הסוד שבעיניים (2015) ביקורת סרט

The Secret in their Eyes 2015 Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "הסוד שבעיניים (2015)":
"האיפוק המכוון של יוצרי הסרט הורג את הקהל משעמום"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Secret in their Eyes 2015
משחק ג'וליה רוברטס, צ'וואטל אג'יופור, ניקול קידמן, דין נוריס במאי/ת בילי ריי  
מתח/פעולה
ביקורת סרט להסוד שבעיניים (2015) מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מותחן פושר"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע73.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די20.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הבמאי/תסריטאי בילי ריי, שסרטו הראשון כבמאי, "חשיפה" (2003) והמותחן הפוליטי המעולה, "הפרצה" (2007) אהובים עלי באופן אישי, הוא האדם שעומד מאחורי העיבוד האמריקאי המנומנם לסרט הארגנטינאי זוכה האוסקר משנת 2009. מדובר לא רק בבמאי מוכשר, אלא גם בתסריטאי נבון שבאמתחתו התסריט לשובר הקופות "משחקי הרעב" והוא גם היה מועמד לאוסקר על התסריט הנפלא לדרמת המתח, "קפטן פיליפס". מסרטו החדש, כנראה, הוא לא יקבל מועמדות נוספת לאוסקר. "הסוד שבעיניים", על אף הכוונות הטובות, נכשל כמעט בכל גזרה אפשרית.בילי ריי הוא יוצר אינטליגנטי בעל מודעות פוליטית וחברתית, ומשום כך הוא שותל את העלילה בראשית המאה ה-21, רגע אחרי אסון התאומים. הגרסה הארגנטינאית הייתה על רקע התמוטטות המשטר הדיקטטורי הפאשיסטי. הסרט עוסק ברובו בקבוצת אנשי חוק שעוקבים אחרי מסגד שכנראה מוקם בו תא טרור. לאחד הבכירים ביחידה יש מודיע בתוך המסגד, אבל מה יקרה כאשר יסתבר שאותו מודיע הוא סוטה מין רצחני ושהקורבן האחרון שלו היא בתה של שוטרת ביחידה המיוחדת? האם הממונים יעצרו אותו? או שאולי הם יתעלמו או אפילו יעלימו עדויות כדי לא לפגוע בחקירה הקשורה לביטחון הלאומי. הרי מה הן כמה נערות חפות מפשע לעומת מאות או אלפים בפיגוע טרור גדול?
הבעיה המרכזית של הסרט היא שהגיבורים שלו הם לא הגיבורים הנכונים. בקונפליקט המעניין ביותר בסרט אף אחד לא עוסק. מה עושים כשיש מודיע שאולי תורם לביטחון הלאומי אבל בהחלט לא תורם לביטחון האישי של הנערות ברחובות העיר? הבלש שאחראי עליו ומפקדו הישיר הם אלו שצריכים להיות הגיבורים. הם אלו שצריכים להתחבט בנושא, כאשר חברה שלהם לצוות היא אמא של הקורבן האחרון של אותו מודיע מפוקפק. די עצוב גם ששחקנים מעולים כמו אלפרד מולינה ("אהבה היא מוזרה") ומייקל קלי ("בית הקלפים"), מתבזבזים לחלוטין בתפקידיהם והדמויות שהם מגלמים הן קרטוניות, רדודות ושדופות.צ'יווטל אגיופור ("12 שנים של עבדות") מגלם את ריי, סוכן FBI רדוף זיכרונות ואשמה. העובדה שאין לגיבור שלנו דילמה והוא די בטוח בצדקת דרכו כמעט לאורך כל הסרט הופכת אותו לדמות לא מעניינת. גם ג'וליה רוברטס, המגלמת את ג'ס הבלשית שבתה היחידה נרצחה באכזריות, לא ממש תורמת לסרט. רוברטס מצטיינת בדרך כלל בקומדיות ודרמות שבהן היא אנרגטית וחייכנית להחריד. כאן היא אפרורית, חיוורת ולעיתים נראה שהיא מדגמנת דיכאון ולא באמת נמצאת בו. האיפור המוגזם שהופך אותה לחיוורת והפאה המגוחכת על ראשה בהחלט לא תורמים.
נראה שהצלע השלישית שסובלת בכל הסיפור היא ניקול קידמן, המגלמת את קלייר, שהייתה עורכת דין בתחילת דרכה וכעת אחרי 12 שנה היא התובעת המחוזית. השחקנית האוסטרלית המוכשרת פשוט מתנהלת על ניוטרל. היא באה לעשות את העבודה וללכת הביתה. התפקיד שלה עמוק כמו דף נייר לבן. יש לה איזה סיפור אהבה מגוחך ולא ממומש עם ריי, והיא כמובן עדיין עובדת עם ג'ס ולכן מרגישה מחויבת אליה. שלא נדבר על הסצנה המביכה בה בעלה נכנס לבית ורואה אותה משוחחת עם ריי ומתפרץ עליה כאילו מדובר בטלנובלה יומית. אם יש קורבן אמיתי בסרט "הסוד שבעיניים" היא השחקנית המוכשרת הזאת, שמאז "השעות" לא ממש מוצאת את הדרך חזרה אל מרכז הבמה ההוליוודית.כמה גורמים תורמים לכישלון של "הסוד שבעיניים": אם זה האולפן והמפיקים שאישרו את התסריט הלא מהודק הזה שבכלל נשען על דמויות חיוורות ולא מעניינות ועל אפס דילמה מרכזית שיכולה להחזיק את הסרט. אם זה הבמאי שבחר לביים את הסרט בצורה שמרנית ולא מפתיעה כמו סדרת טלוויזיה משנות התשעים. אם זה דני מודר, בעלה של רוברטס והצלם של הסרט, שעושה עבודה איומה. אולי להבא שיצפה בסרטים של דיוויד פינצ'ר או "בית הקלפים" וילמד איך לצלם מותחנים דרמטיים. ולבסוף השחקנים שנראים משועממים לחלוטין כאילו באו לעשות חלטורה שתיראה מכובדת אבל רק למראית עין. כנראה זה הסוד האמיתי של הסרט.
הסוד שבעיניים (2015) - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4412/10/2016 19:44:20
7/10אייקון ציון
מונוטוני ושומר על קצב נמוך יחסית לדרמות מתח, רק הסוף המפתיע מציל קצת את העניינים. שוטר שהיה אובססיבי לגבי חקירת מקרה רצח ביתה של שותפתו השוטרת מלפני 13 שנה,חוזר לחקור את המקרה ונפגש שוב עם האם השכולה ועם עוד שוטרת מאותה תקופה ,שבינתיים קודמה לתפקיד בכיר במחלקה המשפטית. אותו שוטר בטוח לגבי זהות הרוצח והוא נחוש לפתוח מחדש את תיק החקירה. הוא נתקל במחסומים מצד בכירי משטרה שמחפים על אותו חשוד ברצח,כי הוא בעצם סוכן משטרתי שמסייע להם במאבק נגד טרור איסלמי מקומי. הסרט מותיר אחריו מחשבות על היכן עובר הקו בין חברות ונאמנות לבין צדק.
שם: Mגיל: 5620/04/2016 00:00:51
8/10אייקון ציון
מעניין ומותח בדרך כלל... משוחק טוב, מבוים לא רע... לא מושלם אבל בהחלט לא רע... והסוף על שני הטוויסטים שלו אחד אחרי השני ועוד אחד בסוף... די תפס אותי לא מוכן...
שם: sophiaגיל: 2808/03/2016 16:19:28
1/10אייקון ציון
אחד הסרטים הכי משעממים שיצא לי לצפות בהם
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט