שתף קטע נבחר

רוצים לצחוק קצת? תראו את "קטסטרופה"

הסדרה הבריטית "קטסטרופה" מספרת סיפור פשוט לכאורה על פלירט שהופך תוך שנייה לזוגיות לוחצת, ומתענגת על תלאות החיים תוך כדי. הפשטות הזו הופכת אותה למרעננת יותר מכל קומדיה מתוחכמת אחרת שדוהרת על המסך

בחור אמריקני בשם רוב מגיע לשבוע ללונדון לענייני עבודה. הוא פוגש בחורה אירית בשם שרון ונסחף איתה לרומן חד-שבועי עתיר יצרים. כמה שבועות אחרי שהוא חוזר הביתה הוא מקבל ממנה ("שרון– סקס– לונדון") טלפון. היא בהריון. בתור בחור טוב הוא עובר לגור בלונדון ומציע לה נישואים, הם עוברים לגור יחד ונשאבים לשגרה הרגילה של זוג הריוני. כל זה קורה בעשר הדקות הראשונות של הפרק הראשון של "קטסטרופה" (שעלתה בשבוע שעבר במלואה ל- Xtra VOD של HOT). אין משחקי חיזור, אין יותר מדי התחבטויות, יש הריון, דיבורים על עבודה וסיכונים ולקיחת אחריות. אפשר להגיד ש"קטסטרופה" מתחילה בערך בנקודה בה רוב הקומדיות הרומנטיות נגמרות.

 

ביקורות טלוויזיה נוספות:

"תרצה אתר: ציפור בחדר": על פי תהום

"אנחנו במפה": חוזרים למגרש הביתי

"פושר'ז": דוגמניות קטנות שבא לבכות

 

  

אם כבר, סיפור ההיכרות של שני היוצרים של "קטסטרופה" – רוב דילייני ושרון הורגן – היה הרבה יותר הולם שטאנץ של קומדיה רומנטית. הם הכירו באינטרנט - הוא אמריקני, היא בריטית. הוא ראה את הסדרות שלה והן מצאו חן בעיניו, ואז גילה שהיא עוקבת אחריו בטוויטר. הוא שלח לה הודעה, היא ענתה ודי מהר הם הבינו שהם מצחיקים אחד את השני והחליטו לכתוב יחד קומדיה. הם כתבו אותה בעיקר במיילים וכשהצליחו למכור אותה (היא הופקה בשיתוף פעולה של אמזון וערוץ 4 הבריטי), גם ליהקו את עצמם לתפקידים הראשיים. מפה לשם היא הפכה לאחת הקומדיות האהובות בשנת 2015, ועליית העונה השנייה הוקדמה בכמה חודשים כדי להיענות לדרישת הציבור.

 

"קטסטרופה". שוט מתוק-מריר שמחליק בגרון ()
"קטסטרופה". שוט מתוק-מריר שמחליק בגרון
 

 

דילייני והורגן לא מנסים להסתיר את העובדה שאת הסדרה הם ביססו על מקרים שלקוחים מהחיים האמיתיים שלהם. הורגן התחתנה אחרי ששה חודשי היכרות עם בעלה, בעקבות הריון. אשתו של דילייני היא מורה ואת המכתבים של התלמידים שלה הם שומרים על המקרר. גם הוא נגמל מאלכוהול בעקבות אירוע מכונן מביש כלשהו. את השמות הפרטיים שלהם הם העניקו לדמויות הראשיות, והתעקשו דווקא על הסיטואציות המאוד ריאליסטיות ולא תמיד סימפטיות של רומן טרי, כדי ליצור סדרה אמינה. כשמוסיפים לזה קאדר של דמויות משנה אקסטנטריות וכימיה הורסת בין שני השחקנים הראשיים, ששת הפרקים של העונה הראשונה של "קטסטרופה" הופכים לשוט מתוק-מריר של קומדיה שמחליק לגרון בבינג' אחד.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים