מסווג חריג ביקורת סרט

Freak Out Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "מסווג חריג":
"מותק של סרט, כיף טהור"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Freak Out
משחק איתי זבולון, ערן פרץ, עופר רוטנברג במאי/ת בועז ארמוני  
ישראלי
ביקורת סרט למסווג חריג מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"סלשר ישראלי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע76.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די16.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הקולנוע הישראלי הופך ליותר ויותר מגוון. הקומדיות שוב איתנו, סרט ספורט כמו "שושנה חלוץ מרכזי" מצליח להביא רבע מיליון צופים, סצנות פעולה הופכות אמינות יותר ויתר והאימה זוקפת את ראשה בגאווה. הסרט "מסווג חריג" מסמל את כל מה שטוב בקולנוע הישראלי של המאה ה-21 ומוכיח שעם הרבה חדווה ואמונה אפשר למתוח את הצופה ולא לתת לו לנשום גם ללא תקציבי ענק.מתן החנון יוצא לאבט"ש אי שם בחור שלא ברא השטן. אליו מצטרפים שלושה חיילים קצת יותר קרביים ואת המתח באוויר ניתן לחתוך בסכין של ג'ייסון מ"ליל המסכות". הם פוגשים את סטס מפקד הבסיס, שמספר להם על האנטנה שיש לשמור עליה ושבעצם אין הרבה מה לעשות והכי חשוב - "חס וחלילה שלא ייכנסו לבונקר".
בועז ארמוני כדרכו של במאי קולנוע פוסט מודרניסטי מתכתב באופן גלוי עם צופיו כשהוא מניח שהם צפו באי אילו ג'ייסונים, קרוגרים וראשי סיכה למיניהם בעברם. מחנה צבאי אי שם ובונקר נטוש? שלום לאנשי "גבעות הפחד". טריטוריה לא מוכרת לעכבר העיר ? וולקם לכנופיית" סיבוב מוטעה"במאי גרמני דגול אחד אמר פעם כי אם הוא לא מזהה לוקאליות בסרט אחרי 15 דקות הוא יוצא מהאולם וזה בדיוק יתרונו ותחכומו של "מסווג חריג". הסרט מצליח להשתמש בחוכמה בכל קלישאות הז'אנר ולהלביש אותן על המציאות הצה"לית וגם (קצת) על הסכסוך. הסרט גם דן בערמומיות באימה של כור ההיתוך הצה"לי, שמתבטאת בשירים מזרחיים ששזורים בסרט למורת רוחו של מתן האשכנזי החנון ולשמחת החיילים האחרים .
חייבים לציין את המשחק האמין עד כאב של כל צוות השחקנים ובמיוחד של איתי זבולון המפליא בדמותו של מתן החנון שיהפוך לגבר גבר ובזמן מצוקה יגלה בתוכו עומק וגם אפלה (ממש כמו החתן הממושקף ב"גבעות הפחד" של ווס קרייבן ז"ל שיהפוך מאינטלקטואל לאדם קדמון וחיית טרף של ממש כדי לשרוד את המאבק ברעים הקניבליים שפשטו על משפחתו).תנו צ'אנס ל"מסווג חריג", סרט שיעיף אתכם למעלה וירדוף אחריכם עם מצ'טה באישון לילה ואתם תצעקו "אנחנו רוצים עוד".
מסווג חריג - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4601/06/2018 10:21:34
7/10אייקון ציון
מרענן לראות סרט מז''אנר שהוא חריג בנוף הקולנוע הישראלי. מתן הוא חייל יורם ממושקף ודי פרנואידי ,שנשלח לשבוע שמירות בבסיס קטן ונידח באיזור בקעת הירדן. אליו מצטרפים 3 חיילים ערסים שאוהבים להציק לו. בדרך הם עוצרים לאכול במסעדה בכפר פלסטיני ומבריזים משם מבלי לשלם. בבסיס הם פוגשים אדם בשם סטס שמציג עצמו כמפקד הבסיס שעושה שבוע שבוע לסירוגין יחד עם מפקד נוסף.אירועים מוזרים מתחילים לקרות והשאלה היא מה מסתתר מאחוריהם. הסרט ברובו צפוי אבל שווה צפיה. ציון 6.5.
שם: Nom de plumeגיל: 2329/04/2016 17:16:09
9/10אייקון ציון
מסוו – מה? ככה זה מרגיש, כרגיל, היחס לז''אנר האימה תוצרת הארץ...תמיד ניגשים אליו במעיין תמיהה מסוייגת. ובכן לא עוד. נכון, הסרט רחוק מלהיות סרט אימה קלאסי, מפחיד, ונטול סוף טוב. אבל ביננו, איזה סרט אימה תמיד קולע לכל הריבועים האלה, וגם משאיר טעם של עוד? עם פלפל ומלח ארצ-ישראלי אסלי אוריגינל. נתחיל מהסוף. איתי זבולון.(מתן בסרט). אליל היוטיוב של ישראל, שסוחף אותנו, בכשרון והנאה גדולה אחריו, לעוד הרפתקה, באורך של סרט מלא (90 דק'') אל מחילות החברה הישראליות, אלו שתמיד מציגים לנו, אבל בצורה חד-גוונית מדי שתמיד לא נכנסת עמוק אל תוך הורידים. הטקסטים המתחלפים, השנינות ותוספות הדם הבלתי פוסקות, מבליחות יחד את מה שכולנו צריכים לראות מדי פעם, את עצמנו. תיאור החוויה קרוב מאוד למציאות היומית, אם לא מתעלה עליה. נכון, לרבים יהיה קשה להתחבר לצבא ההגנה לישראל ב2015, או בטח לקבל את המציאות לפחות כפי שהיא. אבל מי שיתן למסווג חריג את הצ''אנס, יקבל הצצה חריגה, חדה ומאוד מחוייכת בחכמה, על איך האבטש נראה בפרט, ועל איך צהל נראה ככלל.
שם: deslokגיל: 4415/11/2015 12:43:05
7/10אייקון ציון
בעיני , הסרט היה יותר משעשע מאשר מפחיד. לתשומת לב הקטולים בביקורות כאן ,זה לא הסרט הראשון שבו מסתלבטים על הצבא. לסיכום - אני ממליץ.
קישורים
חץ מסווג חריג (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
בית Home 2023 חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט