אבוללה ביקורת סרט

Abulele Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "אבוללה":
"סרט ילדים ישראלי שמצליח לרגש"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Abulele
משחק יואב סעידיאן רוזנברג, מיכה סלקטר, נתי קלוגר, יהודה מור, מכרם חורי, עודד לאופולד, רותם קינן, דני קרפל, ליאורה ריבלין במאי/ת יוני גבע  
ישראלי
ביקורת סרט לאבוללה מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"נוגע ללב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע58.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די34.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אדם הוא ילד ממשפחה לא מתפקדת. מותו של אחיו הגדול הותיר חלל עמוק בלב משפחתו. אימו נסגרת בתוך עצמה ואביו תמיד עסוק. אדם לא מצליח להתרכז בלימודים (בבית הספר על שם אלי וולך - ההברקה של הסרט, למי שזוכר את המכוער מ"הטוב, הרע והמכוער") ומסתבך בקטטות. ואז אדם פוגש את אבוללה, מפלצת ידידותית ושעירה (מעין ביגפוט תוצרת ישראל).אבוללה החביב הוא המזור לכל צרותיו של אדם והוא יצליח להוציא את הגיבור מהבור העמוק שבו הוא נמצא. כשאדם מטפל באבוללה הוא בעצם מטפל בעצמו וכשהוא נלחם בפחד שלו מהיצור שהופיע לפתע (או לא כל כך לפתע כפי שיתברר בהמשך), הוא בעצם נלחם בשדים שסובבים אותו.
הסרט מתחילתו מזגזג בין עולם המציאות לדימיון. כאשר המציאות מיוצגת בעיקר על ידי משטרת ישראל בהופעה חמורת הסבר ביותר שלה מאז הסרט, "השוטר", כיחידה סודית הרודפת אחרי אבוללה ומאיימת ללוכדו. גיורא ביח מצלם את היחידה הסודית כאילו מדובר בסרט פעולה הוליוודי - והוא עושה עבודה מאוד משכנעת.המבוגר הטוב בסרט הוא מוחמד בכרי בעוד תפקיד נהדר. בכרי הוא שרת של בית הספר, שפגש יצור מבהיל בילדותו והוא מספר את סיפורו לאדם כדי שזה לא יחשוב שהוא משוגע וכדי שאנו הצופים נבין שעולם הדימיון הוא יחסי ואם רק נאמין הכל אפשרי.
הסרט לעיתים נופל לקלישאות כמו המורה של אדם שנחוש בהחלטתו לסלק את הגיבור החולמני מבית הספר וגם העלילה לא תמיד הגיונית (כולל טוויסט מטופש לקראת הסיום), אולם החינניות של הגיבור ושל אבוללה, גוברים על כל המהמורות בדרך. גם הבדיחה החוזרת על המשקאות הממותקים, שכנראה רק יצור מהאגדות מסוגל לצרוך לא מאבדת מהעוקץ שלה לכל אורך הסרט. זאת גם הזדמנות לברך את צוות הפירוטכניקה שיצרו מפלצת אמינה במיוחד.ראיתי את הסרט עם בני בן החמש. הוא פחד קצת אבל מהר מאד נשאב לתוך הסיפור וצפה בשקיקה. "אבוללה" מוכיח שגם קולנוע הילדים בישראל התבגר ויצא לשחק במגרש של הגדולים.
אבוללה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: לירזגיל: 2209/10/2016 19:19:36
8/10אייקון ציון
סרט ילדים מקסים. הלכתי עם אחותי הקטנה ונהננו שתינו! מומלץ מאוד.
שם: .MOR Rגיל: 1324/06/2016 00:50:43
7/10אייקון ציון
סרט טוב ברובו !!! רוב השחקנים מעולים (במיוחד רותם קינן- המחנך), הצילום נהדר, הבדיחות משעשעות והדיאלוגים מעניינים לרוב אבל הפס-קול הבלתי-פוסק מציק ומעיק והתסריט והעלילה די צפויים. בקיצור, אי.טי הישראלי. אפשר לראות !!!
שם: שי אלימלךגיל: 3615/06/2016 21:28:21
7/10אייקון ציון
אבוללה סרט שונה מסרטי הילדים שהתרגלנו לראות. במיוחד מסרט ישראלי , אני חושב שהוא מומלץ רק מגיל מסוים היות והוא יכול לפעמים להיות מעט אפל , מותח ואף להפחיד ילדים קטנים. מה שכן לילדים בגיל מעט מבוגר יותר סביר להניח שייהנו מהסרט , המפלצת החביבה שעשויה במחשב נראית אמינה ( כמה שניתן לצפות ממפלצת מחשב בסרט ישראלי) שוב לדעתי לא לכל גיל , מי שמספיק בוגר ייהנה ...
קישורים
חץ אבוללה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט