לאהוב אותה ביקורת סרט

Freeheld Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "לאהוב אותה":
"שחקנים מעולים מצילים סרט שהיה ראוי לערוץ "הולמרק""
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Freeheld
משחק ג'וליאן מור, אלן פייג', מייקל שאנון, סטיב קארל במאי/ת פיטר סולט  
דרמה
ביקורת סרט ללאהוב אותה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"בינוני ואפקטיבי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע40.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די55.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
שלא תבינו לא נכון, הסרט "לאהוב אותה" גרם לי להתרגש. אהבתי את השחקניות והשחקנים כי פשוט אי אפשר שלא, אבל סרט הקולנוע החדש שבו ג'וליאן מור גוססת ממחלה קטלנית, הוא סרט טלוויזיה עם צוות שרגיל לתפקידים עם קצת יותר בשר. השחקנית אלן פייג' ("ג'ונו") התאהבה בסרט תיעודי קצר מעולה וסוחט דמעות בשם "Freeheld", שאף זכה בפרס האוסקר, והחליטה שזה יהיה פרויקט היציאה מהארון שלה. התוצאה בינונית אך אפקטיבית.פייג' החליטה לגייס לתפקיד הבמאי את פיטר סולט, שביים שני סרטי נעורים מקסימים להפליא, שאני באופן אישי ממליץ לראות: "Raising Victor Vargas" והסרט הקסום לא פחות "Nick and Norah's Infinite Playlist" - שניהם לא בדיוק סרטי נעורים הוליוודיים טיפוסיים. הבעיה היא שכנראה התקבלה החלטה להגיע לכמה שיותר צופים, גם כאלו שיהיה להם קשה עם קולנוע יותר מדי איכותי. כאשר צופים בסרט הזה נשאלת השאלה - לאן בדיוק נעלם הבמאי? איפה החזון הקולנועי שלו מסרטיו הקודמים?
כל מה שנותר הוא תסריט כתוב היטב של רון ניסוונר ("פילדלפיה"), שפועל אמנם לפי הנוסחה, אבל נטול כל תעוזה. לכאורה, ג'וליאן מור הייתה אמורה לקבל מועמדות נוספת לאוסקר ואולי אפילו זכייה, הרי יש כאן שילוש קדוש מנצח: לסבית, גוססת מסרטן וגם נמצאת במאבק משפטי מר מול הומופובים שמרנים. ב"פילדלפיה" על עורך הדין הגוסס מאיידס שנאבק מול הומופובים שמרנים, האוסקר הלך לטום הנקס. לעומת הדרמה הקלאסית הזו, "לאהוב אותה" הרבה פחות עובד ומור כנראה לא תהיה אפילו מועמדת לאוסקר.הסרט עוקב אחרי לורל הסטר בלשית משטרה קשוחה, עקשנית ומבריקה. במהלך משחק כדוריד היא פוגשת את סטייסי אנדרי, מכונאית במוסך השכונתי. השתיים מתאהבות ועוברות לגור יחד בדירה שקנו, אבל אז החיים פורצים לתוך השגרה של הצמד ומשבשים להן את כל התכניות. לאחר 25 שנות שירות לורל מאובחנת כחולת סרטן סופני, והיא מבקשת מהמדינה לדאוג לכך שכספי הפנסיה המגיעים לה יועברו לטובת שותפתה לחיים. היא נתקלת בהתנגדות מצד מחוקקי המחוז, המסרבים להכיר במערכת היחסים שלהן, מה שיוביל למשפט והזדמנות לסטיב קארל לגלם רב הומו אקטיביסט עם המון משפטים מצחיקים שגונבים את ההצגה.
מייקל שאנון הוא שותפה של לורל במשטרה, המאוהב בה וכלל לא יודע שהיא לסבית. אלן פייג', שיזמה את כל הפרויקט המדובר, היא בת זוגה הצעירה. לוק גרימס הוא שוטר הומו בארון. יש המון סיבות ליהנות מהסרט אם מגיעים אליו מוכנים לדרמה שגרתית שהמסך הקטן יעשה איתה חסד יותר מהמסך הגדול. "לאהוב אותה" מפספס כאן פעמיים: חובבי הקולנוע האיכותי יוותרו עליו, כי זה לא בדיוק "מועדון הלקוחות של דאלאס" ו"מילק". קולנוע אין כאן, אבל יש דרמה נגישה לקהל רחב. האם הקהל הרחב שאוהב דרמות קיטשיות ילך לראות סרט על זוג לסביות? זאת נראית לי הטעות המרכזית של "לאהוב אותה" וזה מה שגרם לביקורות בארה"ב לקטול אותו ולכישלון הקופתי הצורם. הסרט הזה מיועד לקהל יעד שכנראה לא מעוניין לראות אותו ואילו לחובבי הקולנוע האיכותי הוא לא אטרקטיבי כי הוא לא נכנס גם למשבצת הזו, וחבל.
לאהוב אותה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4403/09/2016 11:44:58
8/10אייקון ציון
גם הפחות רגשנים מביננו יתקשו שלא להזיל דמעה אחת או שתיים. שוטרת מבוגרת ומוערכת מתחילה מערכת יחסים עם בחורה צעירה שהכירה בחוג למשחק כדורעף. החיבור ביניהן מוביל לזוגיות טובה למרות פערי הגיל. הבעיה העיקרית היא העולם הגברי שבו שתיהן חיות ועובדות שהוא מאוד שמרני ולא רואה בעיין יפה זוגיות של בני אותו מין. הבעיה מחריפה כאשר מגלים לשוטרת מחלה קשה ואז היא צריכה להתמודד לא רק נגד דיעות קדומות אלא גם נגד הבירוקטיה ושרירות הלב. המערכת בה היא עובדת לא מאשרת שהפנסיה שלה תעבור לבת הזוג בגלל חוק ישין שלא עומד במבחן הזמן. למזלה , נרתמים לעזרתה אנשים טובים ובעיקר שותפה השוטר שהוא איש אמיץ, נחוש וחבר אמיתי. בעצם הסרט עוסק בנושא רחב יותר שקשור לעידן בו אנו חיים ולצורות הזוגיות שהולכות ונהיות נפוצות יותר ויותר ויחס החברה לזה.לסיום, מה עוד אפשר לומר על ג''וליאן מור הנהדרת שעוד לא נאמר? משחק טוב גם של יתר השחקנים.
שם: ערןגיל: 4707/03/2016 13:44:49
9/10אייקון ציון
בסוף האהבה תנצח!.... דרמה מצויינת על שוטרת שחלתה במחלת הסרטן ונלחמת להעביר את הפנסיה לבת זוגה סרט המבוסס על ספור אמיתי ומתאר בצורה יפה ונוגעת ללב את ספור האהבה והמאבק משחק מצויין של ג'וליאן מור שווה וחשוב!
שם: איתיגיל: 4608/02/2016 00:25:12
5/10אייקון ציון
דרמה אנושית יפה וכואבת (מחלת הסרטן). הסיפור עליו מבוסס הסרט הוא סיפור עם חשיבות היסטורית/משפטית. משחק מצויין של ג''וליאן מור, אך גם זה לא מספיק כדי להרים את הסרט.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט