אויב הציבור מס' 1 - חלק א ביקורת סרט

Public enemy no. 1 Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "אויב הציבור מס' 1 - חלק א":
"טוב מאוד"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Public enemy no. 1
משחק וינסנט קאסל, ז'ראר דפרדייה, ססיל דה פרנס במאי/ת ז'אן פרנסואה רישה  
זר
ביקורת סרט לאויב הציבור מס' 1 - חלק א מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"טוב מאוד"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע22.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די72.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
כנראה שרובכם לא יודעים, אבל סרט הפשע הטוב ביותר של התקופה האחרונה הוא "אויב הציבור מס' 1". קצת מוזר שאפוס קולנועי רחב יריעה שזכה להצלחה בארץ מולדתו עולה בבתי הקולנוע בישראל כמעט ללא יחסי ציבור ולחשוב שאפילו כמבקר קולנוע כמעט ויתרתי על החוויה הקולנועית המסעירה הזו. איזה מזל שהבמאי ז'אן פרנסואה רישה והכוכב של הסרט וינסנט קאסל זכו בסזאר וגרמו לי להגיע ליס פלאנט לצפות בסרט המותח הזה שמהרגע הראשון עד הרגע האחרון לא נותן לצופה מנוח.חברת ההפצה שאחראית לסרט בארץ היא פורום פילם ובין סרט הוליוודי גדול אחד למשנהו הם מפיצים גם סרטים צרפתים מסחריים או קולנוע אמריקאי עצמאי. רוב הסרטים לא מוצלחים, אבל מדי פעם יש להם הברקה. "אויב הציבור מס' 1" הוא הברקה שאסור לכם להפסיד. מדובר באחד הסרטים הטובים ביותר של השנה החולפת, ואחד האירועים הקולנועים המסעירים והמבדרים של החורף הזה. אם אתם אוהבים את ז'אנר סרטי הפשע או סרטים כגון "פני צלקת" רוצו עכשיו לבית הקולנוע לפני שהסרט הזה יעלם.
וינסנט קאסל הוא ז'אק מסרין בהופעה קולנועית נוצצת וסוחפת המזכירה את ראשית הקריירה של רוברט דה-נירו ואל פאצ'ינו. קאסל מגלם את הגנגסטר הצרפתי הנודע לשמצה ומי שהוכרז כאויב הציבור מספר 1. הזוועות הראשונות שמסרין לקח בהם חלק היו בשנת 1959 באלג'יריה כחייל צרפתי שנאלץ לבצע פשעי מלחמה. כאשר מסרין חוזר לצרפת הוא לא רוצה לעבוד ומעדיף לעשות כסף קל ממעשי שוד למיניהם. בחופשה בספרד הוא פוגש את סופיה. הצמד מתחתן ומביא שלושה זאטוטים, אך סופיה בורחת לבסוף חזרה לארץ מולדתה.הוא מוצא ניחומים בזרועותיה של ז'נה שניידר, עבריינית מטורפת לא פחות הגוררת אותו לבצע שוד קזינו. השניים מוצאים את עצמם נמלטים למונטריאול ונאלצים לשמור על פרופיל נמוך אבל גם שם לא ייקח זמן רב עד שהם יסתבכו בחטיפה וימלטו לארה"ב. "אויב הציבור מס' 1 - חלק א" הוא קולנוע ללא מעצורים. הבמאי הנפלא ז'אן פרנסואה רישה (מחלק 13) שולט בשפת הקולנוע ביד רמה מסצנות קרב אלימות, עריכה (הפתיחה במסך מפוצל שמצליחה לצמרר), סאונד (הסצנה המעולה בבית הכלא) וצילום מעורר השראה מהמרדפים עד הסצנות האינטימיות. הכול במסך רחב ומרהיב עין.
במקביל הוא לא נוטש את השחקן הראשי המופלא שתמיד היה שחקן מרשים אבל הפעם מתעלה על עצמו. במקביל ישנה גם ססיל דה פרנס (כסאות מוסיקליים) שבשנים האחרונות בעיקר כיכבה בקומדיות ודרמות רומנטיות, בתפקיד יוצא דופן. שמזכיר במקצת את הטירוף של הדמות שגילמה בסרט האימה המעולה, "מתח גבוה". וכמובן, ז'ראר דפרדייה בתפקיד קטן אבל מרשים כהרגלו.את סופיה מגלמת השחקנית הספרדייה הנפלאה אלנה אנאיה (Elena Anaya) שמככבת השנה בסרט פשע מומלץ נוסף בשם Just Walking (Solo quiero caminar) לצידם של דייגו לונה (מילק), ויקטוריה אבריל (קיקה, עקבים גבוהים) ואריאדנה גיל (אפלוסה). במסגרת פסטיבל ברלין האחרון צפיתי בסרט הפשע הספרדי שעוקב אחרי אם ובנותיה הנוקמות באיש מאפיה מכסיקני ולדעתי זו יכולה להיות הברקת הפצה אם יתייחסו אל הסרט נכון.בכל מקרה, אני מחכה בקוצר רוח ל-12 במרץ כאשר החלק השני "אויב הציבור מס' 1" יעלה ביס פלאנט כדי לרוץ לראות את המשך עלילות הגנגסטר הצרפתי הנודע ביותר לשימצה ז'אק מסרין. מי היה מאמין שסרט הפשע הטוב ביותר של השנה החולפת יצא דווקא מצרפת. זה אומר מספר דברים על המצב הרע עד מביך שנמצאת התעשייה ההוליוודית שאולי מסוגלת ליצור שפע רובוטריקים אבל בהחלט לא מסוגלת ליצור סרט פעולה ראוי אחד לנחמה. בינתיים הצרפתים מספקים את הסחורה הרבה יותר טוב ובצורה הרבה יותר מתוחכמת ואתם צריכים ללכת ולבדוק אותה.
אויב הציבור מס' 1 - חלק א - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: גבי והחמוציםגיל: 2910/05/2009 17:59:57
9/10אייקון ציון
סרט מצויין, מעניין מורכב משני חלקים שחייבים לראות את שניהם. לא מומלץ למי שלא אוהב אלימות כי זו יש בסרט בשפע.
שם: מורפיאוס מורפיאוסגיל: 3220/02/2009 00:02:08
9/10אייקון ציון
אוייב הציבור מס' 1.סרט אלים, משחק מעולה של קאסל,עיבוד מצוין לסרט,סיפור חיים לא פשוט ולא שיגרתי בחיי המאפיונרים, אצל האיטלקים היה כבוד גם לנשים, אצלו,לא כבוד לנשים ולסתם אנשים שלא קשורים לפשע. סיפור חיים ללא מסר או משהו חיובי כלשהו. 9 בסולם מורפיאוס.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט