הלילה שלפני ביקורת סרט

The Night Before Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "הלילה שלפני":
"לא ממצה את כל הפוטנציאל הפרוע שלו"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Night Before
משחק סת' רוגן, ג'וזף גורדון לוויט, אנתוני מאקי, ליזי קפלן במאי/ת ג'ונתן לוין  
קומדיה
ביקורת סרט להלילה שלפני מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"סוחף למחצה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע64.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די28.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הקריירה הקולנועית הלא אחידה של הבמאי/תסריטאי ג'ונתן לוין מתגשמת בסרט זה בצורה הברורה ביותר. מצד אחד הוא ביים פנינה מקסימה ומרגשת כמו "50/50" ומצד שני את הדרמה הרומנטית על זומבי ונערה הפוצחים ברומן בסרט המשמים "מת עליה". לוין ידע לשלב בין דרמה להומור בקומדיית הסרטן שלו, אבל נכשל בקומדיית הזומבים הרומנטית. הוא עדיין לא הוכיח את עצמו, וקומדיה פרועה נטולת רסן כמו "הלילה שלפני" זקוקה לבמאי עם הרבה פחות מעצורים, אחד שיטעין אותה באנרגיות בלתי נגמרות, אבל לוין לא לוחץ על הגז בחוזקה.ארבעה תסריטאים, ביניהם אוון גולדברג שותפו הותיק של סת' רוגן, עמלו על הסרט המתאר את התמודדותם של שלושה גברים בשנות השלושים לחייהם המסרבים להתבגר. הטוויסט הוא שמדובר בסרט חג מולד עם עוקץ יהודי. מלבד גולדברג, גם לוין ורוגן הם יהודים כשרים, שרואים קצת אחרת את חג המולד. כמו בכל סרטיו של רוגן נראה שהוא עצמו התערב בעשייה ודאג שחבריו כמו ג'יימס פרנקו ומינדי קאלינג ייקחו חלק בסרט.
מאז מות הוריו בערב חג המולד, אית'ן מבלה את החג עם שני חבריו הטובים ביותר - אייזיק וכריס. לעומת אייזיק, שהתחתן ואשתו עומדת להביא ילד לעולם, וכריס שהפך לספורטאי מצליח ואושיית רשת פופולרית, אית'ן לא ממש התקדם בחיים. חוסר היכולת שלו להתחייב גרם לחברתו לזרוק אותו וכל מה שהוא מצפה ומייחל לו זה המפגש הלילי המסורתי בערב חג המולד, כאשר השלושה יוצאים אל רחובות התפוח הגדול ופורקים כל עול.הנוכחות והידידות בין שלושת הכוכבים מורגשת לאורך כל הסרט. ג'וזף גורדון-לויט וסת' רוגן כבר שיתפו פעולה בסרט "50/50" שביים לוין ואילו אנתוני מקי הוא פשוט שחקן טוב שצובר תאוצה בשנים האחרונות עם סרטי "קפטן אמריקה". לדאבונו של אית'ן, בגילומו המוצלח של ג'וזף גורדון-לויט, זה הלילה האחרון שלהם. אייזיק, בגילומו של רוגן, מצפה יחד עם אשתו ללידה הראשונה שלהם, ואילו כריס מפורסם מדי מכדי סתם להסתובב ברחוב או מסיבות בלי שיטרידו אותו. בדרך למסיבה גדולה מהחיים שלושת החברים ייאלצו לפי מיטב המסורת הקולנועית להתמודד עם שלל צרות ואירועים מביכים שיגרמו לכם לחייך אם לא לצחוק.
"הלילה שלפני" סובל מבעיה אחת גדולה וקריטית: הוא אמנם משעשע ולפרקים אף מצחיק אבל התוצאה השלמה לא ממש מספקת חוויה מבדרת טוטאלית. לוין מתנהל בתוך הז'אנר הפרוע הזה בכבדות. אולי זה הניסיון לתת לסרט נופך קצת יותר בוגר מהרגיל; אולי זה הרצון לשלב רומנטיקה בפנים. לפחות דבר אחד מבריק יש בסרט הזה: מייקל שאנון. השחקן הדרמטי, הרציני והאיכותי ("אימפריית הפשע") גונב את ההצגה כסטלן המוצלח ביותר מאז ג'ף ברידג'ס ב"ביג לבובסקי".
הלילה שלפני - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4523/12/2016 18:20:13
6/10אייקון ציון
השליש האחרון של הסרט קצת מציל אותו. שלושה חברי ילדות שכיום הם באמצע שנות ה-30 לחייהם נוהגים לחגוג יחד את ערב חג המולד. עכשיו כשלכל אחד מהם חיים משלו ,הם מחליטים שזו תהיה בפעם האחרונה. למרות שהמסורת רבת השנים, תמיד היה חסר משהו. הם לא הצליחו להגיע למסיבה סודית שכל כך רצו להשתתף בה. בינתיים אחד מהם מוצא איכשהו הזמנות , כאשר כתוב בהן שב 22:00 צריך להתקשר ואז יקבלו הודעה על המיקום. בינתיים יש להם עוד כמה שעות והם יוצאים , מתמסטלים ועושים שטויות. מי שציפה לצחוקים, אז אין כל כך. די מאכזב בסך הכל.
שם: שיגיל: 2905/11/2016 02:15:28
4/10אייקון ציון
סרט מאכזב מאוד. במשך כל 90 הדקות של הסרט צחקתי רק בקטע אחד (הסצנה מהכנסייה). סת'' רוגן הוא אולי נקודת האור היחידה אבל גם ממנו אפשר לצפות ליותר.
שם: shoshkiגיל: 1424/04/2016 18:29:40
3/10אייקון ציון
סרט אידיוטי וטיפשי
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט