריי":
"בימוי מנומנם ובחירות תסריטאיות תמוהות הורסים סיפור טוב"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Legend
משחק טום הארדי, אמילי בראונינג, פול בטאני, קולין מורגן במאי/ת בריאן הלגלנד  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לאגדת האחים קריי מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"הארדי מרשים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע44.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די50.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
טום הארדי, אחד השחקנים הטובים ביותר שפועלים כיום, נותן ב"אגדת האחים קריי" הופעה מרשימה ובלתי נשכחת, הפעם בתפקיד כפול כצמד התאומים הידועים לשמצה רונאלד ורג'י קריי. הארדי מגלם את צמד התאומים שהשתלטו על עולם הפשע של לונדון בשנות ה-60. בעזרת העסקים המפוקפקים שלהם הפכו השניים למלכי חיי הלילה והיו לבעלים של בתי הקזינו, המועדונים והפאבים הפופולריים והאופנתיים ביותר באותן שנים בעיר. למרות אהבתם ונאמנותם אחד לשני, הם גם רצו להשתחרר אחד מהשני אבל לא היו מסוגלים לעשות זאת.רג'י קריי היה היציב מבין שני האחים. הוא היא איש מאפיה אך שאף לקבל לגיטימציה על ידי החברה ולהסוות את עסקיו המפוקפקים בעזרת מנהל חשבונות מבריק. הוא אירח את החברה הגבוהה והסלבריטאים המובילים של שנות ה-60 במועדונים שלו ואף רצה לנהל חיי משפחה יציבים עם בת זוגו (אליה נגיע בשלב מאוחר יותר). לעומת זאת רונאלד (רוני) היה פרנואיד עם התפרצויות זעם אלימות וגחמות ילדותיות. הוא גם היה הומוסקסואל מוצהר והתלוו אליו שני מאהבים/עוזרים צעירים ונאמנים לכל מקום שאליו הלך.
בריאן הלגלאנד זכה בפרס האוסקר על התסריט לסרט המאפיה "סודות אל.איי" ומאז הוא תסריטאי ובמאי עסוק. בין תסריטיו אפשר למצוא את המותחן "מיסטיק ריבר", "יאוריית הקשר", והגרסה של רידלי סקוט ל"רובין הוד". מאחוריו גם שני סרטים שטוני סקוט ז"ל ביים - "נקמה בוערת ו"חטיפת הרכבת התחתית 123". כבמאי ניתן להזכיר רק שני סרטים טובים אך לא יותר מכך - "42" סרט בייסבול תקופתי ו"פייבאק" עם מל גיבסון. שאר סרטיו כבמאי הם מוצרים קלוקלים כמו "סיפורו של אביר", "The Order" וסרט ההמשך ל"פייבאק" שנשלח ישירות לוידאו ולערוצי הסרטים.ל"אגדת האחים קריי" יש שני דברים מעולים שמחזיקים אותו בחיים: טום הארדי וטום הארדי. השחקן הבריטי המבריק מגלם את שני התאומים ויוצר שתי דמויות כל כך יוצאות דופן על אף שהן דומות, שקשה להאמין שמדובר באותו השחקן. הארדי פשוט מעולה והוא ראוי לכל השבחים שמחלקים לו על הופעתו בסרט הזה. כבר ראינו שחקנים שמגלמים תאומים, שלישיות ואף יותר בשלל סרטים בעבר אבל הארדי מתעלה על כולם.
הבעיה המרכזית היא הבימוי המנומנם ונטול הקצב של בריאן הלגלאנד והתסריט שאיננו מצליח לספק את הסחורה ולספר את סיפור עלייתם ונפילתם של האחים בצורה מעניינת. נראה שליוצר לא היה באמת משהו מעניין לחשוף על צמד התאומים, האימפריה שהם הקימו וכיצד הם גם ריסקו אותה במו ידיהם. לכאורה יש כאן סיפור מרתק על שני אחים תאומים שפשוט לא היו מסוגלים לחיות אחד בלי השני ולמרות אהבתם הגדולה גם לא סבלו אחד את השני. רג'י ששלט ביד רמה בכל לונדון עשה כל טעות אפשרית בנוגע לאחיו, האדם אחד שהוא לא היה מסוגל לשלוט בו.הדרמה בין התאומים מתפספסת אולי בגלל שהסרט מסופר מנקודת המבט של בת זוגו של רג'י בגילומה של אמילי בראונינג, שעושה את המקסימום עם הדמות הרדודה והלא מפותחת שנכתבה עבורה. זאת הייתה יכולה להיות דמות מרתקת על צעירה שיודעת מראש שהיא נכנסת למלכודת ובכל זאת צועדת לתוכה, אך נראה שזה לא ממש עניין את היוצר. אז למה הסרט מסופר דווקא מנקות המבט שלה?"אגדת האחים קריי", מצליח ליפול לכל הקלישאות האפשריות של הז'אנר ולעשות כל טעות אפשרית בדרך. הוא כתוב ומבוים ללא כל תנופה אבל למזלנו הגדול להארדי יש כאן תפקיד כפול, והוא איכשהו מצליח להציל את המצב בשן ובעין. אז אם אתם רוצים לראות הופעה מדהימה של הארדי זאת בהחלט סיבה מספיק טובה לראות את הסרט הזה. "הסנדק", "הח'ברה הטובים" או "פני צלקת" זה לא.
אגדת האחים קריי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1629/07/2019 05:33:54
5/10אייקון ציון
סרט משעמם ומאכזב. המשחק נפלא (טום הארדי ממשיל להוכיח שהוא פשוט שחקן מצויין), הצילום מעולה, הפס-קול מוסיף הרבה לאווירה של שנות ה-50 וה-60 והעריכה מצויינת אך הדיאלוגים והתסריט והעלילה נמרחים מאוד (ניתנים לקיצור של בערך 20 דקות), לא מעניינים בכלל, משעממים, גנריים, שגרתיים, לא מחדשים שום דבר על סרטי פשע, מעייפים, רדומים מאוד, חסרי עניין ופשוט מאכזבים מאוד. בקיצור, אכזבה. עדיף לוותר.
שם: ערןגיל: 4712/03/2016 13:12:46
7/10אייקון ציון
סרט מאפיה שלא סגור על עצמו עד הסוף , לעיתים נראה כמו פארודיה על סרטי המאפיה , אולי בזכות המשחק הכפול של טום הארדי שאם היה נמנע היה תורם לאמינות הסרט. למרות הכל העלילה קולחת ומחזיקה עד הסוף
שם: שיריגיל: 5619/01/2016 11:20:13
9/10אייקון ציון
סרט יפהפה, שחזור היסטורי מקסים והעיקר, משחק גאוני של טום הארדי. הבימוי שלו ועיצוב הדמות הכפולה עד אחרון הפרטים הקטנים, מעורר השתאות. זה מתחיל בתסרוקת, עובר דרך הדיבור והשיניים השונות! ומגיע עד אחרון הניואנסים של ההתנהגות. מומלץ.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט