גראן טורינו ביקורת סרט

Gran Torino Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "גראן טורינו":
"תרכיז איסטווד"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Gran Torino
משחק קלינט איסטווד, בי ואנג, אהני הר, כריסטופר קארלי, בריאן היילי, גון קרל לינץ במאי/ת קלינט איסטווד  
דרמה
ביקורת סרט לגראן טורינו מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"תרכיז איסטווד"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע52.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די41.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אחד הלהיטים המפתיעים של החורף האחרון הוא סרט על קשיש שנאבק בכנופיה שמטרידה את מנוחת השכונה. זהו גם סרטו המצליח ביותר כלכלית של השחקן והבמאי קלינט איסטווד אחרי קריירה ארוכה במיוחד עוד מימי מערבוני הספגטי, דרך הארי המזוהם ועד סרטיו זוכי פרס האוסקר "בלתי נסלח" ו"מיליון דולר בייבי". בגיל 79 מצליח איסטווד בעזרת דרמה צנועה לכבוש את בתי הקולנוע."גראן טורינו" הוא סרט קלאסי במובן ההוליוודי של המילה ולכן כול כך מפתיע שהוא הפך ללהיט. הסרט בעל העלילה הצנועה והלא מתוחכמת מצליח בעיקר בזכות כמות עצומה של רגש, משחק צנוע של צוות שחקני משנה המורכב משלל שחקנים לא מוכרים ואיסטווד אחד שנוהם ומזכיר לנו למה אנחנו כול כך אוהבים את האגדה ההוליוודית החיה הזו.
וולט קוולסקי הוא בוגר מלחמת קוריאה שחי עם אשתו במשך שנים רבות בשכונה פועלים אירית ותחביבו העיקרי היה לטפח את מכונית הטרינו שלא יוצאת מהמוסך בחצר האחורית של ביתו. עם השנים השכונה משתנה, מהגרים עוברים להתגורר בה, התושבים המקוריים נוטשים אותה וכמובן שאשתו נפטרת. הבנים רוצים לעביר אותו למוסד אבל וולט קשישה לא מוכן לוותר על הבית והשכונה. למרות סלידתו מהשינויים החברתיים המתחוללים סביבו וולט מוצא סיבה חדשה לחיים בעזרת נער צעיר ומשפחתו העוברים להתגורר בשכנות ומלמדים אותו מספר דברים על סובלנות.בדרך יהיה עליו להתמודד עם השינויים הפחות סימפטיים שעוברים על השכונה, ביניהם כנופיה אלימה שמטרידה את מנוחת שכניו ומאיימת על השלווה שלו ושל תושבי הרחוב. בדיוק כמו הארי המזוהם הוא לא יעמוד מהצד ויחכה לאחראים לסדר אלא ינסה לטפל בבלגן בכוחות עצמו.
כמובן הקהל הגיע לא רק לראות דרמת מוסר אלא גם את מה שהם התגעגעו אליו מכול, את איסטווד מטפל ברעים. הבמאי שגם מככב בהחלט מספק את הסחורה על אף גילו המתקדם ושלל המגבלות הפיסיות. איסטווד מזכיר לנו למה הוא הפך בצעירותו לכוכב מערבונים ובהמשך לכוכב סרטי פעולה. קלינט איסטווד, כריזמתי ומרשים מאי פעם מחזיק את הסרט על כתפיו החסונות וכובש את הקהל בצניעותו העממית והישירה. חבל שחברי האקדמיה לא מצאו לנכון להעניק לו מועמדות לאוסקר על תפקיד זה."גראן טורינו" הוא סרט הוליוודי קלאסי בכול רמ"ח איבריו. יש בו השמרנות האופיינית של פעם עם פתיחות לקדמה, גיבור הנאלץ בעל כורחו להתמודד עם השינויים המתרחשים סביבו, דרמת מוסר ובמקביל סרט מתח ופעולה צנוע. איסטווד אחד שמביים ומככב ומספק למעריציו חוויה קולנועית בסיסית אך עם זאת מרגשת ואפקטיבית שבסופו של הערב אפילו תסחט מכם דמעה. איסטווד במיטבו.
גראן טורינו - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1623/05/2019 22:36:55
8/10אייקון ציון
סרט חכם ובנוי היטב. המשחק מצויין, הצילום לא רע בכלל, הפס-קול די מוסיף לאווירה האיסטוודית, העריכה מעולה, הדיאלוגים מעניינים ומרשימים אך עם זאת התסריט והעלילה בעלי קצב איטי, לא תמיד מעניינים, לא מחדשים הרבה וחסרי התרחשויות. בקיצור, כדאי לצפייה.
שם: dikla pגיל: 2621/09/2010 22:02:46
9/10אייקון ציון
אני לא חובבת מושבעת לאיסטווד, אבל אין ספק שהוא שחקן גאון. מבט אחד שלו, תנודה אחת של השפתיים, התנשפות אחת, והוא מבטא הכל ויכול לגרום לי להקרע מצחוק או לגרום לי לבכות. העלילה באמת לא מיוחדת, אין בה משהו שלא ראינו לפני. אבל איסטווד פשוט מחזיק את הסרט כל כך טוב שלא יכולתי להוריד את העיניים לרגע. דוגמא מצויינת לסרט בינוני שמובל על ידי שחקן מושלם והופך להיות סרט מדהים.
שם: אוריתגיל: 4922/10/2009 19:20:50
9/10אייקון ציון
סרט גדול על איש קטן או יותר נכון קטנוני שלומד באחרית ימיו משהו על אהבת אדם. קלינט איסטווד מביים את עצמו ואת האחרים נפלא!
קישורים
חץ גראן טורינו (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט