פעילות על טבעית: מימד הרפאים ביקורת סרט

Paranormal Activity: The Ghost Dimension Movie Review

תמונת כתבנתן ליכטר על "פעילות על טבעית: מימד הרפאים":
"הפרק הטוב והמעניין ביותר בסדרת סרטי פעילות על טבעית"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Paranormal Activity: The Ghost Dimension
משחק כריס מארי, בריט שואו במאי/ת גרגורי פלוטקין  
אימה
ביקורת סרט לפעילות על טבעית: מימד הרפאים מאת נתן ליכטר | מבקר וכתב קולנוע
ציון המבקר
"מפתיע לטובה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע87.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די9.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"פעילות על טבעית", סרטו של הישראלי לשעבר, אורן פלי, נחשב עד היום לאחד הסרטים הכי רווחיים ביחס לעלותם. הוא צולם בביתו של הבמאי בעלות של 15 אלף דולר והכניס קרוב ל-200 מיליון. פלי ניסה לתת מימד יותר בוגר, מחושב ומינימליסטי לסרטי האימה על ידי שימוש בסגנון ה-Found Footage והתנהלות איטית שדרשה מהקהל להיות סבלני. לאורך כל סרטי הסדרה מהראשון ועד לחמישי (שהיה סוג של ספין-אוף) הנבל היה שד בלתי נראה שניזון מפחד, שרדף, הפחיד וחיסל את גיבורי הסרט.לא גיליתי שום דבר מפחיד בסרטים האלה אלא להפך, בגלל ההתנהלות האיטית, המינימליזם והבלתי נראות של השד, מצאתי את עצמי מנקר מול המסך. כל זה השתנה עם צאתו של הסרט החדש בסדרה: "פעילות על טבעית: מימד הרפאים", שהוא למעשה הפרק הטוב והמעניין ביותר בסדרת הסרטים. אפשר להתייחס אליו כאל ספין-אוף אבל אני מעדיף להתייחס אליו כאל המשך ישיר כי הוא מתייחס ישירות לסרט השלישי בסדרה וגם לאחרים.
מומלץ לצפות בכל הפרקים הקודמים לפני הצפייה ב"פעילות על טבעית: מימד הרפאים" אבל למי שמעדיף לוותר על כך, הנה הסבר קצר שיעזור לכם להשלים פערים: הסרט הראשון עסק בקייטי ומיכה, זוג שמגלה כי הוא נרדף על ידי שד. הם מתקינים מצלמות בחדר השינה כדי לעקוב אחר הפעילות שלו. בסוף הסרט השד גורם לקייטי לרצוח את מיכה. הסרט השני מתרחש בביתה של כריסטי, אחותה של קייטי, שחיה עם בעלה, בנם האנטר והבת החורגת שלה. הסרט מתרחש לפני עלילת הסרט הראשון. גם את כריסטי רודף שד. בסוף הסרט, קייטי רוצחת את קריסטי ואת בעלה ונעלמת עם בנם. הסרט השלישי חוזר לתקופת הילדות של קייטי וכריסטי ומתאר איך טובי, אותו השד, רדף אותן. הסרט הרביעי, הראה מה קרה לשכנים של קייטי. הסרט החמישי כבר לא היה קשור לקייטי וכריסטי אלא התרחש בלב שכונה היספנית במקביל לסרט הרביעי והתייחס בין היתר למכשפות ומסע בזמן.ב"פעילות על טבעית: מימד הרפאים", סוף סוף רואים את טובי, השד שרדף את כריסטי וקייטי מאז ילדותן. העלילה מתרחשת בבית שנבנה על חורבות הבית בו גדלו האחיות הנרדפות. לבית עוברים לגור ראיין (כריס מאריי) עם אשתו - אמילי (בריט שאו) וביתם לילה (איווי ג'ורג'). ראיין מוצא בתוך הבית מצלמה מוזרה וקלטות VHS בהן מצולמות קייטי וכריסטי בילדותן. כאשר הם צופים בסרטים שצולמו בשנות השמונים, הם מגלים שהילדות מסוגלות לראות אותם. ככל שהסרט הולך ומתקדם מסתבר שהזמן בו הוא אי-ליניארי.
כאשר ראיין חוקר ביחד עם אחיו מייק (דן גיל) את המצלמה עימה צילמו את הסרטים, הוא מגלה שלא מדובר במצלמה רגילה, אלא במצלמה שקולטת פעילויות מוזרות בין כתלי הבית. הם מגלים שהשד טובי מגיע לבקר את לילה, בתם, בלילות ושהוא אומר לה מה לעשות. למרות שהשד והתופעות המוזרות מתרחשות בבית לעיני המצלמה, ראיין ואמילי לא מצליחים לגרום לאף אחד להאמין להם, עד שלבסוף מוצאים כומר שמוכן לבוא לעזרתם.

השימוש בתלת מימד בסרט הוא אחד מהמוצדקים בשנים האחרונות. הוא נעשה בצורה טובה ויעילה מאוד. יחד עם זאת, לא כל הסרט צולם בתלת מימד אלא חלקים מסוימים ממנו, חלקים הכוללים את הפעילויות העל טבעיות. מצאתי את עצמי מסיר ומרכיב את המשקפיים לכל אורך הסרט. זאת הייתה פעולה מעט מעצבנת, אבל אפשר לסלוח על כך ליוצרים.מלבד השימוש בתלת מימד, ל"פעילות על טבעית : מימד הרפאים" יש כמה יתרונות בולטים על פני הקודמים: הוא סוחף אליו את הצופים מהרגע הראשון ולא משעמם אותם עם התנהלות איטית. העלילה קצבית ואין בה סצינות מרוחות שנועדו אך ורק למטרת אווירה. העובדה שסוף סוף רואים את טובי, אחרי 5 סרטים בהם הוא היה בלתי נראה, תגרום סיפוק גדול לכל מי שהפך עם השנים למעריץ של הסדרה. כמו כן מדובר בסרט מודע לעצמו עם קטעים הומוריסטיים ששולבו בו במינון מדויק. מה שמקל במעט על האווירה הכבדה, אבל במקביל לא הופך את הסרט לבדיחה צולעת. לא מדובר בסרט מהפכני וגם לא בסרט שתמצאו את עצמכם מופתעים או קופצים פתאום בבהלה מפעילות השד. הכל כבר נעשה במסגרת סרטי האימה, עם ובלי קשר לסגנון ה-Found Footage.מעולם לא הייתי מעריץ של סדרת סרטי "פעילות על טבעית" אבל הפרק החדש משך אותי עמוק יותר לתוך עלילת הסדרה. מדובר בפרק הטוב והמעניין ביותר בה. מלבד יתרונותיו, הוא כולל מקדם עלילה משמעותי מאוד שיגרום לכל מעריצי הסדרה להזיל ריר בסוף הסרט.
פעילות על טבעית: מימד הרפאים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: יריןגיל: 1715/11/2015 13:56:25
10/10אייקון ציון
פחד אלוהים. אין רגע דל, סרט מצמרר, מלא במתח ובבהלה. מעריצי הסדרה יקבלו סוף סוף תשובות לשאלות, המסתורין יפתר. סרט מבריק, מפחיד וכנראה הטוב בסדרה.
שם: bat18shevaגיל: 1915/11/2015 13:56:11
6/10אייקון ציון
סרט טוב. התלת מימד מוסיף המון!!!
שם: סיגליתגיל: 2912/11/2015 13:38:54
1/10אייקון ציון
אם היה אפשר לתת ציון אפס ללא ספק היה מקבל. משעמם מאוד , לא שונה מסרטיו הקודמים
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אימה
טהורה Immaculate חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט